Clio Türkiye

CT Bilgi => Teknik Bilgiler => Elektronik => Konuyu başlatan: RHG - 24 Haziran 2016, 08:56

Başlık: sirkulasyon klapası tamiri
Gönderen: RHG - 24 Haziran 2016, 08:56
Arabanın iç-dış hava sirkulasyon kumandası yani klapasında uzun süredir bir arıza var. Başlarda hiçbir sorunu yoktu sonra hafiften çatırtılar gelmeye başladı çalışırken, derken hiç çalışmamaya başladı. Klapanın olduğu yer yine Renault mühendislerine bolca sövmemi gerektirecek şekilde acayip bir yerde. Bununla ilgili araştırma yaparken aşağıdaki video'yu buldum. Araç Clio faz2 ama faz1 ler ile aynı yerde yanlış anlamadıysam.
Klapa bir servo motorun kapağın konumunu değiştirmesi ile çalışıyor. Küçük bir motor. DEğiştirmeside aslında elinden gelenler için çok zor değil. Fakat tahmin edebileceğiniz üzere mühendisler bunu "siz yapmayın bize getirin bizde size güzel bir servis parası ödetelim" diye düşünmüşler!.....Neyse, en azından yerini bilin, elektrikçiye gittiğinizde müdahil olabilirsiniz.
Özetle anlatmam gerekirse, bu klapa kumandası radyatör fan motorunun arkasında. Radyatör fan motoru arabanın yolcu tarafında, camın hemen önündeki muhafazanın içinde. Polen filtresinin olduğu yerde yani. Polen filtresi kutusunun sol tarafında deve gibi fişler ve siyah kutu, radyatör fanı oluyor. Sökmesi çok zor değil videoda. Söküldükten sonra arkada klapaya ulaşıyorsunuz. Oradan sonrasını izlemenizde fayda var. (ingilizce ama anlaşılmayacak gibi değil)

http://youtu.be/Fw40iYobPnM (http://youtu.be/Fw40iYobPnM)
Başlık: Ynt: sirkulasyon klapası tamiri
Gönderen: byx - 24 Haziran 2016, 10:56
Kronik sorunlardan biri malesef.
Gecen sene degistirdik ustamla.100 tl.ye cikma aldim.serviste orjinali 650 tl.civarinda.
Başlık: Ynt: sirkulasyon klapası tamiri
Gönderen: RHG - 24 Haziran 2016, 11:36
bende hala bir umut var, çalışıyor ama döndürmüyor. Umarım buradan müdahale etme şansı vardıri yoksa o kutunun içine erşimek için bütün göğüsün komple inmesi gerekiyor! TEşekkürler Renault!!!!
Başlık: Ynt: sirkulasyon klapası tamiri
Gönderen: byx - 24 Haziran 2016, 11:46
Benim klape motoru saglam ama dislisi kirilmisti plastik disliler.kapali devre icini kirmadan acmak pek mumkun degil.sokmesi takmasi zor centik tarafini yuvaya denk getirene kadar.ayna ile taktik dogru yon olmazsa ise yaramiyor denk gelmiyor kapanma acma yarim kaliyor.
Başlık: Ynt: sirkulasyon klapası tamiri
Gönderen: RHG - 24 Haziran 2016, 11:48
Yandık o zaman! :angry:

