Gönderen Konu: Rölantı sıkıntısı ve bi kaç problemim daha var.  (Okunma sayısı 1227 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Ssk95

  • Yeni Üye
  • İleti: 21
  • sefa717@gmail.com
Ynt: Rölantı sıkıntısı ve bi kaç problemim daha var.
« Yanıtla #10 : 21 Ocak 2018, 12:02 »
Aynen abi

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Kartel kapak contası

SM-N920C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı addim27

  • 0cc
  • *
  • İleti: 107
Ynt: Rölantı sıkıntısı ve bi kaç problemim daha var.
« Yanıtla #11 : 22 Ocak 2018, 10:30 »
Merhabalar
Aracım hakkında bi kaç sıkıntıdan bahsetmek istiyorum ve bilginizi paylaşmanızı rica ediyorum
ilk arabam bu arada 3 yılda zar zor biriktirdiğim ve aldığım sıkıntısı hiç bitmiyor biraz titiz biriyim ondan dolayıda takıntı haline getiriyor da olabilirim.
Sürekli araştırıyorum ve öğrenmeye çalışıyorum ama araç konusunda çok cahilim :D

Aracı aldığımdan beri su eksiltiyordu üst kapak contası yanmış tabi aracı aldıktan 2 hafta sonra farkettim . Daha sonra 3 ay geçti araba su motoru gibi olduktan sonra yaptırmak zorunda kaldım ustayla konuştuğumda gene çok iyi dayandı yaptırdığım işlemi yazıyorum ki oradanda kaynaklanan bi şeyler olabilir belki 


1-Aracı aldığımdan beri rölanti ayarında bi sıkıntı var 2 3 kere yaptırdım ama hiç bi çözüm olmadı bi hafta sonra tekrar bozuluyor aracım lpgli(Gaz ayarıda yaptırdım) Gaz kelebeği temizlenmesi lazım dediler yaptırdım ama temizlerken dikkat ettim temizlenecek kadar kötü değildi araca gaz takılalı 1 yıl olmamış ruhsatada işlenmemiş hatta

2-Yayla gibi yüksek ve soğuk bi yere giderken çıkarken ve inerken araç harareti 2ci çizgiyi geçmiyor şehir içinde ortalarda olan hararet çizgisi garip şekilde yükselmiyor ve araç kaloriferi ısıtmıyor klimayla aynanda açmama rağmen bişey değişmiyor

3-Araçta abartı eksoz var ama beyni yanmış dediler. Berbat bi ses çıkarıyor araba yüksek devirdeyken eksoz patlıyor gibi,sürekli olmuyor dediğim gibi bu yayla tarzı yerlere çıkarken oluyor nadiren.
İlk iki madedeki sorun bende de var.. tam iki yıl önce kalorifer peteği temizletmiştim ve ısıtma problemi çözülmüştü, tavsiyem aynı anda radyatörü de temizletin (ikisi de aynı yöntemle tazyikli ilaçlı su devirdaimi yapan bir makine ile yapılıyor, 100 lira civarı, ikisine birden 150 den fazla vermeyin yaptırırsanız)
Şehir içi sıkışık trafikte çok çabuk hararet yükselip fan çalışırken soğıkta hızlıyken aracı boşa aldığımda aniden sıcaklık ibresi düşüyor, ayda yarım litre kadar da su eksiltiyor..Çarşamba bu işin çözümü için bir ustadan randevu aldım. Planım radyatörün içine temizlik sıvısı döküp temizlemek ve ardından antifrizi yenileyip içine de radyatör kaçak önleyici dökmek.. Bir de termostat kontrol edilecek, randevu aldığım usta bu sorun termostattan da yapabilir dedi. Ama bence radyatör tıkanık, .çünkü 17 yıldır herhangi bir temizlik yapıldığını düşünmüyorum..
Rolantim de yaylanmalar oluyor zaman zaman. Bu nedenle de aynı ustaya kelebek, rolanti motoru, oksijen sensörü vb ne varsa temizletip iş bitince bir depo benzie würth enjektör temizleyicisi ekleyeceğim. Ardından bu depoun yarısını yüksek devirde yakacağım. Bu anlattıklarımı 4 sene önce de yaptırmış ve sonuç almıştım.. işlemlerin sonuçlarını paylaşırım burada..
Siz de problemlerinizi çözerseniz yazarsınız..

