Clio Türkiye

CT Bilgi => Teknik Bilgiler => Temizlik-Bakım => Konuyu başlatan: çağlayan - 29 Mart 2012, 12:23

Başlık: sararan farları beyazlat !
Gönderen: çağlayan - 29 Mart 2012, 12:23
sararan farları beyazlat !
arkadaşlar sararan farlara son . ne zamandan beri elimdeydi .. iyi seyirler ..

Hemen hemen hepimizin araçlarının farları polikarbon cama sahip. Darbelere karşı dayanıklı olması için özellikle polikarbon malzeme kullanılıyor. Bu polikarbon far camının yüzeyi de akrilik kaplanarak çiziklere ve güneşin zararlı etkilerine karşı korunur. Ama bu akrilik kaplama zamanla hem güneşin etkisiyle, hem de yıkama için kullanılan çözücü deterjanlarla yokolur. Far camı da doğrudan güneşe maruz kalır ve sararıp matlaşır. Çevremde de çok görüyorum bu durumu. Farların aydınlatması da çok zayıflıyor. Çözümü birlikte uygulayalım...

Benim kambur tosbağa'nın(c-max) sararıp matlaşan farlarına da artık el atma zamanı gelmişti.

Farları araçtan söktüm. Hatta farın reflektörlerini, motorlarını, ampullerini de söktüm ki rahat rahat yüzeyini yıkayayım. Ama sökmek zorsa sökmeden, araç üzerinde de yapabilirsiniz. Etrafını güzelce kağıt maskeleme bandı ile bantlayın yeter.
(http://img37.imageshack.us/img37/2018/before3r.jpg)
Farlar şu haldeydi; Biraz açılı bakınca far üstündeki matlaşma daha çok belli oluyor.
(http://img32.imageshack.us/img32/1482/before4.jpg)
(http://img690.imageshack.us/img690/8356/before5.jpg)
Bu matlaşma tabi ki görüşü de olumsuz etkiliyordu.

Şimdi gelelim işleme.

Çoğunuz şaşırabilirsiniz ama şimdi farları zımparalayacağız. Ama oldukça ince zımpara kullanmanız gerekiyor.
Ben farın üstünde fazla derin çizik olmadığı için 1200 kum zımparadan başladım. Ama farın üstünde derin çizik varsa 600 kuma kadar düşebilirsiniz.

Farın üstünde zımparayı sürdükçe oluşan beyaz tozlar farın üstünden kazıdığınız matlaşan katman.
(http://img152.imageshack.us/img152/7536/process2.jpg)
Zımparayı katlayarak, fazla bastırmadan ve ara ara katını değiştirerek uygulayabilirsiniz. Dairesel ovmalar sizi daha verimli sonuca götürür. Zımparayı doğrusal sürerseniz far camı üstünde iz oluşturabilirsiniz. Zımparaları uygularken farı ıslatmakta fayda var. Zira ıslatarak daha az çiziliyorlar. Ayrıca zımparaları da önceden su içinde bırakarak ıslatabilirsiniz.

Şimdi 1200 kum ile zımparalamayı bitirdik. Biliyorum, durum pek de iç açıcı değil;
(http://img37.imageshack.us/img37/714/process4.jpg)
Ama farın üstündeki matlaşan katmanı kaldırmak için bu gerekli.

Şimdi daha ince olan 2000 kum zımparaya geçelim;
(http://img686.imageshack.us/img686/4630/process6.jpg)
Yine dairesel ovmalarla 2000 kum zımparayı da uyguladıktan sonra 3000 kum zımparayı uygulayabiliriz.
(http://img32.imageshack.us/img32/1548/process8.jpg)
3000 kum zımpara bir nevi cila işlevi görüyor ve kılcal çizikleri alıp götürüyor. Zaten 3000 kum zımpara düz a4 kağıdı gibi. Yani öyle pek aşındırıcı özelliği yok.