Şu göğüsü cifle yıkamak için sökeceğim vaktim olmuyor, onu sökünce ulaşabilecek bir yeri felan yok değil mi?
Başlık: Ynt: sirkulasyon klapası tamiri
Gönderen: byx - 24 Haziran 2016, 11:55
Size tavsiyem cikma bakin 100 150 tl.istiyorlar.sitede oguzhan var cikmaci.bi irtibat kurun isterseniz' yalniz muhakkak deneme yapin calisyormu diye sessiz yalnizca motor sesi olmali takir tukur citir citir ses olmasin.
Başlık: Ynt: sirkulasyon klapası tamiri
Gönderen: RHG - 25 Haziran 2016, 12:20
aslında daha beter bir iş yapmadan sigortasını yada fişini çeksem daha iyi olacak çünkü her kontağı açtığmda (elektrik verdiğimde) motor çalışıyor ve klapayı her ne akdar kullanmıyor olsamda en son konumuna getirmeye çalışıyor, ve gelmiyor doğal olarak. Arızalandığını keşfettiğim günden beri düğmeyi kullanmıyorum. İyisimi fan motorunun arkasında fiş grubunda bağlı olduğu fişi çekeyim daha fazla problem çıkarmasın. hangi konumda kaldığınıda pek çözemiyorum iç demi kaldı dış'ta mı kaldı belli değil. (düğme yanmadığı için dış ta kaldığını umut ediyorum)
Başlık: Ynt: sirkulasyon klapası tamiri
Gönderen: byx - 25 Haziran 2016, 12:32
Konum olarak dugme acik iken klape kapali (isik yandiginda) isik kapali iken acik konumda yani camdan buhar alinmasi icin olmasi gereken yer ki biliyorsunuzdur.ancak bi cogu aracta konuma gore yada biraktiginiz yerde ic veya dis sirkulasyon otomatik (dugmeye basyiktan sonra).bizim araclarda clio megane v.s klapeyi kapattiginizda icten sirkulasyon yaptiginizda kontagi kapattiginizda klape otomatikman aciliyor distan hava almak icin.disli kirik oldugu icin surekli her marsta klape acilmak icin hareket ediyor' disli kirik oldugu icin catirdama yapiyor.en guzeli dusunceniz olan klape motoru fisini sokmeniz olucak.en azindan degistirme yapana kadar.bu arada acik kalmali aksi takdirde cam bugusu alinamaz...
Başlık: Ynt: sirkulasyon klapası tamiri
Gönderen: RHG - 25 Haziran 2016, 10:39
Aynı fikirdeyim, en son ışık yanarken (yani iç havayı kullanırken) düğmeye bastım ve "dış havaya" geçip bari öyle kalmasını sağlamak istedim. Işık söndü, o günden beri düğmeyi hiç kurcalamadım. Tahminen dış havayı alıyor şu anda ama kapak yada klape herneyse, tam dış havayı alacak konuma gelmediği için oradaki sensör vs ne varsa her seferinde motoru son noktaya getirip işini bitirtmeye çalışıyor.

Böyle bir durumu yaşayan arkadaşlar varsa kendi kararları olmak üzere, bir çare bulana kadar-ki çıkma parça ile değiştirmek (çalıştığına emin olunan)en mantıklısı, kalorifer fan motoru arkasındaki fişi çektiklerinde (videoda var) geçici olarak en azındna daha fazla zarar vermemek için önlem almış olurlar. Sonrası Allah kerim.

Bu işten muzdarip birisi olarak ve deneyim yaşadığınız için, klape kutusunu nereden çıkarttınız? motor tarafından mı yoksa arabanın iç tarafından mı?
Ben ön göğüsün tamamı dedim çünkü bir başka video'da kalorifer radyatörü değişimi için adam komple söktü burayı içeriden ve bu kutunun tamamı olduğunu düşündüğüm bir parçayı çıkarttı. (videosunu koyayım isterseniz) Rengi ve yapısı yüzünden öyle tahmin ettim yanılıyor olabilirim çünkü daha önce sökülmüş halini hiç görmedim bu kadar.
Başlık: Ynt: sirkulasyon klapası tamiri
Gönderen: byx - 25 Haziran 2016, 02:47
Normalde torpido sokulmesi gerekiyor dogrudur.biz motor tarafindan epeyce ugrastiktan sonra takabildik.yuvaya giren 1 cm lik parca var klapenin ortasinda ucu kesik olan taraf (centik) o kismi dogru taktinmi tamamdir 2 adet vidasi var.
Başlık: Ynt: sirkulasyon klapası tamiri
Gönderen: RHG - 09 Temmuz 2016, 01:51
Bayramdan önce fan motorunu söktüm rezistans tamiri için. O esnada klapayı kontrol ettim. Motor sağlam, fan klapasıda görünürde sağlam ama dediğiniz gibi bir yerde motorla klapa dişlisi arasında bir şey var. Söktüğüm yerden arızayı tespit etmem el yordamı ile imkansız. Gözle çok az kısmı görünüyor sadece el yordamı ve ayna ile çalışmak lazım. Yarım saat sonra sistemi anladım ama epeyce bir küfürde ettim REnault mühendislerine. Bu taraftan söküpü takılması gayet mümkün olan bir parça için neden bütün torpidoyu indirmek zorunda kaldığımızı anlamakta güçkül çekiyorum. kalorifer fan kutusunu sökünce arkasına kaset gibi parça koy çıkarıp tamir edip takalım yerine! yok, sanki bu parça hiç bozulmayacak!!!! eninde sonunda bir halt oluyor işte.
Benim tahminim, polen filtresi bloğuda sökülürse, klapanın sağ arka tarafına ulaşmak mümkün olur gibi geliyor. Çünkü dişliyi bu geri zekalılar içe yapacaklarına kutunu dışına görünmeyen yerine yapmışlar. O da polen kutusunun arka ucunda bir yere denk geliyor. Bana çok mantıksız geliyor koca torpidonun sökülmesi. Siz bunun servis tamir kitabında nasıl gösterildiğini gördünüz mü?

Düşündüğüm gibi fişi takılıyken kendisi dönmeye çalıştığı için yarı açık-kapalı pozisyonda duruyormuş. fişini çektim boşuna yakmasın motorunu diye, klapayı tam dış konuma getirip bıraktım. Bir çare düşünene kadar yada şu servis kitabını görene kadar bekleyeceğim.
Başlık: Ynt: sirkulasyon klapası tamiri
Gönderen: byx - 09 Temmuz 2016, 02:10
Malesef servis kitabi Gormedim.aynen dediginiz Gibi zor bi yerde ve motor calisiyor ama disli kirildigi icin yalnizca motor donuyor.
Başlık: Ynt: sirkulasyon klapası tamiri
Gönderen: meganes ist - 09 Temmuz 2016, 05:41
japon aracı almanın zamanı gelmiş :)) :))
Başlık: Ynt: sirkulasyon klapası tamiri
Gönderen: byx - 09 Temmuz 2016, 06:00
Honda civic toyota corolla.ozellikle corolla bakimli ise tamirci dusmani unvani vardir kendisinin. :) valla imkan olsa alicagim araclarin basinda geliyor.clio mu seviyorum 2400 km yol yaptim tek eksik kol dayama olmamasi hele uzun yolda cok ariyorum valla.ama japon arabasi baska bisey valla.hakkaten sorunsuz luk anlaminda sensor tesisat motor mekanik oldukca saglam araclar.sahibi olanlar nazar degmesin diyelim. :)
Başlık: Ynt: sirkulasyon klapası tamiri
Gönderen: RHG - 09 Temmuz 2016, 09:08
Hakikaten bildiğin komedi yani. Kullanıcı elinin değmediği bir yerdeki sadece bir servo motor ve bir tane dişliden oluşan, kessen ulaşıp kurcalayamayacağın birşey nasıl bozulur anlamış değilim. Diyelim bozuldu, fan'ı sökünce, fanı bağladığın kutunu arkasında olan birşeye ulaşmak için o fan kutusunuda söktürüp dışarıya kızakla çektir aldır işte bana ne diye koca torpidoyu sırf bir tırnak mı kırıldı yerinden mi çıktı başka birşey mi oldu diye anlamak için söktüyorsun be Renault? nedir garezin müşterilerine?
BEn hala bütün iyi niyetimle, bu tarafta olan parçaya bu taraftan ulaşılır gayreti ile polen kutusunu sökünce belki radyatör fanı yuvası ile beraber çıkar diye düşünüyorum ama kendi başıma o kadar dağıtamam orayı, bana fazla gelir. Kesin abuk sabuk saçma sapan bir yerde bir şeyi vardır ya sökülmez ya takılmaz yapmışlardır. Öğleden sonra göğüslüğü söktüm yıkamak için bütün vidaları sökmek 5 dakika, direksiyon kutusundaki 2 vidayı sökmek 20 dakika sürdü! Bastım yine küfürü, günah işettiler bana! "ya arkadaş alttan 10cm ileriye kafası görünmeyen vidayı tutturtmaya çalışacağına şunu yana koysana! gerizekalımısın nesin, ne içtin bu arabayı tasarlarken?!" dedirtir adama!

