Gönderen Konu: Sollanırken savrulma  (Okunma sayısı 666 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı machinisteros

  • 1200cc
  • ***
  • İleti: 393
Sollanırken savrulma
« : 12 Ekim 2017, 10:15 »
Merhaba arkadaşlar,
Haftada bir iki sefer şehirler arası yol gidip geliyorum. Genelde 90-110 arası giderim. Yollarda malum hep son model arabalar, sollamaktan çok sollanıyorum.
Küçük otobüs, kamyonet tarzı araçlar rarafından sollanınca cliom sağ öne bi anlık ivmeleniyor, bariz bi anlık savrulma hissediyorum. Çok süratli arabalar tarafından sollanırken de aynı his oluyor.
Clio tamam hafif bi araç ama bu kadar cansız mı yahu? Hiç mi tutunmaz yapışmaz yola??
Bi bu huyu, birde 110 dan sonra güven vermemesi ciddi düşündürüyor, üzüyor.
Model 2005
If you keep doing what you have always been doing then you will keep getting what you have always been getting.

Çevrimdışı hknco

  • 1500cc
  • *****
  • İleti: 547
Ynt: Sollanırken savrulma
« Yanıtla #1 : 12 Ekim 2017, 10:20 »
Aracı rot balansçıya götürün. Araç 110'dan sonra güven vermiyor titriyor vs. problemlerinize çözüm olabilirler. Clio boş olunca hali ile hızlanınca biraz havalanıyor.

Çevrimdışı ufukaslan

  • 3000cc
  • *********
  • İleti: 934
Ynt: Sollanırken savrulma
« Yanıtla #2 : 12 Ekim 2017, 10:28 »
Şaseniz sağlam mi
Renault  Clio 1.4 16 v RXT - 2001
Renult    Clio 1.5 dCi Grandtour Executive -2011
Nissan   Juke 1.5 dCi Sport Pack (   Loading......  )

Çevrimdışı machinisteros

  • 1200cc
  • ***
  • İleti: 393
Ynt: Sollanırken savrulma
« Yanıtla #3 : 12 Ekim 2017, 10:32 »
Aracı rot balansçıya götürün. Araç 110'dan sonra güven vermiyor titriyor vs. problemlerinize çözüm olabilirler. Clio boş olunca hali ile hızlanınca biraz havalanıyor.
Rot balansta sorun olduğunu sanmıyorum hocam. Düz asfaltta direksiyonu bıraksam bi süre düz gider sonra çok hafif sağa yönelir, tek parmağımla hafif temas ile kontrol edebiliyorum. Üstelik bunu yaparken 80-90 km hız vardır. Bi titreme yok çok şükür.
Ama dediğiniz gibi 110 da güven yok. hafif bi endişem oluyor, rüzgar sesi, lastik sesi birden belirginleşiyor.
Bakalım yeni kış lastikleri ne farkettirecek, cumartesi günü 100-150 km arası yol var.
Yüksek araba, Türkiye koşullarına göre yapılmış malum. Asfalta yapışmıyor. Bi sonraki hedefim station wagon clio 3 yada station wagon Peugeot 306. Onlarda böyle kolay savrulan araçlar değildir inşallah??
If you keep doing what you have always been doing then you will keep getting what you have always been getting.

Çevrimdışı machinisteros

  • 1200cc
  • ***
  • İleti: 393
Ynt: Sollanırken savrulma
« Yanıtla #4 : 12 Ekim 2017, 10:36 »
Şaseniz sağlam mi
Bir ay önce aldım, kurumsal bi ekspertiz şirketinde inceletip aldım. İki parça boya hariç sorun bulamadılar. Şükür büyük sıkıntılarım yok aracımla. Memnunum aslında, işimi görüyor, ayağımı yerden kesiyor.
İlk aracım olsada çalıştığım şirket aracı olsun, aile aracı olsun 9-10 yıldır aktif kullanıcıyım yani, sorunlu aracı hissederim az çok.
If you keep doing what you have always been doing then you will keep getting what you have always been getting.

Çevrimdışı byx

  • Uzman
  • ********
  • İleti: 3.121
Ynt: Sollanırken savrulma
« Yanıtla #5 : 13 Ekim 2017, 01:31 »
Biraz hissedebilirsiniz.
Expertiz de Amortisor testi yaptilar ise yuzdelik bir oran oluyor.!
Amortisorlerin 1 yada 1 kaci ozelligini yitirdi ise de hatta salincaklar dahi hafif bosluklu ise yan sanayi urun ise 50 60 tl ye var.orjinali 220 tl trw mais olarak satilir.bunlar onemli ki sedan clio hb. Gore biraz daha zayif diyebiliriz yol tutus konusunda
« Son Düzenleme: 13 Ekim 2017, 01:33 Gönderen: byx »
Clio rxt 2000 mod.1.6 8v 90 bg.

Çevrimdışı elkmuh

  • 3000cc
  • *********
  • İleti: 1.262
Ynt: Sollanırken savrulma
« Yanıtla #6 : 13 Ekim 2017, 08:50 »
Merhaba arkadaşlar,
Haftada bir iki sefer şehirler arası yol gidip geliyorum. Genelde 90-110 arası giderim. Yollarda malum hep son model arabalar, sollamaktan çok sollanıyorum.
Küçük otobüs, kamyonet tarzı araçlar rarafından sollanınca cliom sağ öne bi anlık ivmeleniyor, bariz bi anlık savrulma hissediyorum. Çok süratli arabalar tarafından sollanırken de aynı his oluyor.
Clio tamam hafif bi araç ama bu kadar cansız mı yahu? Hiç mi tutunmaz yapışmaz yola??
Bi bu huyu, birde 110 dan sonra güven vermemesi ciddi düşündürüyor, üzüyor.
Model 2005
Bu hususu bende de olmasına rağmen hiç kafaya takmıyorum , salıncaklar yeni değişti , amortisörler yeni sayılır , ön takım yeni yapıldı . Ben bunu şuna bağlıyorum , clio sürat yapmak için üretilmiş bir araç değil , bu yüzden yüksek beygirli ve havayı yararak ilerlemesi için üretilmiş delifişek arabalar gibi  keskin hatlı bir aerodinamik yapısı yok , hele arka tarafının ise hiç yok . Bu yüzden deli gibi hızlı giden ya da büyük bir hava akımı yaratan araçların hava koridoruna girdiğinde etkilenmemesi mümkün değil , hele ki hızlı giderken dengesinin bozulması çok daha kolay çünkü hızlandığında sertleşen bir direksiyon sistemine de sahip değil  , geçen biliyorsunuz izmir torbalı da meydana gelen kazada clio ya otoyolda arkadan çarptılar , takla atan clio daki araçtakiler malesef hakkın rahmetine kavuştular ki gerçekten düşündürücü .
« Son Düzenleme: 13 Ekim 2017, 03:07 Gönderen: elkmuh »
Whatsapp grubumuz Hüseyin OGAN 0 532 248 48 39 Bütün arkadaşları bekleriz.

Çevrimdışı machinisteros

  • 1200cc
  • ***
  • İleti: 393
Ynt: Sollanırken savrulma
« Yanıtla #7 : 13 Ekim 2017, 03:00 »
Aynen özellikle arka tarafında aerodinamik namına hiçbir detay yok. Zaten sollanırken rüzgarı arka soldan yiyoruz. Arabanın arkasında adam akıllı saç bile yok, stepne havuzu, çamurluklar bile saç değil, yalıtım hiç yok. Arkası hafif kalkık.
Sanki eski torosların devamı, yazarken farkettim aynı tasarım sadece hatlar yuvarlatılmış.
Bir de rüzgar karşıdan geliyorsa otobüs kamyon arkasına geçince rüzgar sesi belirgin azalıyor.
Abartı gelebilir ama birkeresinde otobüsün hava boşluğuna sığınınca arabanın rahatladığını hissettim.
65 beygir, 1 tonun altında araç.
If you keep doing what you have always been doing then you will keep getting what you have always been getting.