Çevrimdışı elkmuh

  • 3000cc
  • *********
  • İleti: 1.263
Ynt: Rölantı sıkıntısı ve bi kaç problemim daha var.
« Yanıtla #12 : 22 Ocak 2018, 10:58 »
Termostat arızası sizde de olabilir . Ayrıca aracınız su eksilttiğine göre büyük ihtimal hava da yapıyordur . Bu noktada hararet müşürüne kimi zaman su değip kimi zaman değmiyorsa bu noktada hararet göstergesinde dalgalanma yapabileceğini düşünüyorum ama kesin bilgi değil bu söylediğim , şahsi görüşüm . Aracınızda zahiren gözüken bir su kaçağı yoksa bence şu motor silindir kapak contasının durumunu gösteren yeni test ürünleri var . Sallama çay gibi genleşme kabına sallıyorsunuz ve bir süre bekleyince durum ortaya çıkıyor . Onlardan kullanmayı deneyebilirsiniz . Contanın durumunu anlamanın başka yolları da var tabi . Toparlarsak su eksiltme durumu için :
1- Radyatör hortum bağlantılarını ve kanallarını kontrol edin . Kireçlenme var mı gözle kontrol edin.
2- Termostat yuvası bağlantılarını ve etrafını kontrol edin , yüksek gaz vererek etrafında sızıntı var mı bakın .
3- Kalorifer peteğinden kaçak varsa tam bela , tespiti için sanayide hemen göğsü söktür bakalım derler, çok masraflı olur , bu hususta kalorifer hortumlarını körleyip bir süre kullanıp su eksiltme durumunu tekrar izlemek su eksiltmenin sebebi burası mı değil mi belli eder .
4- Silindir kapak contasını yazmıştım . Bujilerinizde kireçlenme var mı bir bakın.
5- Motor bloğunda ya da silindir kapağında çatlak olması aklımıza getirmek istemeyeceğimiz en kötü ihtimaller.

Rölanti içinse dediğiniz durumlar çok abartılı değilse masraf yapmayın derim . Clio nun bu sıkıntısı kroniktir hatta efsanedir . Hatta söylediğiniz işler için ustaya gram para vermeye değmez . Hepsini kendiniz yaparsınız .
« Son Düzenleme: 24 Ocak 2018, 10:46 Gönderen: elkmuh »
Whatsapp grubumuz Hüseyin OGAN 0 532 248 48 39 Bütün arkadaşları bekleriz.

Çevrimdışı Sukruemetli

  • 1600cc
  • ******
  • İleti: 647
Ynt: Rölantı sıkıntısı ve bi kaç problemim daha var.
« Yanıtla #13 : 24 Ocak 2018, 09:28 »
Planım radyatörün içine temizlik sıvısı döküp temizlemek ve ardından antifrizi yenileyip içine de radyatör kaçak önleyici dökmek.. Bir de termostat kontrol edilecek, randevu aldığım usta bu sorun termostattan da yapabilir dedi. Ama bence radyatör tıkanık, .çünkü 17 yıldır herhangi bir temizlik yapıldığını düşünmüyorum..
Rolantim de yaylanmalar oluyor zaman zaman. Bu nedenle de aynı ustaya kelebek, rolanti motoru, oksijen sensörü vb ne varsa temizletip iş bitince bir depo benzie würth enjektör temizleyicisi ekleyeceğim. Ardından bu depoun yarısını yüksek devirde yakacağım. Bu anlattıklarımı 4 sene önce de yaptırmış ve sonuç almıştım.. işlemlerin sonuçlarını paylaşırım burada..
Siz de problemlerinizi çözerseniz yazarsınız..
Bu yazilanların aynısı 2016 yazinda yaptigimda en son sanayide üst kapak ararken buldum kendimi. Temizleme sıvısıymış radyatör çatlak önleyiciymiş hikaye. Eğerki soğutma kanallarım cam gibi tertemiz derseniz dökün aga. Ama radyatör tıkalı kalorifer petegi tıkalı diyorsaniz zinhar tavsiye etmem sonunuz %90 benim gibi olur. Konularima bir göz atın derim.Ben yakın akrabam bir ustayla kendim yaptigim için ağır bakımla beraber 1500 tl ye yakın masraf ettim. Başkası 2500 e zor çıkardı işin icinden.
Clio 2 1.4i RNA

Çevrimdışı elkmuh

  • 3000cc
  • *********
  • İleti: 1.263
Ynt: Rölantı sıkıntısı ve bi kaç problemim daha var.
« Yanıtla #14 : 24 Ocak 2018, 10:47 »
Bu yazilanların aynısı 2016 yazinda yaptigimda en son sanayide üst kapak ararken buldum kendimi. Temizleme sıvısıymış radyatör çatlak önleyiciymiş hikaye. Eğerki soğutma kanallarım cam gibi tertemiz derseniz dökün aga. Ama radyatör tıkalı kalorifer petegi tıkalı diyorsaniz zinhar tavsiye etmem sonunuz %90 benim gibi olur. Konularima bir göz atın derim.Ben yakın akrabam bir ustayla kendim yaptigim için ağır bakımla beraber 1500 tl ye yakın masraf ettim. Başkası 2500 e zor çıkardı işin icinden.
Vay şükrü kardeşim sen Lpg forumlarından vakit bulup buralara gelirmiydin yahu :)
Whatsapp grubumuz Hüseyin OGAN 0 532 248 48 39 Bütün arkadaşları bekleriz.

