Gönderen Konu: Hararet yaptık acill  (Okunma sayısı 2668 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı MrTamer

  • 0cc
  • *
  • İleti: 67
Ynt: Hararet yaptık acill
« Yanıtla #30 : 11 Ağustos 2017, 08:19 »
Anlam veremedim simdi eve gidicem yaklaşık 20 km yol inş. Sorun çıkartmaz. Usta sorun olmayacağını söyledi ama içim hic rahat değil
2001 1.4 16 Valf RXT Sarı Kız
2005 1.5 Dci Alize

Çevrimdışı MrTamer

  • 0cc
  • *
  • İleti: 67
Ynt: Hararet yaptık acill
« Yanıtla #31 : 11 Ağustos 2017, 08:21 »
Suya kompresyondan kastın nedir abi
2001 1.4 16 Valf RXT Sarı Kız
2005 1.5 Dci Alize

Çevrimdışı elkmuh

  • 3000cc
  • *********
  • İleti: 1.263
Ynt: Hararet yaptık acill
« Yanıtla #32 : 11 Ağustos 2017, 09:44 »
Suya kompresyondan kastın nedir abi
Genleşme kabının kapağının ventili bozuksa ya da contası sertleşip özelliğini kaybetmişse genleşme kabı içinde basınç oluşmaz ve basınç altında olmayan su çok çabuk kaynar ya da kaynamaya meyleder . Her ihtimal 5 liraya yeni bir kavanoz kapağı alıp iyice sıkarak monte edin .
Suya kompresyondan kastım da eğer silindir kapak contasında hararet sonucu termal zorlamalar oluşmuşsa aracın patlama sonucu oluşan atık gazların bir kısmı contanın zorlanan kısmından su deliklerine kaçabilir . Bu zaten çok miktarda olursa sudaki basınç ya hortum patlatır ya da genleşme kavanozunun kapağındaki ventili patlatır . Belkide sizin patlamanın sebebi böyle bir şey de olabilirse de tıkanma sonucu patlamış olma ihtimali daha fazla.
« Son Düzenleme: 11 Ağustos 2017, 09:50 Gönderen: elkmuh »
Whatsapp grubumuz Hüseyin OGAN 0 532 248 48 39 Bütün arkadaşları bekleriz.

Çevrimdışı MrTamer

  • 0cc
  • *
  • İleti: 67
Ynt: Hararet yaptık acill
« Yanıtla #33 : 11 Ağustos 2017, 09:59 »
Su dışarı fiskirtmiyordu fakat hafif fokurdama  vardı. Kapağı çok açıp kapattim su 1 ayda ve yaylı olan kısmı özelliğini kaybettiğini gördüm bugün. Teflon bantla kapatıp öyle denemeyi düşünüyorum. Birde bir şey merak ediyorum. Conta yakmış olsam ne kadar bir maliyet çıkar ortalama
2001 1.4 16 Valf RXT Sarı Kız
2005 1.5 Dci Alize

Çevrimdışı elkmuh

  • 3000cc
  • *********
  • İleti: 1.263
Ynt: Hararet yaptık acill
« Yanıtla #34 : 11 Ağustos 2017, 10:32 »
Su dışarı fiskirtmiyordu fakat hafif fokurdama  vardı. Kapağı çok açıp kapattim su 1 ayda ve yaylı olan kısmı özelliğini kaybettiğini gördüm bugün. Teflon bantla kapatıp öyle denemeyi düşünüyorum. Birde bir şey merak ediyorum. Conta yakmış olsam ne kadar bir maliyet çıkar ortalama
Silindir kapağı sadece freze ile kurtarırsa 300-500 arası ustanın insafına kalmış.
Whatsapp grubumuz Hüseyin OGAN 0 532 248 48 39 Bütün arkadaşları bekleriz.