3000 kum zımpara da bittikten sonra farımızın yüzeyini yıkayıp silerek kurutuyoruz.
Son durum bu ;
(http://img13.imageshack.us/img13/8549/afterpro1.jpg)
Şimdi ise sıvı pasta ile yüzeydeki kılcal çizikleri iyice yokediyorum. Sıvı pasta da bir nevi 4000 kum zımpara görevi görüyor. Ama sıvı pasta yoksa doğrudan cilaya da geçilebilir.
(http://img686.imageshack.us/img686/568/wax1.jpg)
Sıvı pasta ile farın yüzeyini iyice temizledikten sonra plastik yüzeyler için kalıcı koruma sağlayan özel plastik cilamızı uygulayabiliriz. Ben Meguiar's Plastx plastik cilası kullanıyorum. Tüm profesyoneller de bunu kullanıyor. Zaten plastik cilası olarak pek de alternatifi yok. Bu cila polikarbon yüzeye bir nevi orjinalindeki akrilik kaplamaya benzer bir kaplama oluşturarak güneşten koruyor.
(http://img690.imageshack.us/img690/4387/plastx1.jpg)
Far yüzeyine plastx'i iyice yediriyoruz.
(http://img686.imageshack.us/img686/412/plastx3.jpg)
Ben sıvı pasta ve cila için polisaj makinesini düşük devirde kullandım. Kesinlikle taşlama makinesine başlık takıp da yüksek devride çalıştırıp farınıza sürmeyin. Aşırı ısınacak ve aşınmaya sebep olacaktır. Elle de yapabilirsiniz. Ama biraz uğraşmanız gerekecek ve polisaj makinası kadar mükemmel sonuç zor olacaktır.

Ve işte sonuç ;



Yaklaşık olarak 2 saatimi aldı. Ama değdi...

Kullanılan malzemelerve maliyet;
Plastx: 35-50 tl arasında değişiyor ama yaklaşık 10 takım fara yeter...
Zımparalar: 1200-2000-3000 = toplam 5 tl civarı. bu zımparaları da tekrar kullanabilirsiniz.
Sıvı pasta: 10 lira. Bu da en az 15 araca yeter.
Polisaj makinesi ve sünger başlıklar... Sonsuz kullanım 

Yani araç başı maliyet 10 lira civarı...

Umarım size de yol gösterir ve faydası dokunur.

Bu arada bu farlarımı orjinal hella bi-xenon far ile takasta kullandım. Yani sattım. Şimdiki hella bi-xenon farlarım ise şu şekilde;
(http://img402.imageshack.us/img402/4875/img1341p.jpg)
kolay gelsin arkadaşlar ...
Başlık: Ynt: sararan farları beyazlat !
Gönderen: MeHMET eReN - 29 Mart 2012, 12:49
kanka sararan far beyazatma degılde bana derin cizik giderici lazım farda oyle bısey varmı acaba ya
Başlık: Ynt: sararan farları beyazlat !
Gönderen: çağlayan - 29 Mart 2012, 12:58
derin çizik giderici bunu bulmana gerek yok kanka . çiziği kapatamazsın ama bu işlemle hem çizikler gidiyor hemde onları dolduruyorsun .. plastikteki çiziğe başka bir yöntem olamaz malesef ..
Başlık: Ynt: sararan farları beyazlat !
Gönderen: MeHMET eReN - 29 Mart 2012, 01:09
ozaman bakıcaz artık bı caresıne :S
Başlık: Ynt: sararan farları beyazlat !
Gönderen: çağlayan - 29 Mart 2012, 01:15
çiziği nasıl yaptın daha farların sıfır be kanka
Başlık: Ynt: sararan farları beyazlat !
Gönderen: MeHMET eReN - 29 Mart 2012, 01:22
kanka arkadan bizim bi araba var 89 model flash ona tıkladım azcık o çizdi
Başlık: Ynt: sararan farları beyazlat !
Gönderen: çağlayan - 29 Mart 2012, 01:26
hmm hay Allah kötü olmuş .. işte bu ledli veya angel farların bu sıkıntısı var biri kırılsa taş gelse napacaksın :(
Başlık: Ynt: sararan farları beyazlat !
Gönderen: MeHMET eReN - 29 Mart 2012, 01:32
komple degstrcez :) elimiz mahkum
Başlık: Ynt: sararan farları beyazlat !
Gönderen: eralp - 30 Mart 2012, 12:09
adamada koyar ya bizim eleman kaza yaptı sol taraf orjinal far var sağ taraf angel far var :D maaşının yatmasını bekliyor eleman farları değişmek için :D
Başlık: Ynt: sararan farları beyazlat !
Gönderen: Bahtiyar1907 - 30 Mart 2012, 12:11
sende angel yokya ondan bıze camur atıyosun caglayan :D
Başlık: Ynt: sararan farları beyazlat !
Gönderen: çağlayan - 30 Mart 2012, 12:18
atarım abi napalım bende yok ulaşamadığım ciğer yani bi yerde :D bizde stiker mitikır uğraşıyoz kendi alemimizde :D
Başlık: Ynt: sararan farları beyazlat !
Gönderen: Bahtiyar1907 - 30 Mart 2012, 12:21
takılıyorum kardesım
senınkıler de guzel
Başlık: Ynt: sararan farları beyazlat !
Gönderen: çağlayan - 30 Mart 2012, 12:26
:D teşekkür ederim kanka
Başlık: Ynt: sararan farları beyazlat !
Gönderen: Bahtiyar1907 - 30 Mart 2012, 12:56
alcaz sana da bı angel ınsallah
Başlık: Ynt: sararan farları beyazlat !
Gönderen: çağlayan - 30 Mart 2012, 01:27
gelince bakalım kanka ;)
Başlık: Ynt: sararan farları beyazlat !
Gönderen: çağlayan - 30 Mart 2012, 01:28
şu aksaray nerde banada öğretin ya :D
Başlık: Ynt: sararan farları beyazlat !
Gönderen: Bahtiyar1907 - 03 Nisan 2012, 04:38
otomobılın kalbı
:)
Başlık: Ynt: sararan farları beyazlat !
Gönderen: çağlayan - 03 Nisan 2012, 04:56
gelince bana tarif edin kanka
Başlık: Ynt: sararan farları beyazlat !
Gönderen: Bahtiyar1907 - 03 Nisan 2012, 05:46
inşallah kanka
Başlık: Ynt: sararan farları beyazlat !
Gönderen: çağlayan - 03 Nisan 2012, 10:47
gelcem gelcem :)
Başlık: Ynt: sararan farları beyazlat !
Gönderen: ottoman - 07 Ocak 2013, 01:42
arkadaşlar bu işlemi bende yapıyorum ank içi elden getirebilirsiniz yada kargo ile gönderip makul fiyata işinizi hallederim herşer cliocular için :)
Başlık: Ynt: sararan farları beyazlat !
Gönderen: coolrelax - 22 Şubat 2014, 10:37
bende geçen gün beze benzini bandırdım bi süre ovalayarak temizledim eskisine nazaran biraz daha parlaklaştı vede tertemiz oldu  ;D
Başlık: Ynt: sararan farları beyazlat !
Gönderen: Settar - 22 Şubat 2014, 11:50
arkadaşlar bu işlemi bende yapıyorum ank içi elden getirebilirsiniz yada kargo ile gönderip makul fiyata işinizi hallederim herşer cliocular için :)