Çevrimdışı Ssk95

  • Yeni Üye
  • İleti: 21
  • sefa717@gmail.com
Ynt: Rölantı sıkıntısı ve bi kaç problemim daha var.
« Yanıtla #15 : 25 Ocak 2018, 12:04 »
Termostat arızası sizde de olabilir . Ayrıca aracınız su eksilttiğine göre büyük ihtimal hava da yapıyordur . Bu noktada hararet müşürüne kimi zaman su değip kimi zaman değmiyorsa bu noktada hararet göstergesinde dalgalanma yapabileceğini düşünüyorum ama kesin bilgi değil bu söylediğim , şahsi görüşüm . Aracınızda zahiren gözüken bir su kaçağı yoksa bence şu motor silindir kapak contasının durumunu gösteren yeni test ürünleri var . Sallama çay gibi genleşme kabına sallıyorsunuz ve bir süre bekleyince durum ortaya çıkıyor . Onlardan kullanmayı deneyebilirsiniz . Contanın durumunu anlamanın başka yolları da var tabi . Toparlarsak su eksiltme durumu için :
1- Radyatör hortum bağlantılarını ve kanallarını kontrol edin . Kireçlenme var mı gözle kontrol edin.
2- Termostat yuvası bağlantılarını ve etrafını kontrol edin , yüksek gaz vererek etrafında sızıntı var mı bakın .
3- Kalorifer peteğinden kaçak varsa tam bela , tespiti için sanayide hemen göğsü söktür bakalım derler, çok masraflı olur , bu hususta kalorifer hortumlarını körleyip bir süre kullanıp su eksiltme durumunu tekrar izlemek su eksiltmenin sebebi burası mı değil mi belli eder .
4- Silindir kapak contasını yazmıştım . Bujilerinizde kireçlenme var mı bir bakın.
5- Motor bloğunda ya da silindir kapağında çatlak olması aklımıza getirmek istemeyeceğimiz en kötü ihtimaller.


Rölanti içinse dediğiniz durumlar çok abartılı değilse masraf yapmayın derim . Clio nun bu sıkıntısı kroniktir hatta efsanedir . Hatta söylediğiniz işler için ustaya gram para vermeye değmez . Hepsini kendiniz yaparsınız .

su deposundan cıkan bağlantı hortumunda kaçak olduğunu gördüm cok ufak cok az damlatıyor yarın gidp değiştireceğim su sıkıntısını hallettim gibi oldu abi diğerlerine yarın tekrardan bakacam çok teşekkürler gelişmeleri yazarım tekrardan

Çevrimdışı Sukruemetli

  • 1600cc
  • ******
  • İleti: 647
Ynt: Rölantı sıkıntısı ve bi kaç problemim daha var.
« Yanıtla #16 : 25 Ocak 2018, 03:54 »
Vay şükrü kardeşim sen Lpg forumlarından vakit bulup buralara gelirmiydin yahu :)
Elimizden geldigince burdayiz abi.  ;D
Clio 2 1.4i RNA

Çevrimdışı addim27

  • 0cc
  • *
  • İleti: 107
Ynt: Rölantı sıkıntısı ve bi kaç problemim daha var.
« Yanıtla #17 : 28 Ocak 2018, 08:36 »
Bu yazilanların aynısı 2016 yazinda yaptigimda en son sanayide üst kapak ararken buldum kendimi. Temizleme sıvısıymış radyatör çatlak önleyiciymiş hikaye. Eğerki soğutma kanallarım cam gibi tertemiz derseniz dökün aga. Ama radyatör tıkalı kalorifer petegi tıkalı diyorsaniz zinhar tavsiye etmem sonunuz %90 benim gibi olur. Konularima bir göz atın derim.Ben yakın akrabam bir ustayla kendim yaptigim için ağır bakımla beraber 1500 tl ye yakın masraf ettim. Başkası 2500 e zor çıkardı işin icinden.
Soğutma kanalım temiz olsa zaten temizlemeye neden ihtiyaç duyayım ki [emoji3] Ben hala gidemedim ustaya, aslında korkuyorum, temizlemek isterken bir yerlere zarar verir mi diye.. Sizin başınıza gelenin nedeni radyatör temizleyicisi miydi net olarak?

SM-C5010 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı Ssk95

  • Yeni Üye
  • İleti: 21
  • sefa717@gmail.com
Ynt: Rölantı sıkıntısı ve bi kaç problemim daha var.
« Yanıtla #18 : 13 Şubat 2018, 11:39 »
Merhabalar
Aracım hakkında bi kaç sıkıntıdan bahsetmek istiyorum ve bilginizi paylaşmanızı rica ediyorum
ilk arabam bu arada 3 yılda zar zor biriktirdiğim ve aldığım sıkıntısı hiç bitmiyor biraz titiz biriyim ondan dolayıda takıntı haline getiriyor da olabilirim.
Sürekli araştırıyorum ve öğrenmeye çalışıyorum ama araç konusunda çok cahilim :D

Aracı aldığımdan beri su eksiltiyordu üst kapak contası yanmış tabi aracı aldıktan 2 hafta sonra farkettim . Daha sonra 3 ay geçti araba su motoru gibi olduktan sonra yaptırmak zorunda kaldım ustayla konuştuğumda gene çok iyi dayandı yaptırdığım işlemi yazıyorum ki oradanda kaynaklanan bi şeyler olabilir belki 


1-Aracı aldığımdan beri rölanti ayarında bi sıkıntı var 2 3 kere yaptırdım ama hiç bi çözüm olmadı bi hafta sonra tekrar bozuluyor aracım lpgli(Gaz ayarıda yaptırdım) Gaz kelebeği temizlenmesi lazım dediler yaptırdım ama temizlerken dikkat ettim temizlenecek kadar kötü değildi araca gaz takılalı 1 yıl olmamış ruhsatada işlenmemiş hatta

2-Yayla gibi yüksek ve soğuk bi yere giderken çıkarken ve inerken araç harareti 2ci çizgiyi geçmiyor şehir içinde ortalarda olan hararet çizgisi garip şekilde yükselmiyor ve araç kaloriferi ısıtmıyor klimayla aynanda açmama rağmen bişey değişmiyor

3-Araçta abartı eksoz var ama beyni yanmış dediler. Berbat bi ses çıkarıyor araba yüksek devirdeyken eksoz patlıyor gibi,sürekli olmuyor dediğim gibi bu yayla tarzı yerlere çıkarken oluyor nadiren.



Uzun zamandır giremiyorum foruma telefonum bozuldu kaskoya yollamak zorunda kaldım

1
Söylediğiniz gibi araç motoru hava alıyormuş enjeksiyon contasını değiştirdik  bujileri kontrol derken çatlak olduğunu farkettim aynılarını taktık kabloları felanda değiştirdik 200 tl tuttu hepsi rölantı sıkıntısı yok gibi şuan , kartel kapak contasınıda değiştirdik

2
araç termostadı bozukmuş değiştirdik 50 tl civarı bişeyler tuttu

verdiğiniz cevaplar sayesinde ustaya neler olabileceğini söyleyince şaşırdı baya,nerede çalıştığımı felan sordu  ;D ;D ;D


hepinize çok teşekkür ederim


Yalnız yeni bi sorunum var
arabayla yüksek hızla giderken +80 km hızın üsünde ayağımı gazdan çekince motordan ses geliyor,debriyaja basınca geçiyor. Ses ustanın söylediğine göre piston eteklerinden olabilir dedi yaptırmasanda olur dedi garibime gitti

Çevrimdışı elkmuh

  • 3000cc
  • *********
  • İleti: 1.263
Ynt: Rölantı sıkıntısı ve bi kaç problemim daha var.
« Yanıtla #19 : 14 Şubat 2018, 01:07 »
Eyvallah güzel kardeşim geçmiş olsun . Yeni soruna gelince motordan başka bir ihtimal da prizdirek ya da debriyaj bilyasıda olabilir . Bastığın anda ses kesiliyorsa debriyaj , bir süre sonra kesiliyorsa prizdirektir . Tabi sesi duymadan böyle tespit biraz zor .
 Sen genede bir ara karteri açtırıp en azından kol yataklarına bir baktırabilirsin . Krank mili ve yatakların genel durumu hakkında bir genel bilgi verebilir.
« Son Düzenleme: 14 Şubat 2018, 01:18 Gönderen: elkmuh »
Whatsapp grubumuz Hüseyin OGAN 0 532 248 48 39 Bütün arkadaşları bekleriz.