Neyse önümüzdeki haftalarda şimdilik pek emin olmasamda galiba arabayı satışa çıkaracağım pek fazla eksiği kalmadı, 2000 model arabada bu kadar olur artık. Alana da anlatacağız artık.
Başlık: Ynt: sirkulasyon klapası tamiri
Gönderen: selcuk2002 - 22 Eylül 2016, 02:15
arkadaşlar bende 2000 1.4 rta var.
yalnız klima olmadığı için iç hava sirkülasyon düğmesi yok. bugünlerde komple klima montajı yaptırmayı düşünüyorum fakat iç hava sirkülasyon düğmesi ve klape motorunu sonradan ekleme durumumuz varmı. kalorifer fan motor kutusu veyahut komple kalorifer kutusu bu işe uygunmudur. ?
yada çok gerekli bir özellik mi
bu konuda bilgisi olan yardımcı olabilirmi
Başlık: Ynt: sirkulasyon klapası tamiri
Gönderen: byx - 22 Eylül 2016, 02:55
Selam rta donaniminda klima yokmu.?
Başlık: Ynt: sirkulasyon klapası tamiri
Gönderen: RHG - 23 Eylül 2016, 12:15
sirkulasyon klapası klima olsa da olmasada araçta olması gereken bir özellik değilmi? nihayetinde ya dışarıdan hava al yada içerideki havayı çevirip üfle mekanizması.
Fan motorunun tam arkasında yeri. Eğer yoksa mekanizma, sizden önce sahipleri olduysa aracın birşey yapmışlar demekki orada.

not: hani su geliyor denir ya sürücü tarafı paspasıa yağmur yağınca, işte o fan motorunu dibindeki tahliye tıkanınca su yükseliyor, fan motorunun arasından klapanın boşluğunda inior paspasa.



Başlık: Ynt: sirkulasyon klapası tamiri
Gönderen: selcuk2002 - 23 Eylül 2016, 10:35
bendeki kalorifer kontrol panelinde sadece arka cam rezistans düğmesi var.
hava sirkülasyon düğmesi orjinalinde yok.
eğer klape motoru ile bu işi çözersem iç hava sirkülasyon ve AC klima düğmesi olan çıkma bir panel alıp ekleme yapayım diye düşünüyorum.
yoksa klimada hem performans kaybı oluşur hemde dış ortamdaki araçların egzoz dumanlarını koklamak zorunda kalırım diye tahmin ediyorum.
Başlık: Ynt: sirkulasyon klapası tamiri
Gönderen: byx - 23 Eylül 2016, 11:04
Tesisat sorunu olmassa yapabilirsiniz.umarim parcalari zorlanmadan bulabilirsiniz.
Klape acik iken cam buhari alinir temiz hava var ise alinir.dur kalk trafikte kalorifer klima acik ise egzos dumani iceri cekecektir malesef.klape motoru cogu clio da arizalidir.y serviste 630 tl.gibi bir rakami vardir.cikma 100 200 arasi degisiyor.
Başlık: Ynt: sirkulasyon klapası tamiri
Gönderen: RHG - 23 Eylül 2016, 05:58
valla o zaman bu Renault'un bir başka kazığı demektir. En dandirik araba da bile iç-dış kumandası vardır çünkü manuel bile olsa. En azından benim kullandığım tüm araçlarda vardı.

Kalorifer motorunu sökmek çok zor değil, 3-4 tane torx-6 vidası var, aracın stepnesindeki avandalıkta var zaten. Komple elinize geliyor fan motoru alt yarım plastiği kalıyor. Söktükten sonra fan motoru plastik yuvasının arkasında 30cm genişliğinde 15cm derinliğinde plastik bir kutu oturacağını varsayın onun gibi birşeyin gireceği boşluk varsa, çıkmacıdan bulacağınız parça buraya oturur. Söküp, duruma baktıktan sonra bakmak lazım nasıl çözüleceğine. Fan motorunu söküp takmak 15 dakika.

Başlık: Ynt: sirkulasyon klapası tamiri
Gönderen: selcuk2002 - 24 Eylül 2016, 03:15
teşekkür ederim artık inceledikten sonra duruma bakmak lazım.
ilgilendiğiniz için çok sağolun arkadaşlar.