Gönderen Konu: ÇELİK JANT ÖNERİSİ  (Okunma sayısı 6753 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı elkmuh

  • 3000cc
  • *********
  • İleti: 1.262
Ynt: ÇELİK JANT ÖNERİSİ
« Yanıtla #10 : 11 Nisan 2018, 03:35 »
olsun Hüseyin abi. ekonomimiz büyüyor  ;D
6 ay önce 225 tl ye doldurduğum depoyu şimdi 260 tl ye indirimli haliyle doldurabiliyorum. ama ekonomimiz büyüyor elhamdülillah  ;D
Büyüyen bir yer var doğru ama malesef ekonomimiz değil .
Whatsapp grubumuz Hüseyin OGAN 0 532 248 48 39 Bütün arkadaşları bekleriz.

Çevrimdışı byx

  • Uzman
  • ********
  • İleti: 3.144
Ynt: ÇELİK JANT ÖNERİSİ
« Yanıtla #11 : 11 Nisan 2018, 03:41 »
Kormetal in bayilerine baktım internetten. Tesadüf benim geçen sezon kış lastiği aldığım lastikçi çıktı. İlk fırsatta ziyaret edip kormetal marka alabileceğim jantlara bakacağım. Zaten esnaflıkları iyiydi, düzgün insanlara benziyorlardı. İki kuruş için çürük çarık mal satacak tipler değillerdi, iyiyse iyi kötüyse kötüyü söylerler yine inşallah.
Şimdi 14" mü 15" mi ona karar vermek lazım.
Arabayı alırken kalan 2 adet maraton marka yeni sayılabilir lastikler var. Eğer 15" de karar kılarsam onları yoksaymaya değer mi, ikinci el olarak satıyım mı?
Stepne saç jant ve 14". Olursa 15" çelik jant takılıyken stepne lazım olursa 14" stepne takarsam çok sorun olmaz heralde?
14" jantlara 185 taban lastik takabilir miyim? 185 taban lastikler sadece 15" jantlara mı uyar?
15" jant takmanın bana 14" janta göre fazladan ne gibi masrafları olur? lastik maliyeti ne kadar artar? 14"-15" jant fiyat farkı çok mudur?
15" jant takınca araba yükselecek illaki buda çok mu çirkin gösterir? Zaten arabamda fabrikadan çıkmış haliyle duruyor hiç modifiye, kesik yay vs yok.

Sabri üstad ve arkadaşlar. çok soru soruyorum ama idare edin artık bu forumdaşınızı  :)
Estahfurullah
2.el olarak satabilirsiniz lastikleri.
60 yanak dememin sebebi cok yuksek olmasin diyedir'
Tatli durur.biraz pahali olabilir lastik fiyat arastirmasi yapabilirsiniz.
14 stepne ile yavas yavas kullanmak kisa mesafe lastikciye kadar diyelim sorun yaratmaz.ben o sekilde 60 km yaptim uzun yolda mecburi.imkan varsa sac jant alabilirsiniz de 15 inc.
185 genisligini 14 janta da takabilirsiniz sorun olmaz.clio 2 lerin 16 jant takili olanlari mevcut.
« Son Düzenleme: 11 Nisan 2018, 03:45 Gönderen: byx »
Clio rxt 2000 mod.1.6 8v 90 bg.

