Gönderen Konu: Aks Körüğü ve motor, şanzıman ve direksiyon yağı kaçağı  (Okunma sayısı 1524 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı esce

  • Yeni Üye
  • İleti: 14
merhaba arkadaşlar, aracım 1.6 rte 2000 model manuel

1. bugün ekspere sokturdum aracı satmak için, araçta bir kaç sıkıntı var

1. sağ ön aks körüğü değişecek bunun maliyeti nedir ayrıca aracın motor yağı direksiyon ve galiba şanzıman yağında kaçak var bu yağ kaçağının sebebi acaba aks körüğünden midir yoksa başka bi sebepten midir ?

2. aracın baskı balata zayıf çıktı bu zayıf olması ne kadar süre götürür ve değişirsek ne tutar işçilik dahil.. ?

bu arada araç orjinal 201.000 km de motor %74 dedi bu km ye göre performansı nasıl sizce
« Son Düzenleme: 19 Ağustos 2017, 08:29 Gönderen: esce »

Çevrimdışı elkmuh

  • 3000cc
  • *********
  • İleti: 1.262
Ynt: Aks Körüğü ve motor, şanzıman ve direksiyon yap kaçağı
« Yanıtla #1 : 19 Ağustos 2017, 08:38 »
merhaba arkadaşlar, aracım 1.6 rte 2000 model manuel

1. bugün ekspere sokturdum aracı satmak için, araçta bir kaç sıkıntı var

1. sağ ön aks körüğü değişecek bunun maliyeti nedir ayrıca aracın motor yağı direksiyon ve galiba şanzıman yağında kaçak var bu yağ kaçağının sebebi acaba aks körüğünden midir yoksa başka bi sebepten midir ?

2. aracın baskı balata zayıf çıktı bu zayıf olması ne kadar süre götürür ve değişirsek ne tutar işçilik dahil.. ?

bu arada araç orjinal 201.000 km de motor %74 dedi bu km ye göre performansı nasıl sizce
1-Aks millerinin bir tanesi mafsallı , sağ mı sol mu şu an hangisi aklımda değil ve şanzıman diferansiyel grubuna bu mafsal üzerinden üzerinde körük olarak bağlı . Eğer bu körük patlak olursa buradan şanzıman yağının boşalması ve dışarıya sızması ihtimali var . direk değiştirin , hiç oyalanmayın . Direksiyon sistemindeki yağ kaçağını bulmak için hem pompaya hem direksiyon sistemine bakılması lazım , bu noktada şuradandır diyebilmek biraz zor .
2- Baskı balatanın bitmeye başladığı anlarda araç yüklü iken birinci viteste kalkışta silkelemeye başlar , daha sonra yüksüz kalkışlarda da silkelemeye başlar . Bu son merhaledir artık , her an balata benden bu kadar diyebilir , bu noktada artık ustaların sevgi dolu kucağına düşme vakti gelmiştir . Parça ve ustalık toplam 500-600 arası tutar .
3- Bu değeri bulmak için kompresyon testi yapmıştır herhalde . Araçta %25 güç kaybı baya yüksek bir değer , bu değer bütün pistonlarda mı var , yoksa sadece bir pistonda mı var o önemli olan , bütün pistonlarda varsa motor kompresyon sekmanları yola baya bir girmiş demektir . Yok sadece tek pistonda sıkıntı varsa o pistonda lokal bir sorun vardır . Her halukarda gene motora müdahale gerekir .
Bu kadar güç kaybında araç kullanmaya devam edilir mi onu diğer üstadlarımız da cevaplasın ki bence etmemek yerinde olacaktır.
Edit :Sonradan düşündüm, bunlar tahminim kompresyon testi falan yapmazlar, herhalde yaptıkları test aracı askıya alıp tahrik tekerlerinin dönmesini sağlayarak güç testi yapmaktır. Bu test değerleri tamamen güvenilir mi bu konuda fikrim yok , ben kompresyon testinden başkasına güvenmem.
« Son Düzenleme: 19 Ağustos 2017, 08:50 Gönderen: elkmuh »
Whatsapp grubumuz Hüseyin OGAN 0 532 248 48 39 Bütün arkadaşları bekleriz.

Çevrimdışı grimlord

  • 1400cc
  • ****
  • İleti: 493
Aks körüğü 10-15 lira civarına değiştirdim. Pahalı bir parça değil.

Çevrimdışı esce

  • Yeni Üye
  • İleti: 14
Ynt: Aks Körüğü ve motor, şanzıman ve direksiyon yap kaçağı
« Yanıtla #3 : 19 Ağustos 2017, 10:12 »
1-Aks millerinin bir tanesi mafsallı , sağ mı sol mu şu an hangisi aklımda değil ve şanzıman diferansiyel grubuna bu mafsal üzerinden üzerinde körük olarak bağlı . Eğer bu körük patlak olursa buradan şanzıman yağının boşalması ve dışarıya sızması ihtimali var . direk değiştirin , hiç oyalanmayın . Direksiyon sistemindeki yağ kaçağını bulmak için hem pompaya hem direksiyon sistemine bakılması lazım , bu noktada şuradandır diyebilmek biraz zor .
2- Baskı balatanın bitmeye başladığı anlarda araç yüklü iken birinci viteste kalkışta silkelemeye başlar , daha sonra yüksüz kalkışlarda da silkelemeye başlar . Bu son merhaledir artık , her an balata benden bu kadar diyebilir , bu noktada artık ustaların sevgi dolu kucağına düşme vakti gelmiştir . Parça ve ustalık toplam 500-600 arası tutar .
3- Bu değeri bulmak için kompresyon testi yapmıştır herhalde . Araçta %25 güç kaybı baya yüksek bir değer , bu değer bütün pistonlarda mı var , yoksa sadece bir pistonda mı var o önemli olan , bütün pistonlarda varsa motor kompresyon sekmanları yola baya bir girmiş demektir . Yok sadece tek pistonda sıkıntı varsa o pistonda lokal bir sorun vardır . Her halukarda gene motora müdahale gerekir .
Bu kadar güç kaybında araç kullanmaya devam edilir mi onu diğer üstadlarımız da cevaplasın ki bence etmemek yerinde olacaktır.
Edit :Sonradan düşündüm, bunlar tahminim kompresyon testi falan yapmazlar, herhalde yaptıkları test aracı askıya alıp tahrik tekerlerinin dönmesini sağlayarak güç testi yapmaktır. Bu test değerleri tamamen güvenilir mi bu konuda fikrim yok , ben kompresyon testinden başkasına güvenmem.

aks körüğü şöför tarafında olan demişti galiba ama emin değilim diğeri de olabilir. motor da yağ kaçağı dediği şanzıman yağı oluyor o zaman başka kaçak yoktur demi ? direksiyon hidrolik yağı da halledilir oda çok masraflı değildir herhalde..

motorda yağ yakma üfleme falan yok eksperin dediği bu km de bu yüzdelik oran iyidir dedi, pistonların biri mi hepsi mi ona da bi şey demedi..

bide öyle yüklü veya yüksüz ilk kalkışta birinci viteste öyle herhangi bi silkeleme olmuyor
« Son Düzenleme: 19 Ağustos 2017, 10:14 Gönderen: esce »

Çevrimdışı esce

  • Yeni Üye
  • İleti: 14
Aks körüğü 10-15 lira civarına değiştirdim. Pahalı bir parça değil.

peki sağ veya sol olması fiyatını değiştiriyor mu bide bu fiyata işçilik de dahil mi ?

Çevrimdışı byx

  • Uzman
  • ********
  • İleti: 3.079
Test dyno olarak yapilir expertiz merkezlerinde.
Sag aks korugu yirtik ise aks tamiri yapan yerler var yapilabilinir veya tamirci soker tornaci yapar v.b
Sol aks korugu mafsalli olani huseyin bey..!
Masraflari 1 2 yerden fiyat alin satis fiyatindan dusebilir veya yaptirip verebilirsiniz.nasil anlasirsaniz artik.
Clio rxt 2000 mod.1.6 8v 90 bg.

Çevrimdışı hknco

  • 1500cc
  • *****
  • İleti: 522
Aks körüğü 10-15 lira civarına değiştirdim. Pahalı bir parça değil.

Fiyatı o kadar olabilir ama 10-15 liraya teker bile sökmez adamlar.

Çevrimdışı elkmuh

  • 3000cc
  • *********
  • İleti: 1.262
Test dyno olarak yapilir expertiz merkezlerinde.
Sag aks korugu yirtik ise aks tamiri yapan yerler var yapilabilinir veya tamirci soker tornaci yapar v.b
Sol aks korugu mafsalli olani huseyin bey..!
Masraflari 1 2 yerden fiyat alin satis fiyatindan dusebilir veya yaptirip verebilirsiniz.nasil anlasirsaniz artik.
Teşekkürler sabri bey , her konuda engin bilginizle eksiklerimizi tamamlıyorsunuz.
Whatsapp grubumuz Hüseyin OGAN 0 532 248 48 39 Bütün arkadaşları bekleriz.

Çevrimdışı hknco

  • 1500cc
  • *****
  • İleti: 522
merhaba arkadaşlar, aracım 1.6 rte 2000 model manuel

1. bugün ekspere sokturdum aracı satmak için, araçta bir kaç sıkıntı var

1. sağ ön aks körüğü değişecek bunun maliyeti nedir ayrıca aracın motor yağı direksiyon ve galiba şanzıman yağında kaçak var bu yağ kaçağının sebebi acaba aks körüğünden midir yoksa başka bi sebepten midir ?

Aks körüğü 10 tl ile 20 tl arasında bir fiyatı vardır. İşçilik ne kadar isterler bilemem. Motor yağı eğer çok eksilmiyorsa motoru komple bir yıkatın nereden kaçtığı belli olur. İyi ihtimal karter contasından kaçırmasıdır. Eğer keçelerden kaçırıyorsa sanırım 300-400 isterler.
Şanzımanın da neresinden kaçırdığına bakmak ve bilmek lazım.
Direksiyon hidroliği borularda kaçak var, veya pompa arızalı veya bidonda sorun var.


2. aracın baskı balata zayıf çıktı bu zayıf olması ne kadar süre götürür ve değişirsek ne tutar işçilik dahil.. ?
Baskı balata zayıf ise parça maliyeti 200-300 tl işçilik 200-300 tl tutar. Ne zaman yolda bırakacağı belli olmaz. Fazla yolcu ile çok dik yokuşlardan kalkış yapmamaya çalışın sıyırdığı an kalırsınız. İyi ihtimal yarım saat 1 saat beklersiniz. Soğuyunca balata biraz tutar tamirciye gidersiniz. Kötü olan tutmaz ekstradan bir de çekici parası ödersiniz.

bu arada araç orjinal 201.000 km de motor %74 dedi bu km ye göre performansı nasıl sizce
motor %74 ne demek bilmiyorum ama iyi bir rakama benziyor.  ;D çünkü motorun neyi %74 motor dediğin sadece kompresyondan ibaret değil ki ...
« Son Düzenleme: 19 Ağustos 2017, 10:57 Gönderen: hknco »

Çevrimdışı elkmuh

  • 3000cc
  • *********
  • İleti: 1.262
peki sağ veya sol olması fiyatını değiştiriyor mu bide bu fiyata işçilik de dahil mi ?
Malesef değil , 70-100 arası ustanın insafına kalmış .
Whatsapp grubumuz Hüseyin OGAN 0 532 248 48 39 Bütün arkadaşları bekleriz.