!!

Clio Türkiye'ye Hoşgeldiniz


Clio Türkiye'de; Sıkı Arkadaşlıklar Edinebilir, Kapsamlı Bilgiler, Haberler, Etkinlikler, Kampanyalar,
Resimli ve Videolu Uygulamalar Bulabilirsiniz. Ayrıca Clio'nuz İle İlgili Her Konuda Yardım Alabilirisiniz.

Hatırlatma: Forum içerisinde kullanacağınız resimlerinizi Clio Türkiye Resim'e yükleyin!..

Gönderen Konu: Aks Körüğü ve motor, şanzıman ve direksiyon yağı kaçağı  (Okunma sayısı 534 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı esce


  • Yeni Üye

    • Araç: Clio 1.6 RTE

    • Şehir: Elazığ

    • İsim: Serhat C.

  • Yaş: 26

  • Üye ID: 7218
  • Kayıt Tarihi: 12.02.2017
  • İleti: 14 (Konu: 3)
  • CT Puanı: 1

merhaba arkadaşlar, aracım 1.6 rte 2000 model manuel

1. bugün ekspere sokturdum aracı satmak için, araçta bir kaç sıkıntı var

1. sağ ön aks körüğü değişecek bunun maliyeti nedir ayrıca aracın motor yağı direksiyon ve galiba şanzıman yağında kaçak var bu yağ kaçağının sebebi acaba aks körüğünden midir yoksa başka bi sebepten midir ?

2. aracın baskı balata zayıf çıktı bu zayıf olması ne kadar süre götürür ve değişirsek ne tutar işçilik dahil.. ?

bu arada araç orjinal 201.000 km de motor %74 dedi bu km ye göre performansı nasıl sizce
« Son Düzenleme: 19 Ağustos 2017, 20:29:55 Gönderen: esce »

Linkback: http://forum.cliotr.com/?topic=11163.0.html


Çevrimiçi elkmuh


  • 1600cc
  • ******

    • Araç: Symbol 1.4 RNA

    • Şehir: Bartın

    • İsim: Hüseyin

  • Yaş: 39

  • Üye ID: 7649
  • Kayıt Tarihi: 13.06.2017
  • İleti: 664 (Konu: 28)
  • CT Puanı: 67

Ynt: Aks Körüğü ve motor, şanzıman ve direksiyon yap kaçağı
« Yanıtla #1 : 19 Ağustos 2017, 20:38:30 »

Bağlantıyı görmek için Üye Olun ya da Giriş Yapın
merhaba arkadaşlar, aracım 1.6 rte 2000 model manuel

1. bugün ekspere sokturdum aracı satmak için, araçta bir kaç sıkıntı var

1. sağ ön aks körüğü değişecek bunun maliyeti nedir ayrıca aracın motor yağı direksiyon ve galiba şanzıman yağında kaçak var bu yağ kaçağının sebebi acaba aks körüğünden midir yoksa başka bi sebepten midir ?

2. aracın baskı balata zayıf çıktı bu zayıf olması ne kadar süre götürür ve değişirsek ne tutar işçilik dahil.. ?

bu arada araç orjinal 201.000 km de motor %74 dedi bu km ye göre performansı nasıl sizce
1-Aks millerinin bir tanesi mafsallı , sağ mı sol mu şu an hangisi aklımda değil ve şanzıman diferansiyel grubuna bu mafsal üzerinden üzerinde körük olarak bağlı . Eğer bu körük patlak olursa buradan şanzıman yağının boşalması ve dışarıya sızması ihtimali var . direk değiştirin , hiç oyalanmayın . Direksiyon sistemindeki yağ kaçağını bulmak için hem pompaya hem direksiyon sistemine bakılması lazım , bu noktada şuradandır diyebilmek biraz zor .
2- Baskı balatanın bitmeye başladığı anlarda araç yüklü iken birinci viteste kalkışta silkelemeye başlar , daha sonra yüksüz kalkışlarda da silkelemeye başlar . Bu son merhaledir artık , her an balata benden bu kadar diyebilir , bu noktada artık ustaların sevgi dolu kucağına düşme vakti gelmiştir . Parça ve ustalık toplam 500-600 arası tutar .
3- Bu değeri bulmak için kompresyon testi yapmıştır herhalde . Araçta %25 güç kaybı baya yüksek bir değer , bu değer bütün pistonlarda mı var , yoksa sadece bir pistonda mı var o önemli olan , bütün pistonlarda varsa motor kompresyon sekmanları yola baya bir girmiş demektir . Yok sadece tek pistonda sıkıntı varsa o pistonda lokal bir sorun vardır . Her halukarda gene motora müdahale gerekir .
Bu kadar güç kaybında araç kullanmaya devam edilir mi onu diğer üstadlarımız da cevaplasın ki bence etmemek yerinde olacaktır.
Edit :Sonradan düşündüm, bunlar tahminim kompresyon testi falan yapmazlar, herhalde yaptıkları test aracı askıya alıp tahrik tekerlerinin dönmesini sağlayarak güç testi yapmaktır. Bu test değerleri tamamen güvenilir mi bu konuda fikrim yok , ben kompresyon testinden başkasına güvenmem.
« Son Düzenleme: 19 Ağustos 2017, 20:50:11 Gönderen: elkmuh »