Hayırlı işler  :D

Ankara içindeyim düşünüyorum bende yaptırmayı fiyat alabilirmiyim acaba ?  ::)
Başlık: Ynt: sararan farları beyazlat !
Gönderen: Gökhan ANK - 23 Şubat 2014, 01:13
Hayırlı işler  :D

Ankara içindeyim düşünüyorum bende yaptırmayı fiyat alabilirmiyim acaba ?  ::)


benim dediğim yer ile aynı Ertürk ün dediği yer ;)

https://www.facebook.com/boomtuning (https://www.facebook.com/boomtuning) gidersen haberim olsun belki bende gelirim
Başlık: Ynt: sararan farları beyazlat !
Gönderen: Settar - 23 Şubat 2014, 01:19
benim dediğim yer ile aynı Ertürk ün dediği yer ;)

https://www.facebook.com/boomtuning (https://www.facebook.com/boomtuning) gidersen haberim olsun belki bende gelirim

Valla şuan için imkansız benim gitmem araç daha 3 aylık olduğu için motoruna henüz yeni giriyorum Trigeriydi V kayışıydı derken bu ayda 500 lira masrafı var daha dışına geçemedik motordan :) Nasip kısmet inşallah önümüzdeki ay :)
Başlık: Ynt: sararan farları beyazlat !
Gönderen: Gökhan ANK - 23 Şubat 2014, 01:24
Valla şuan için imkansız benim gitmem araç daha 3 aylık olduğu için motoruna henüz yeni giriyorum Trigeriydi V kayışıydı derken bu ayda 500 lira masrafı var daha dışına geçemedik motordan :) Nasip kısmet inşallah önümüzdeki ay :)
o zaman şimdilik kendin bi pasta cila(10TL falan) al farı onunla temizle az çok seni götürür ;)
Başlık: Ynt: sararan farları beyazlat !
Gönderen: Settar - 23 Şubat 2014, 01:29
o zaman şimdilik kendin bi pasta cila(10TL falan) al farı onunla temizle az çok seni götürür ;)

Eyvallah saolasın tavsiyelerin için :)
Başlık: Ynt: sararan farları beyazlat !
Gönderen: clıosevdalısı - 16 Haziran 2016, 01:37
polikarbonat fiyatları  (http://www.polikarbondeposu.com/)nı biliyormusunuz ? birde polikarbon önerebileceğiniz yer var mı ?
Başlık: Ynt: sararan farları beyazlat !
Gönderen: aes77 - 27 Kasım 2016, 12:39
Bu yapilan işçiligin iyi olmasi gerekli yoksa rezil de edebilirim :)genede bilgi icin sagol

LG-D855 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi