Son İletiler

Sayfa: [1] 2 3 ... 10
1
Yedek Parça / 2001 clio kalorifer kazanı yardım
« Son İleti Gönderen: sahinkaya91 28 Haziran 2021, 11:09 »
Merhaba herkesi iyi günler benim bir adet 2001 model 1.4 clio rna aracım var aracımdaki sorun kalorifer kazanı içerden kırık ve yönlendirme yapmıyor bulunduğum bölge yedek parça yönünden sıkıntılı bir bölge o yüzden internet üzerinden bu parçayı temin etmeye çalışıyorum ama bir türlü bulamadım elinde parça kodu veya link olan varsa yardımcı olabilir mi teşekkürler.
2
Tecrubeler / Piston Biyel Kolu Yağlama
« Son İleti Gönderen: alles11 07 Haziran 2021, 06:33 »
Herkese merhaba. Uzun zamandır araştırıp cevabını bulamadığım soruyu sizlere sormak istiyorum. Bildiğiniz gibi araçlarda piston ile piston kolu bağlantısı da yağlanıyor. Dizel araçlarda yağ jeti ver. Ya da piston kolu alt kısmında yağ deliği var. Buradan piston kolu üst bağlantısına yağ püskürtmek sureti ile bu kısım yağlanıyor. Ancak clio 1.4 araçta (K7J motor) ben bu kısımla ilgili hiç bir yağlama kaynağı göremedim. Bu kısım clio 1.4 araçlarda nasıl yağlanıyor. Bilgisi olan paylaşırsa sevinirim.



3
Yardım / Soğuk havalarda, ilk çalıştırmada rolantinin düşmemesi.
« Son İleti Gönderen: drmsmstf 18 Ocak 2021, 11:04 »
Cümleten iyi forumlar.
Aracım 2001 clio 1.4 8v.

Havaların soğumasıyla birlikte aracım ilk çalıştırmada devir 10 dakika boyunca 1500 (binbeşyüz) devirde seyrediyor. Bu durum da yakıt sarfiyatını bi hayli artırıyor. 10 dakika gibi bir süre aracım çalıştıktan sonra normal çalışma devrine, yani 500 devire düşüyor. Havalar çok soğuk değil iken 20-30 saniye boyunca bu şekilde çalışıp normale dönüyordu ama soğuk havalarda durum böyle.

Bu durumu 3 farklı ustaya sordum lakin tatmin edici bir cevap alamadım.

Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler. BURSA
4
termometre yokmuydu bu araclarda bende clıo 1,6 16v vardı onda kendınden sag ayna altında vardı ısı olcer yol bılgısayarı da derece gosterırdı hıc boyle seylerle ugrasmadım acıkcası.

Bizim modelde yok malesef.
5
Videolar / Clio 1.4 K7J Motor subap Ayarı Videoları
« Son İleti Gönderen: alles11 03 Ocak 2021, 08:19 »
Merhaba internette clio subap ayarı ile ilgili İngilizce ve Türkçe çok ayrıntılı kaynak yok. Yaptığım araştırmada Rusların yaptığı çok fazla subap ayarı videosu olduğunu gördüm. Linklerini sizinle paylaşmak isterim.


Videoda egzantrik mili kasnağı üzerindeki simgelerin yerine göre subapların ayarlama sırası anlatılıyor.


https://www.kisa.link/Omzn

https://www.kisa.link/Omzj


https://www.kisa.link/Omzk


https://www.kisa.link/Omzm

6
Videolar / Ynt: Aracıma Yaptığım Ses İzolasyonu
« Son İleti Gönderen: alles11 03 Ocak 2021, 08:02 »
Bir kac araca yapmistik bayagi zorlanmistik.o sebeple istesemde yapmayi gozume kestiremedim kendi aracimda.ellerinize saglik iyi dwtayli calisma olmus.
Kapi iclerine kece mi yaptiniz.? Lpg depo uzeri acik olmali biliyorsunuzdur gerci ama resimde kapali gordum.

LPG deposu aracın altındaki boru geçiş  delikten hava alıyor.
7
Teknik Bilgiler / Amortisör Kule Başı
« Son İleti Gönderen: alles11 30 Kasım 2020, 09:11 »
Merhaba aracımda amortisör kule başları bu kadar yukarıda duruyor . Bu normal mi?  Resimler altta







8
Uygulamalar / Harici Fan Müşürü Uygulaması.
« Son İleti Gönderen: alles11 15 Kasım 2020, 04:10 »
***Bildiğiniz gibi Clio 1.4 motorların termostat değeri 89 derece. 3 yıl önce aldığım aracım aşırı hararet yüzünden conta yakmasının ardından bu sorunu çözmem gerektiğini düşündüm. Öncelikle 89 derecelik termostat zorlu koşullarda aracın soğutmasını sağlamada yetersiz kalıyor. Ben bu  termostat yerine aracıma Vernet markasının TH5108.83J kodlu 82 derecelik  termostatını aldım. Ancak bu termostatın dış çapı yaklaşık 3 mm daha geniş olduğu için taşlama makinesinde  orijinal termostat çapına gelene kadar taşladım ve montajını yaptım.

***
Yine bildiğiniz üzere Clio 1.4 aracın fanı yaklaşık 95 derecede açıyor ve bunu beyinden yapıyor. Tıpkı tofaş broadway otolardaki gibi fanın daha erken açması için radyatör çıkışına bağlamak üzere çift tetikleme ( düşük fan ve yüksek fan) özelliği bilinen radyatör fan  müşürü (vernet ts1371) aldım. Bu müşürün düşük fanı 78-88 derece aralığında yüksek fanı da 82-92 derece aralığında açıyor. Çinden sipariş verdiğim aliminyum gövdeye müşürü takarak bunu da radyatörün motora dönüş çıkışına taktım.  Şu anda sadece düşük devir devrede. Müşürden gelen elektriği araçrtaki fan rölesine bağladım. Böylelikle fanı çalıştıran elektrik doğrudan müşür üzerinden geçmiyor. Yaptığım bu işlemlerden sonra hararet sorunu yaşamayacağımı düşünüyorum.

***Ayrıca motor üst kapak gövdesine taktığım sensör yardımı ile araç içerisinden motor gövde sıcaklığını takip ediyorum . Resimler altta














Dış sıcaklık ve motor blok sıcaklığı


9
Yardım / Ynt: akü
« Son İleti Gönderen: alles11 01 Ekim 2020, 01:48 »
varta ya da bosch. 60 amper
10
Yardım / 82 Derece Termostat
« Son İleti Gönderen: alles11 01 Ekim 2020, 01:47 »
Merhaba piyasada hep 89 derece termostat var. Bu clioların 82 derece termostatı var mıdır?
Sayfa: [1] 2 3 ... 10