Linkback: http://forum.cliotr.com/?topic=11163.0.html

Lütfen duruş anından kalkışlarda da sinyal vermeyi ihmal etmeyelim .

Çevrimiçi grimlord


  • 1200cc
  • ***

    • Araç: Clio 2.0 Renault Sport

    • Şehir: Ankara

    • İsim: Mete

  • Yaş: 26

  • Üye ID: 2409
  • Kayıt Tarihi: 4.06.2014
  • İleti: 335 (Konu: 10)
  • CT Puanı: 18

Ynt: Aks Körüğü ve motor, şanzıman ve direksiyon yağı kaçağı
« Yanıtla #2 : 19 Ağustos 2017, 20:53:31 »
Aks körüğü 10-15 lira civarına değiştirdim. Pahalı bir parça değil.

Çevrimdışı esce


  • Yeni Üye

    • Araç: Clio 1.6 RTE

    • Şehir: Elazığ

    • İsim: Serhat C.

  • Yaş: 26

  • Üye ID: 7218
  • Kayıt Tarihi: 12.02.2017
  • İleti: 14 (Konu: 3)
  • CT Puanı: 1

Ynt: Aks Körüğü ve motor, şanzıman ve direksiyon yap kaçağı
« Yanıtla #3 : 19 Ağustos 2017, 22:12:27 »

Bağlantıyı görmek için Üye Olun ya da Giriş Yapın
1-Aks millerinin bir tanesi mafsallı , sağ mı sol mu şu an hangisi aklımda değil ve şanzıman diferansiyel grubuna bu mafsal üzerinden üzerinde körük olarak bağlı . Eğer bu körük patlak olursa buradan şanzıman yağının boşalması ve dışarıya sızması ihtimali var . direk değiştirin , hiç oyalanmayın . Direksiyon sistemindeki yağ kaçağını bulmak için hem pompaya hem direksiyon sistemine bakılması lazım , bu noktada şuradandır diyebilmek biraz zor .
2- Baskı balatanın bitmeye başladığı anlarda araç yüklü iken birinci viteste kalkışta silkelemeye başlar , daha sonra yüksüz kalkışlarda da silkelemeye başlar . Bu son merhaledir artık , her an balata benden bu kadar diyebilir , bu noktada artık ustaların sevgi dolu kucağına düşme vakti gelmiştir . Parça ve ustalık toplam 500-600 arası tutar .
3- Bu değeri bulmak için kompresyon testi yapmıştır herhalde . Araçta %25 güç kaybı baya yüksek bir değer , bu değer bütün pistonlarda mı var , yoksa sadece bir pistonda mı var o önemli olan , bütün pistonlarda varsa motor kompresyon sekmanları yola baya bir girmiş demektir . Yok sadece tek pistonda sıkıntı varsa o pistonda lokal bir sorun vardır . Her halukarda gene motora müdahale gerekir .
Bu kadar güç kaybında araç kullanmaya devam edilir mi onu diğer üstadlarımız da cevaplasın ki bence etmemek yerinde olacaktır.
Edit :Sonradan düşündüm, bunlar tahminim kompresyon testi falan yapmazlar, herhalde yaptıkları test aracı askıya alıp tahrik tekerlerinin dönmesini sağlayarak güç testi yapmaktır. Bu test değerleri tamamen güvenilir mi bu konuda fikrim yok , ben kompresyon testinden başkasına güvenmem.

aks körüğü şöför tarafında olan demişti galiba ama emin değilim diğeri de olabilir. motor da yağ kaçağı dediği şanzıman yağı oluyor o zaman başka kaçak yoktur demi ? direksiyon hidrolik yağı da halledilir oda çok masraflı değildir herhalde..

motorda yağ yakma üfleme falan yok eksperin dediği bu km de bu yüzdelik oran iyidir dedi, pistonların biri mi hepsi mi ona da bi şey demedi..

bide öyle yüklü veya yüksüz ilk kalkışta birinci viteste öyle herhangi bi silkeleme olmuyor
« Son Düzenleme: 19 Ağustos 2017, 22:14:46 Gönderen: esce »

Linkback: http://forum.cliotr.com/?topic=11163.0.html


Çevrimdışı esce


  • Yeni Üye

    • Araç: Clio 1.6 RTE

    • Şehir: Elazığ

    • İsim: Serhat C.

