Gönderen Konu: Sorunu tespit edemedik.  (Okunma sayısı 281 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı sahbaz

  • 0cc
  • *
  • İleti: 33
Sorunu tespit edemedik.
« : 10 Şubat 2018, 11:34 »
Herkese iyi forumlar.
2006 1.4 aracımda bir yıl kadar önce yaz kış farketmeden şöyle bir problem başladı. İlk başlarda aracı çalıltırıp yola çıkıyordum evimin az yakınında ışıklar var ışıklara yaklaşıp debriyaja basınca araç stop ediyordu. Sonra tekrar çalıştırıyordum gün içerisinde tekrar etmiyordu. Sonraları bu daha da sık olmaya başladı.
Şuan aracı çalıştırıyorum ilk marşta çalışıyor ama hemen stop edecek gibi ses geliyor bi süre sonra da stop ediyor. Sonraki marşlarda da zor çalışıyor. Ancak gaz verip çalıltırırsam çalışıyor. Tabi bu sıralarda hararet en dipte. Çalıştırdıktan sonra da ayağımı gazdan çektiğim anda stop ediyor. Bunlar daha hiç hareket etmeden oluyor. Neyse hareket biraz yükselsin araba ısınsın diye gaz vere vere bi 10 dakkaya yakın bekliyorum hararet ancak yükseliyor. Sonra hareket ediyorum. Araç tekleye tekleye ilerliyor. Bahsettiğim ışıklara gelip debriyaja basınca da yine stop ediyor. Lpg yi kapattım defalarca denedim yine aynı. Hatta şöyle bişeyde var, benzinde araba çekmiyor. Isınıpta lpg ye geçince veya lpg yi kendim kapattığım zaman ısınıp kendim lpg ye geçirince birden çekiş yükseliyor. Baya iyi gidiyor.
Gün içerisinde de bi yerde uzun süre bekleyince yine aynı oluyor.
Bilgisayara bağlattım sorun görünmedi.
Acil bi yardım edin.

GT-I9190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı elkmuh

  • 3000cc
  • *********
  • İleti: 1.263
Ynt: Sorunu tespit edemedik.
« Yanıtla #1 : 10 Şubat 2018, 11:53 »
Gaz verip çalıştırabildiğine göre araca rölanti valfinden hava gelmiyor demek ki . İlk önce burayı bir temizletip gerekirse yenisi ile değiştirip daha sonra düzelmezse krank devir sensörü falan yürümek lazım . Stop durumunda iken LPG sisteminden emme manifoltuna gaz kusuyor da olabilir . Akşamdan regulator uzerindeki vakum hortumunu söküp sabah tekrar takıp çalıştırmayı deneyin . Hatta tank üzerinden de vanayı kapatın, bakalım ne olacak.
Bir süre sadece benzinde kullanıp aracın afiyetini tekrar takip edin . Eğer benzinde sorun çıkmıyorsa LPG sistemine odaklanırız tekrar . Rölanti valfi arızası cihazda çıkmıyor malesef diye biliyorum . Total olarak bu sorunların alayını tek başına yapabilecek silindir kapak contası var ki aracın avansı bozuluyor sorunlu olduğu durumda . Bir kompresyon testi yaptırarak ya da şu sallama çay misali testlerden kullanarak onunda durumuna bakılabilir .
« Son Düzenleme: 10 Şubat 2018, 12:25 Gönderen: elkmuh »
Whatsapp grubumuz Hüseyin OGAN 0 532 248 48 39 Bütün arkadaşları bekleriz.

Çevrimdışı sahbaz

  • 0cc
  • *
  • İleti: 33
Ynt: Sorunu tespit edemedik.
« Yanıtla #2 : 10 Şubat 2018, 11:56 »
Gaz verip çalıştırabildiğine göre araca rölanti valfinden hava gelmiyor demek ki . İlk önce burayı bir temizletip gerekirse yenisi ile değiştirip daha sonra düzelmezse krank devir sensörü falan yürümek lazım . Stop durumunda iken LPG sisteminden emme manifoltuna gaz kusuyor da olabilir . Bir süre sadece benzinde kullanıp aracın afiyetini tekrar takip edin . Eğer benzinde sorun çıkmıyorsa LPG sistemine odaklanırız tekrar .
Benzinde uzun süre kullanmadım açıkçası. Bir gün boyunca falan denedim onda da çekiş zayıftı. Lgp yi açınca performans gayet iyidi. Daha uzun bir süre deneyeyim benzinde bakalım.
Teşekkür ederim

GT-I9190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi


Çevrimdışı elkmuh

  • 3000cc
  • *********
  • İleti: 1.263
Ynt: Sorunu tespit edemedik.
« Yanıtla #3 : 10 Şubat 2018, 12:00 »
Benzinde uzun süre kullanmadım açıkçası. Bir gün boyunca falan denedim onda da çekiş zayıftı. Lgp yi açınca performans gayet iyidi. Daha uzun bir süre deneyeyim benzinde bakalım.
Teşekkür ederim

GT-I9190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Şu ihtimalde var , çok bozuk LPG kalibrasyonu araç LTF STF değerlerini hepten bozuk sabah zor çalışma sorunları meydana getirebilmekte . ELM 327 cihazınız varsa bunlara bir baksanız iyi olur . Araç benzinde çekmeyip gazda çekiyorsa avansta bir anormallik olduğu kesin.
Başka bir ihtimal olarak bir yerden geçici bulabileceğiniz oksijen sensörü varsa takıp bir süre kullansanız ve test yapsanız iyi olur .
Yani ihtimal çok .
« Son Düzenleme: 10 Şubat 2018, 12:16 Gönderen: elkmuh »
Whatsapp grubumuz Hüseyin OGAN 0 532 248 48 39 Bütün arkadaşları bekleriz.

Çevrimdışı meganes ist

  • Uzman
  • ********
  • İleti: 2.289
Ynt: Sorunu tespit edemedik.
« Yanıtla #4 : 10 Şubat 2018, 05:05 »
rölanti valfini ve manyetik kaptörü bi kontrol edin bakalım olmadı değiştirin büyük ihtimal bu ikiden birisi yada ikisi :))
car1:dacia logan mcv
car2:nnm ies
HERKEZE KARDEŞ DEME ANNEN HIZLIYMIŞ DERLER !

Çevrimdışı duhanzs

  • 3000cc
  • *********
  • İleti: 2.714
Ynt: Sorunu tespit edemedik.
« Yanıtla #5 : 12 Şubat 2018, 03:54 »
kronık sorundur rolantı valfı veya lpg kalibrasyonu sorunları.soguk havalarda bolca gorduk bunları zamanında ılk bunlara bakın derım.
1998 Tofaş Şahin S 1.6
2003 Clio 2 1.6
2012 Vw Polo 1.6 TDI
2008 Hyundai Getz 1.5 Vgt