Gönderen Konu: Vites geçişleri...  (Okunma sayısı 7394 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı ozdimurat

  • 0cc
  • *
  • İleti: 189
Vites geçişleri...
« : 19 Mart 2014, 02:04 »
Uzun bir süredir viteslerde sorun var mı yok mu diye düşünüp duruyorum... Sıkıntım şu... Bazen birinci vitese geçerken sanki zor geçiyor gibi geliyor bana... Bu sorunu ikinci viteste de yaşıyorum.. 3-4 ve 5'te sorun yok... Hatta ikinci viteste iken durduğum zaman boşa alırken sanki birşey tutuyor gibi bir iki saniye sıkışıklık yaşıyorum... Sanırım anlatabilmişimdir sorunumu... Var mı bir öneriniz...  ??? ??? ???

Çevrimdışı kadir

  • Moderatör
  • ********
  • İleti: 10.128
  • kadir@cliotr.com
    • cliotr
Ynt: Vites geçişleri...
« Yanıtla #1 : 19 Mart 2014, 02:39 »
bence mekanik ustasina goster..test etsin bakalim

clio 1.2 16 v *
megane 2 hb 1.6 16v *
clio 3 1.2 16 v *
megane 2 hb 1.6 16v ov*
symbol 1.2 16v *
megane 2 hb 1.6 16v ov

Çevrimdışı ozdimurat

  • 0cc
  • *
  • İleti: 189
Ynt: Vites geçişleri...
« Yanıtla #2 : 19 Mart 2014, 02:43 »
Peki bu sık rastlanan bir durum mu... Yani viteslerdeki geçiş sorunları... Gerçi sıkıntı yaşamadım şimdiye kadar ama... İllaki göster diyorsun mekanik'e... Bir de rolantim benim normalde kaç olması gerekiyor kadir... 8 normal mi... dizel araç için...

Çevrimdışı Burak S.

  • Yönetici
  • ********
  • İleti: 6.910
    • Burak Sarı
Ynt: Vites geçişleri...
« Yanıtla #3 : 19 Mart 2014, 02:46 »
bazen benimde başıma geliyor, debriyajdan ayağımı çekip tekrar bastığımda geçiyor..
hatırlatma: clio 1.vitese tamamen durmadan geçmez, geçirilmemeli!

rolantim benim normalde kaç olması gerekiyor kadir... 8 normal mi... dizel araç için...
normal. dizelde anormal rolanti ibreyi dalgalandırır. yani ibren çakılı olduktan sonra pek arıza işareti olmuyor..
"Bu nasıl?" demeden önce mutlaka Forum Kullanımı'nı inceleyin!


Vasiyetimdir!
tabutumu 4 kişi taşısın, öndekiler 1.60cm, arkadakiler 1.90cm olsun. maksat kafa basık dursun..

Çevrimdışı eralp

  • Uzman
  • ********
  • İleti: 4.310
  • eralp@cliotr.com; eralp@adiratatil.com
Ynt: Vites geçişleri...
« Yanıtla #4 : 19 Mart 2014, 03:20 »
rolanti sabit 0,8 de duruyorsa sorun yoktur. hızına bağlı olarak vites geçişlerinde sorun diye bahsettiğin olay olabilir bunun yanında vitesten çıkmama gibi sorun şanzımanda vites seçişleri görevini yapan şemsiyeler vardır bunların kırılmasıyla vites geçişleri zorlaşır hatta vitesten atma yapabilir. bizim araçlarımız sustalı vites olduğu için  R-1-3-5 bu viteslerin geçişlerinde sorun olur geri kalan 2-4 de sorunsuz devam eder araç. buna istinaden sizin aracınızın debriyaj balatası bitmeye yakın olabilir veya mekanik olarak şanzımanda sorun olabilir.
*Clio 1.4 rta
*Symbol 1.5 dci Authentique Edition
*Symbol 1.2 Authentique
*Hyundai Accent Era 1.5 CRDİ
*Clio 1.5 dci Extreme Edition
*Punto Evo 1.3 Mjet
*Dacia Sandero 1.5 dci
*Ford Fiesta 1.5 TDCİ
*Symbol 1.5 Dci
*Fluence 1.5 Dci EDC