Çevrimdışı MrTamer

  • 0cc
  • *
  • İleti: 67
Ynt: Hararet yaptık acill
« Yanıtla #35 : 11 Ağustos 2017, 10:36 »
Anladım abi. Valla 2 ustada  özellikle conta yakmış mi diye baktı motor kapağını açıp vs baktılar yok contalik durum yok dediler. Bu tür durumlar gerçekten arabadan soğutur duruma getiriyor. Yani bu düşmüş geçirelim derdine çok insan var.
2001 1.4 16 Valf RXT Sarı Kız
2005 1.5 Dci Alize

Çevrimdışı elkmuh

  • 3000cc
  • *********
  • İleti: 1.263
Ynt: Hararet yaptık acill
« Yanıtla #36 : 11 Ağustos 2017, 11:19 »
Kompresyon testi genelde sekmanların ve gömleklerin durumuna bağlı olarak motorun kompresör gücünü ölçmek için yapılan bir test olsa da contanın durumu hakkında da fikir verir diye bir yazı okumuştum , bu konuda forumdaki üstadlar belki bilgi verir.
Whatsapp grubumuz Hüseyin OGAN 0 532 248 48 39 Bütün arkadaşları bekleriz.

Çevrimdışı elkmuh

  • 3000cc
  • *********
  • İleti: 1.263
Ynt: Hararet yaptık acill
« Yanıtla #37 : 11 Ağustos 2017, 11:22 »
Anladım abi. Valla 2 ustada  özellikle conta yakmış mi diye baktı motor kapağını açıp vs baktılar yok contalik durum yok dediler. Bu tür durumlar gerçekten arabadan soğutur duruma getiriyor. Yani bu düşmüş geçirelim derdine çok insan var.
Silindir kapak contalarının da bir kullanım ömrü var , genelde insanların kafasında yanmadıktan sonra ebedi kullanılabilir gibi bir algı var . Araçta bazı uzun süre kullanımda kalmış önemli parçaların bozulmasını beklemeden değiştirmek kullanıcıyı daha büyük maliyetlerden kurtarır her zaman . Ben en son bozuk olmadığı halde termostat , termostat yuvası , termostat contası , lpg regülatörü , yağ basınç sensörü değişimi yaptım . LPG hortumlarını da her sene değiştiriyorum desem yeri.
« Son Düzenleme: 11 Ağustos 2017, 11:23 Gönderen: elkmuh »
Whatsapp grubumuz Hüseyin OGAN 0 532 248 48 39 Bütün arkadaşları bekleriz.

Çevrimdışı MrTamer

  • 0cc
  • *
  • İleti: 67
Ynt: Hararet yaptık acill
« Yanıtla #38 : 12 Ağustos 2017, 12:48 »
Kesinlikle katılıyorum abi. Zaten bu araba yatmış baya ve şehir içi kullanılmış. Yani parçaların çoğunun değişme vakti gelmiş ve hepside teker teker sinyallerini veriyor
2001 1.4 16 Valf RXT Sarı Kız
2005 1.5 Dci Alize

Çevrimdışı Sukruemetli

  • 1600cc
  • ******
  • İleti: 647
Ynt: Hararet yaptık acill
« Yanıtla #39 : 12 Ağustos 2017, 09:36 »
Kesinlikle katılıyorum abi. Zaten bu araba yatmış baya ve şehir içi kullanılmış. Yani parçaların çoğunun değişme vakti gelmiş ve hepside teker teker sinyallerini veriyor
Benim arabada ayni senin araba gibi kardesim sahibi servisle ise gidip gelmis hafta sonralari oraya buraya iki tur atmış garaja kapatmış arabayı. Bende aktif kullanmaya başlayınca ufak ufak sızlanmaya başlamıştı . Bir çok seyi hiç açılmamış orjinal çıktı. En son alternatörün kasnağı su koyuverdi onuda değiştirdik. Birde ünlü bir özel servise gitmiş araba bakım tamir vb. şeyler için. Bir yağ iki filtre yaptık abi ver 500 yapmışlar galiba ilk sahibine gerisi bozulunca artik kontrol falan hikaye.
Clio 2 1.4i RNA