  • Yaş: 26

  • Üye ID: 7218
  • Kayıt Tarihi: 12.02.2017
  • İleti: 14 (Konu: 3)
  • CT Puanı: 1

Ynt: Aks Körüğü ve motor, şanzıman ve direksiyon yağı kaçağı
« Yanıtla #4 : 19 Ağustos 2017, 22:15:31 »

Bağlantıyı görmek için Üye Olun ya da Giriş Yapın
Aks körüğü 10-15 lira civarına değiştirdim. Pahalı bir parça değil.

peki sağ veya sol olması fiyatını değiştiriyor mu bide bu fiyata işçilik de dahil mi ?

Çevrimiçi byx


  • Uzman
  • ********

    • Araç: Clio 1.6 RXT

    • Şehir: İstanbul

    • İsim: sabri

  • Yaş: 34

  • Üye ID: 4735
  • Kayıt Tarihi: 8.08.2015
  • İleti: 2,678 (Konu: 22)
  • CT Puanı: 323

Ynt: Aks Körüğü ve motor, şanzıman ve direksiyon yağı kaçağı
« Yanıtla #5 : 19 Ağustos 2017, 22:18:56 »
Test dyno olarak yapilir expertiz merkezlerinde.
Sag aks korugu yirtik ise aks tamiri yapan yerler var yapilabilinir veya tamirci soker tornaci yapar v.b
Sol aks korugu mafsalli olani huseyin bey..!
Masraflari 1 2 yerden fiyat alin satis fiyatindan dusebilir veya yaptirip verebilirsiniz.nasil anlasirsaniz artik.

Linkback: http://forum.cliotr.com/?topic=11163.0.html

Clio rxt 2000 mod.1.6 8v 90 bg.

Çevrimiçi hknco


  • 1400cc
  • ****

    • Araç: Clio 1.6 RTE

    • Şehir: İstanbul

    • İsim: Hakan

  • Yaş: 32

  • Üye ID: 6794
  • Kayıt Tarihi: 24.10.2016
  • İleti: 413 (Konu: 15)
  • CT Puanı: 64

Ynt: Aks Körüğü ve motor, şanzıman ve direksiyon yağı kaçağı
« Yanıtla #6 : 19 Ağustos 2017, 22:42:47 »

Bağlantıyı görmek için Üye Olun ya da Giriş Yapın
Aks körüğü 10-15 lira civarına değiştirdim. Pahalı bir parça değil.

Fiyatı o kadar olabilir ama 10-15 liraya teker bile sökmez adamlar.

Çevrimiçi elkmuh


  • 1600cc
  • ******

    • Araç: Symbol 1.4 RNA

    • Şehir: Bartın

    • İsim: Hüseyin

  • Yaş: 39

  • Üye ID: 7649
  • Kayıt Tarihi: 13.06.2017
  • İleti: 664 (Konu: 28)
  • CT Puanı: 67

Ynt: Aks Körüğü ve motor, şanzıman ve direksiyon yağı kaçağı
« Yanıtla #7 : 19 Ağustos 2017, 22:49:34 »

Bağlantıyı görmek için Üye Olun ya da Giriş Yapın
Test dyno olarak yapilir expertiz merkezlerinde.
Sag aks korugu yirtik ise aks tamiri yapan yerler var yapilabilinir veya tamirci soker tornaci yapar v.b
Sol aks korugu mafsalli olani huseyin bey..!
Masraflari 1 2 yerden fiyat alin satis fiyatindan dusebilir veya yaptirip verebilirsiniz.nasil anlasirsaniz artik.
Teşekkürler sabri bey , her konuda engin bilginizle eksiklerimizi tamamlıyorsunuz.

Linkback: http://forum.cliotr.com/?topic=11163.0.html

Lütfen duruş anından kalkışlarda da sinyal vermeyi ihmal etmeyelim .