Çevrimdışı duhanzs

  • 3000cc
  • *********
  • İleti: 2.714
Ynt: Vites geçişleri...
« Yanıtla #5 : 19 Mart 2014, 03:35 »
1vıtes  clıolarda kronık gb bırsey nedenı yag sogukken yer olarak orda gerı vıteste oldugundan mandal ıle alakalı olup oturmasını engellemekte olması.
2 vıtes olayı hıc yasamadım bır kac kez 5 vıteste yasadım onuda ara gazı verıp 4e cekıyorum sonra 5 dıyorum gecıyor ama her zaman olan bır durum degıl buda.
sanzuman yagı vb seylerı mekanık ustası bır ıncelesın derım bende.onun dısında tabıkı her arabada yoktur debrıyajın tam kavramasına ozen gosterılen arabalarda rastlamadım bu sruna genelde bayanların yada acemılerın elınden gecen arabalar bellı zaman sonra vıteste bu sorunu yasıyor benımkının de ılk ıkı sahıbı bayandı ne yazıkkı.
1998 Tofaş Şahin S 1.6
2003 Clio 2 1.6
2012 Vw Polo 1.6 TDI
2008 Hyundai Getz 1.5 Vgt

Çevrimdışı ozdimurat

  • 0cc
  • *
  • İleti: 189
Ynt: Vites geçişleri...
« Yanıtla #6 : 19 Mart 2014, 03:50 »
Ama bazen de yağ gibi geçiyor vitesler... Sorunu bir türlü anlayamadım... Tuhaf bir durum... üzülüyorum ya... 1. vitese tam durmadan iyice yavaşladıktan sonra alıyorum... Bu yanlış mı... Dizel araçlarda... Ama ikinci vitesteyken de öne doğru atlıyor frenden çekince... küçük hareket halindeyken ikide sıkıntı olmaz mı ilerlemek... üffffffffffffffffffffff

Çevrimdışı duhanzs

  • 3000cc
  • *********
  • İleti: 2.714
Ynt: Vites geçişleri...
« Yanıtla #7 : 19 Mart 2014, 03:53 »
Ama bazen de yağ gibi geçiyor vitesler... Sorunu bir türlü anlayamadım... Tuhaf bir durum... üzülüyorum ya... 1. vitese tam durmadan iyice yavaşladıktan sonra alıyorum... Bu yanlış mı... Dizel araçlarda... Ama ikinci vitesteyken de öne doğru atlıyor frenden çekince... küçük hareket halindeyken ikide sıkıntı olmaz mı ilerlemek... üffffffffffffffffffffff

o olay standart bır durum 2ye frene basarak alırsan araba fırlatıyor kendını yag gb kaydıgı durumlarda arac sıcak kullanımda oluyor muhakkak bırde tavsıyem araba durmadıgı surece 1e atma rampada agır gelırse 1e alırsın ama duz yolda bu zarar vermektedır.bende cok yaptım zamanında sımdı 2.vıtes altına ınmıyorum zorda kalmadıkca hatta bazen ıyı bıle oluyor kalkarken zor ama serıde hızlı oluyor .
1998 Tofaş Şahin S 1.6
2003 Clio 2 1.6
2012 Vw Polo 1.6 TDI
2008 Hyundai Getz 1.5 Vgt

Çevrimdışı Burak S.

  • Yönetici
  • ********
  • İleti: 6.910
    • Burak Sarı
Ynt: Vites geçişleri...
« Yanıtla #8 : 19 Mart 2014, 05:24 »
1.vites araca ilk hareketi vermek için kullanılır. yani tamamen durmayan bir araçta 1.vitese geçiş yapılmamalı. zaten aracınız bu hareketinize direnecektir..
"Bu nasıl?" demeden önce mutlaka Forum Kullanımı'nı inceleyin!


Vasiyetimdir!
tabutumu 4 kişi taşısın, öndekiler 1.60cm, arkadakiler 1.90cm olsun. maksat kafa basık dursun..

Çevrimdışı ozdimurat

  • 0cc
  • *
  • İleti: 189
Ynt: Vites geçişleri...
« Yanıtla #9 : 19 Mart 2014, 05:52 »
o olay standart bır durum 2ye frene basarak alırsan araba fırlatıyor kendını yag gb kaydıgı durumlarda arac sıcak kullanımda oluyor muhakkak bırde tavsıyem araba durmadıgı surece 1e atma rampada agır gelırse 1e alırsın ama duz yolda bu zarar vermektedır.bende cok yaptım zamanında sımdı 2.vıtes altına ınmıyorum zorda kalmadıkca hatta bazen ıyı bıle oluyor kalkarken zor ama serıde hızlı oluyor .


peki her zaman mı küçük küçük hareket etsem bile mi 2. viteste devam edeyim. ama gaza bu durumdayken basınca sanki 1. vitesi istiyormuş gibi oluyor... O zaman ne yapıcam fazla gaz mı verim. Yarım debriyaj mı yapayım. Tam debriyaj yapıp gazı mı artırayım... YArdım edin lütfen.