Çevrimdışı machinisteros

  • 1200cc
  • ***
  • İleti: 393
Ynt: ÇELİK JANT ÖNERİSİ
« Yanıtla #12 : 11 Nisan 2018, 04:03 »
Estahfurullah
2.el olarak satabilirsiniz lastikleri.
60 yanak dememin sebebi cok yuksek olmasin diyedir'
Tatli durur.biraz pahali olabilir lastik fiyat arastirmasi yapabilirsiniz.
14 stepne ile yavas yavas kullanmak kisa mesafe lastikciye kadar diyelim sorun yaratmaz.ben o sekilde 60 km yaptim uzun yolda mecburi.imkan varsa sac jant alabilirsiniz de 15 inc.
185 genisligini 14 janta da takabilirsiniz sorun olmaz.clio 2 lerin 16 jant takili olanlari mevcut.
16" jantı coilover yada spor yay olmadan mı takıyorlar?
Benim aracım klasik bildiğiniz clio2 sedan. yerden yüksek. 15" jant alırsam çirkin görünür mü diye düşünüyorum ,en büyük endişem o.
Bana göre bizim araçların çamurluk ve teker arası mesafesi fazla, bunu kapatmak için büyük jant alsak bu sefer yerden de çok yükselecek gibi geliyor.
Birde bizim araçlarda tekerler kaportaya göre çok içeride durmuyor mu? Hani spacer takan arkadaşlara da hak vermiyor değilim sırf bu yüzden. Bunu kapatmak için offsetli jant takın diyorlar. Nedir bu ofsetli jant meselesi?
If you keep doing what you have always been doing then you will keep getting what you have always been getting.

Çevrimdışı emrah

  • 3000cc
  • *********
  • İleti: 1.122
Ynt: ÇELİK JANT ÖNERİSİ
« Yanıtla #13 : 11 Nisan 2018, 04:48 »
Forum düzelene kadar yorum yada yardım konuları atmıcaktım da sana yardımcı olayım istisna

cliolar lastik ile camurluk arası en fazla olan araçlardan biridir.

15 ınc jant atman yada 16 ınc jant atman aradaki camurluk farkını kapatmıcak.Camurluk farkını ya spor yayla yada coillverla kapatabilirsin.

15 ınc janta 60 lastik takamazsın takarsan

yakıttan gözle görülür şekilde artar.
lastik ebatı 60 olduğu için değişim yüzdesi 5 i geçer buda km sayacında oynamalar yapar
sağa ve sola döndürdğünde camurluğa sürter.

spacer pahlı bir şeydir spacer attığında bijonlarda değişmesi gerekir.4 tane lastiği içerden dışarı cıkarmak bijonlarda dahil 400 tl bulur hadi 300 tl olsun deymez.

ofsetli jant içeriden dışarıya duran jantlardır.spacerlardan daha mantıklı olur. ama biraz ağır oluyorlar ama jantına göre bu ağırlık değişir.

Yapabileceğin şunlardır

çamurluk farkını spor yay yada coil alarak cözebilirsin lastikle jantla alakası yoktur.

lastiklerin ise 15.16 olabilir onlarda 195.45.15,195.50.15, 195.45.16 yada 195 50 16. olabilir  başkası hem aracı yorar hemde sapmalar olur.

jantların çok içeride kalmasını ise parayı verip spacer alıcaksın yada ofsetli jant alarak cözebilirsin.

BUNLARDAN HARIÇ YAPABİLECEĞİN HER ŞEY DİĞER AYA SANA MADDİ YÜK OLARAK GERİ DÖNER.
« Son Düzenleme: 11 Nisan 2018, 04:50 Gönderen: emrah »

Çevrimdışı machinisteros

  • 1200cc
  • ***
  • İleti: 393
Ynt: ÇELİK JANT ÖNERİSİ
« Yanıtla #14 : 11 Nisan 2018, 05:11 »
Forum düzelene kadar yorum yada yardım konuları atmıcaktım da sana yardımcı olayım istisna

cliolar lastik ile camurluk arası en fazla olan araçlardan biridir.

15 ınc jant atman yada 16 ınc jant atman aradaki camurluk farkını kapatmıcak.Camurluk farkını ya spor yayla yada coillverla kapatabilirsin.

