Gönderen Konu: Çamur Yağar , İzi Kalır ...  (Okunma sayısı 2386 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Bahtiyar1907

  • Moderatör
  • ********
  • İleti: 8.296
  • Symbol Fanatiği
Çamur Yağar , İzi Kalır ...
« : 21 Nisan 2013, 03:05 »
Toz bulutları kuvvetli rüzgarlarla birlikte atmosferde yoğunlaşıp birikir ve yağmurla birlikte yere çamur olarak düşer. Bu çamur birikintilerinin, canlılarda olduğu kadar makineler ve özellikle otomobillerde oluşturacağı riskleri azaltmak gerekiyor.

Son birkaç yıldır özellikle ilkbaharda karşılaştığımız "çamur şeklindeki yağışları" kabaca rüzgarın toprağı taşıyarak atmosferde biriktirmesinin ardından yağmurla birlikte yağması olarak tarif edebiliriz. Canlılara olduğu kadar otomobillere de zarar veren çamur, özellikle araçların karoserlerine yapışırken radyatör, havalandırma ızgaraları gibi bölgelerde de birikebiliyor.

 Bu çamur birikmesi de kısa veya uzun vadede araca zarar verirken, aracın dışında olduğu kadar diğer ekipmanlarında da sorunlara yol açabiliyor. Otomobili çamurdan korumak bir otopark sahibi olunmadığı takdirde zor. O nedenle çamurlu otomobili yıkayarak işe başlamak gerekiyor. Ancak otomobili yıkarken fırça kullanmamalı, mümkünse sadece köpükle veya temizleyici deterjanlar kullanılarak çamurun kaportada hareket etmeden kolayca ayrılacağı şekilde temizlenmesi sağlanmalıdır.

Çünkü bu toz tanelerinin hareketleri boyaya zarar verebilir. Aslında bunun için boya koruması yaptırmakta fayda var. Boya korumasıyla boyanın üzerinde oluşacak ek film tabakası sayesinde kimyevi maddeler karşısında bir koruma sağlanır. Bu koruma sayesinde çamurun tutunması azalırken boyanın da ömrü kısalmaz. Bir diğer tehlike ise motorun hava girişini kaplayan çamur birikintilerinin, motorun çalışmasıyla oluşan vakumun etkisiyle hava filtresinde birikmesidir. Bu da bakımsız bir aracın uzun vadede yakıt tüketiminin artmasına neden olur. Kum parçacıklarının motorun içerisine girme ihtimali yok denecek kadar düşüktür. Ancak bu parçacıklar silindirlere girerse ve motorda yetersiz yağlanma varsa aşınma katlanarak artar.

 Ayrıca ön camda biriken çamuru ilk olarak silecek ve su fıskiyesi kullanarak temizlememek gerekir. Çünkü sileceğin kauçuk bölümüyle camın arasına giren kum taneleri, hareket ettikleri anda camın çizilmesine yol açacağı için önce ıslak bir bez kullanarak temizlemeli faydalıdır. Doğaya yenilmemek veya en sorunları az zararla atlatmak için önceden tedbir almak her zaman daha ekonomik bir çözümdür.

                                                                                                                                                                          alıntı:otohaber.com.tr
« Son Düzenleme: 21 Nisan 2013, 03:22 Gönderen: Bahtiyar1907 »

Çevrimdışı eralp

  • Uzman
  • ********
  • İleti: 4.310
  • eralp@cliotr.com; eralp@adiratatil.com
Ynt: Çamur Yağar , İzi Kalır ...
« Yanıtla #1 : 21 Nisan 2013, 03:15 »
veya biraz yol alıp cam rüzgarlandırılır ve sonra tekrardan cam suyla beraber silecekler çalıştırılabilir
*Clio 1.4 rta
*Symbol 1.5 dci Authentique Edition
*Symbol 1.2 Authentique
*Hyundai Accent Era 1.5 CRDİ
*Clio 1.5 dci Extreme Edition
*Punto Evo 1.3 Mjet
*Dacia Sandero 1.5 dci
*Ford Fiesta 1.5 TDCİ
*Symbol 1.5 Dci
*Fluence 1.5 Dci EDC

Çevrimdışı Burak S.

  • Yönetici
  • ********
  • İleti: 6.910
    • Burak Sarı
Ynt: Çamur Yağar , İzi Kalır ...
« Yanıtla #2 : 11 Mayıs 2013, 01:19 »
konu Temizlik-Bakım Bilgileri bölümüne taşındı..
"Bu nasıl?" demeden önce mutlaka Forum Kullanımı'nı inceleyin!


Vasiyetimdir!
tabutumu 4 kişi taşısın, öndekiler 1.60cm, arkadakiler 1.90cm olsun. maksat kafa basık dursun..