Çevrimiçi hknco


  • 1400cc
  • ****

    • Araç: Clio 1.6 RTE

    • Şehir: İstanbul

    • İsim: Hakan

  • Yaş: 32

  • Üye ID: 6794
  • Kayıt Tarihi: 24.10.2016
  • İleti: 413 (Konu: 15)
  • CT Puanı: 64

Ynt: Aks Körüğü ve motor, şanzıman ve direksiyon yağı kaçağı
« Yanıtla #8 : 19 Ağustos 2017, 22:56:20 »

Bağlantıyı görmek için Üye Olun ya da Giriş Yapın
merhaba arkadaşlar, aracım 1.6 rte 2000 model manuel

1. bugün ekspere sokturdum aracı satmak için, araçta bir kaç sıkıntı var

1. sağ ön aks körüğü değişecek bunun maliyeti nedir ayrıca aracın motor yağı direksiyon ve galiba şanzıman yağında kaçak var bu yağ kaçağının sebebi acaba aks körüğünden midir yoksa başka bi sebepten midir ?

Aks körüğü 10 tl ile 20 tl arasında bir fiyatı vardır. İşçilik ne kadar isterler bilemem. Motor yağı eğer çok eksilmiyorsa motoru komple bir yıkatın nereden kaçtığı belli olur. İyi ihtimal karter contasından kaçırmasıdır. Eğer keçelerden kaçırıyorsa sanırım 300-400 isterler.
Şanzımanın da neresinden kaçırdığına bakmak ve bilmek lazım.
Direksiyon hidroliği borularda kaçak var, veya pompa arızalı veya bidonda sorun var.


2. aracın baskı balata zayıf çıktı bu zayıf olması ne kadar süre götürür ve değişirsek ne tutar işçilik dahil.. ?
Baskı balata zayıf ise parça maliyeti 200-300 tl işçilik 200-300 tl tutar. Ne zaman yolda bırakacağı belli olmaz. Fazla yolcu ile çok dik yokuşlardan kalkış yapmamaya çalışın sıyırdığı an kalırsınız. İyi ihtimal yarım saat 1 saat beklersiniz. Soğuyunca balata biraz tutar tamirciye gidersiniz. Kötü olan tutmaz ekstradan bir de çekici parası ödersiniz.

bu arada araç orjinal 201.000 km de motor %74 dedi bu km ye göre performansı nasıl sizce
motor %74 ne demek bilmiyorum ama iyi bir rakama benziyor. 
Resmi görmek için Üye Olun ya da Giriş Yapın
çünkü motorun neyi %74 motor dediğin sadece kompresyondan ibaret değil ki ...

« Son Düzenleme: 19 Ağustos 2017, 22:57:55 Gönderen: hknco »

Linkback: http://forum.cliotr.com/?topic=11163.0.html


Çevrimiçi elkmuh


  • 1600cc
  • ******

    • Araç: Symbol 1.4 RNA

    • Şehir: Bartın

    • İsim: Hüseyin

  • Yaş: 39

  • Üye ID: 7649
  • Kayıt Tarihi: 13.06.2017
  • İleti: 664 (Konu: 28)
  • CT Puanı: 67

Ynt: Aks Körüğü ve motor, şanzıman ve direksiyon yağı kaçağı
« Yanıtla #9 : 19 Ağustos 2017, 22:58:52 »

Bağlantıyı görmek için Üye Olun ya da Giriş Yapın
peki sağ veya sol olması fiyatını değiştiriyor mu bide bu fiyata işçilik de dahil mi ?
Malesef değil , 70-100 arası ustanın insafına kalmış .

Linkback: http://forum.cliotr.com/?topic=11163.0.html

Lütfen duruş anından kalkışlarda da sinyal vermeyi ihmal etmeyelim .

 

Bu Konuya Benzer Konular

  Konu / Başlatan Yanıt Son İleti
6 Yanıt
3498 Gösterim
Son İleti 07 Kasım 2013, 15:06:19
Gönderen: blowoff
12 Yanıt
6282 Gösterim
Son İleti 26 Temmuz 2013, 03:11:39
Gönderen: mehmetcihat
13 Yanıt
9104 Gösterim
Son İleti 25 Ekim 2013, 16:11:52
Gönderen: duhanzs
3 Yanıt
1917 Gösterim
Son İleti 06 Aralık 2014, 00:10:16
Gönderen: kadir
12 Yanıt
645 Gösterim
Son İleti 20 Nisan 2017, 17:08:41
Gönderen: blowoff