15 ınc janta 60 lastik takamazsın takarsan

yakıttan gözle görülür şekilde artar.
lastik ebatı 60 olduğu için değişim yüzdesi 5 i geçer buda km sayacında oynamalar yapar
sağa ve sola döndürdğünde camurluğa sürter.

spacer pahlı bir şeydir spacer attığında bijonlarda değişmesi gerekir.4 tane lastiği içerden dışarı cıkarmak bijonlarda dahil 400 tl bulur hadi 300 tl olsun deymez.

ofsetli jant içeriden dışarıya duran jantlardır.spacerlardan daha mantıklı olur. ama biraz ağır oluyorlar ama jantına göre bu ağırlık değişir.

Yapabileceğin şunlardır

çamurluk farkını spor yay yada coil alarak cözebilirsin lastikle jantla alakası yoktur.

lastiklerin ise 15.16 olabilir onlarda 195.45.15,195.50.15, 195.45.16 yada 195 50 16. olabilir  başkası hem aracı yorar hemde sapmalar olur.

jantların çok içeride kalmasını ise parayı verip spacer alıcaksın yada ofsetli jant alarak cözebilirsin.

BUNLARDAN HARIÇ YAPABİLECEĞİN HER ŞEY DİĞER AYA SANA MADDİ YÜK OLARAK GERİ DÖNER.
öncelikle teşekkür
lastik ve çamurluk arası farkı hiç sevmiyorum, birde tekerlerin kaportaya göre içeride kalmasını. dediğin gibi lastik çamurluk arası yüksekliği jantla veya lastikle çözmek mantıksız geliyor bana.
coilover düşünmüyorum o kadar modifiye meraklısı değilim, en fazla spacer alırım ki onda da maksadım aks genişliği artsın virajlarda daha sağlam tutsun olur (umarım düşüncem doğrudur) ki o bile uzak fikir benim için. arabadaki amacım iş ve işlevsellik.
ofsetli jantların ağır olduğundan bahsettin. baya farkeder mi bu yakıtta? ofsette sadece jantın göbeği  mi dışa kayar yoksa hem lastik hem jant mı dışa kayar anlamadım tam. yani ofsetli jant spacer takılmış jant gibi birşey mi görüntü olarak?
asıl merak ettiğim şey 15" janta neden 185/60 lastik takamıyorum bu hiç hoşuma gitmedi. dönüşlerde o kadar farkeder mi de sürter?
mesela şu an 175/65/R14 takılı. bu şu demek : 36 cm jant + 11,4 cm lastik yanağı = 47,4 cm toplam çap
                      15 jant alıp 185/60/R15 olursa : 38,5 cm jant + 11,1 cm lastik yanağı = 49,6 cm toplam çap
2,2 cm genişlemeyle çamurluk lastik arası dolmaz evet ama neden dönüşlerde çamurluğa sürtsün. bir de km sayacını  ciddi oynatır mı bu oran.

senin kombinasyonlarına gelince 195/50/R15 : 38,5 cm jant + 9,75 cm lastik yanağı = 48,25 cm orjinal değere daha yakın evet.
ama burada 9,75 cm yanak genişliğinde ciddi düşük yok mu? konforu ciddi düşürmez mi bu ince yanak.

sanırım fazla fantaziye kaçmadan 14" çelik jant almalıyım. 15" ciddi düşünüyordum ama....
If you keep doing what you have always been doing then you will keep getting what you have always been getting.

Çevrimdışı byx

  • Uzman
  • ********
  • İleti: 3.144
Ynt: ÇELİK JANT ÖNERİSİ
« Yanıtla #15 : 11 Nisan 2018, 06:04 »
@emrah
Kardesim
Dogru olani yazmis.
Belki ben yanlis hatirliyorumdur.smybolde 15 inc 185 60 15 kullaniyordu arkadasim 55 takmak istedik ama cukurlara guvenemedik o sebeple 60 takmistik diye hatirliyorum.?
Clio rxt 2000 mod.1.6 8v 90 bg.

Çevrimdışı emrah

  • 3000cc
  • *********
  • İleti: 1.122
Ynt: ÇELİK JANT ÖNERİSİ
« Yanıtla #16 : 12 Nisan 2018, 06:09 »
@emrah
Kardesim
Dogru olani yazmis.
Belki ben yanlis hatirliyorumdur.smybolde 15 inc 185 60 15 kullaniyordu arkadasim 55 takmak istedik ama cukurlara guvenemedik o sebeple 60 takmistik diye hatirliyorum.?

sabri abi ben hb lere göre yazmıştım. Haklısın 60 da olur ama çarptaki fark biraz artıyor ama idare eder.

Çevrimdışı emrah

  • 3000cc
  • *********
  • İleti: 1.122
Ynt: ÇELİK JANT ÖNERİSİ
« Yanıtla #17 : 12 Nisan 2018, 06:21 »
Yazımı yazarken 14 ınc janttan geçiş yapıcağınızı, lastik ve jant ebatınız 175,65,14 den 185 60 15 geçtiğinizde çarptaki fark 3.43%Asil çarp fark ise 20 m  buda 2,5% dan yüksek demek km sayacında oynama yapması ve yakıtı olumsuz etkilemesi anlamına gelir. Anı hızlanmada düşer. Bunlar eğer 14 den 15 bu lastik ebatlarından geçiçekseniz olur.

Orjınal ebatlarınızdan dışarıya çıktığınız her değer konforunuzdan ödün vermek demektir yani konfor kaybınız muhakkak olur.Biraz yakıtı göze alırsanız 185 60 15 takın.çok da üzmez sizi. 60 dan aşşası konfor baya gidiyor.

Şimdi 175 lastik genişliğiyle 185 lastik genişliği fark olduğundan dolayı Çamurluklara sürter ama sürtmeme olanağıda var bu konuda ihtimaller arasındadır.Olmuyabilirde.

ofsetli jant bildigin spacerlı jantlar gibidir. 2 m dışarıda durur.Ofsetı ne kadar olduğu jantın uzerınde yazar.Güzel markaların hafif ofsetli jantlarıda var elbette.Yakıt olayı kullanıcıya göre değişir mesala aracınız 30 kuruş yakıyorsa 33 kuruşa kadar çıkarabılıyor.
« Son Düzenleme: 12 Nisan 2018, 06:26 Gönderen: emrah »

Çevrimdışı machinisteros

  • 1200cc
  • ***
  • İleti: 393
Ynt: ÇELİK JANT ÖNERİSİ
« Yanıtla #18 : 12 Nisan 2018, 08:36 »
Benim hesaba göre 175/65)R14  den 185/60/R15 e geçersem %4.6 çap büyüyor. Madem km sayacına ve yakıta etkisi olur hiç girmeyim o zaman.
Peki şunu soruyum. Yazlıklarda yol tutuşunu artırmak için 14" janta185 taban lastik taksam nasıl olur? Faydası zararı? Hesaba göre sürtmez, faydası var mu peki?
Hem ofsetli jant hem 185 taban lastik alsam nasıl olur?
Arkalar 175,  önler 185 taban olursa ne olur?
If you keep doing what you have always been doing then you will keep getting what you have always been getting.

Çevrimdışı emrah

  • 3000cc
  • *********
  • İleti: 1.122
Ynt: ÇELİK JANT ÖNERİSİ
« Yanıtla #19 : 12 Nisan 2018, 09:43 »


185 takmak demek taban genişliceği için sürtünme artar yol tutuş da artması demek buda iyi bir şeydir lakin  daha fazla sürtünme daha fazla yakıt demek olur.

önlere farklı arkalara farklı takarsan ön ayrı oynar arka ayrı oynar.kayar durursunuz.

ben size yazayım hangilerinin olucağını.

14 takıcaksanız

185 65 14 olur 185 60 14 olur


15 takıcaksanız

185.55.15 olur  185 50 15 bu biraz uygun gibi olmuyabilir.


195.55.15olur  195.50.15 olur  -   195.45.50 olur

16 takıcaksanız

195 50 16 olur ama tafsiye etmiyorum. 195 45 50 olur 195 40 16 olur