Gönderen Konu: sirkulasyon klapası tamiri  (Okunma sayısı 10287 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı RHG

  • 0cc
  • *
  • İleti: 188
sirkulasyon klapası tamiri
« : 24 Haziran 2016, 08:56 »
Arabanın iç-dış hava sirkulasyon kumandası yani klapasında uzun süredir bir arıza var. Başlarda hiçbir sorunu yoktu sonra hafiften çatırtılar gelmeye başladı çalışırken, derken hiç çalışmamaya başladı. Klapanın olduğu yer yine Renault mühendislerine bolca sövmemi gerektirecek şekilde acayip bir yerde. Bununla ilgili araştırma yaparken aşağıdaki video'yu buldum. Araç Clio faz2 ama faz1 ler ile aynı yerde yanlış anlamadıysam.
Klapa bir servo motorun kapağın konumunu değiştirmesi ile çalışıyor. Küçük bir motor. DEğiştirmeside aslında elinden gelenler için çok zor değil. Fakat tahmin edebileceğiniz üzere mühendisler bunu "siz yapmayın bize getirin bizde size güzel bir servis parası ödetelim" diye düşünmüşler!.....Neyse, en azından yerini bilin, elektrikçiye gittiğinizde müdahil olabilirsiniz.
Özetle anlatmam gerekirse, bu klapa kumandası radyatör fan motorunun arkasında. Radyatör fan motoru arabanın yolcu tarafında, camın hemen önündeki muhafazanın içinde. Polen filtresinin olduğu yerde yani. Polen filtresi kutusunun sol tarafında deve gibi fişler ve siyah kutu, radyatör fanı oluyor. Sökmesi çok zor değil videoda. Söküldükten sonra arkada klapaya ulaşıyorsunuz. Oradan sonrasını izlemenizde fayda var. (ingilizce ama anlaşılmayacak gibi değil)

http://youtu.be/Fw40iYobPnM
« Son Düzenleme: 28 Haziran 2016, 03:04 Gönderen: Burak S. »
Clio 2000 RXT 1.6 8V

Çevrimdışı byx

  • Uzman
  • ********
  • İleti: 3.144
Ynt: sirkulasyon klapası tamiri
« Yanıtla #1 : 24 Haziran 2016, 10:56 »
Kronik sorunlardan biri malesef.
Gecen sene degistirdik ustamla.100 tl.ye cikma aldim.serviste orjinali 650 tl.civarinda.
Clio rxt 2000 mod.1.6 8v 90 bg.

Çevrimdışı RHG

  • 0cc
  • *
  • İleti: 188
Ynt: sirkulasyon klapası tamiri
« Yanıtla #2 : 24 Haziran 2016, 11:36 »
bende hala bir umut var, çalışıyor ama döndürmüyor. Umarım buradan müdahale etme şansı vardıri yoksa o kutunun içine erşimek için bütün göğüsün komple inmesi gerekiyor! TEşekkürler Renault!!!!
Clio 2000 RXT 1.6 8V

Çevrimdışı byx

  • Uzman
  • ********
  • İleti: 3.144
Ynt: sirkulasyon klapası tamiri
« Yanıtla #3 : 24 Haziran 2016, 11:46 »
Benim klape motoru saglam ama dislisi kirilmisti plastik disliler.kapali devre icini kirmadan acmak pek mumkun degil.sokmesi takmasi zor centik tarafini yuvaya denk getirene kadar.ayna ile taktik dogru yon olmazsa ise yaramiyor denk gelmiyor kapanma acma yarim kaliyor.
« Son Düzenleme: 24 Haziran 2016, 11:48 Gönderen: byx »
Clio rxt 2000 mod.1.6 8v 90 bg.

Çevrimdışı RHG

  • 0cc
  • *
  • İleti: 188
Ynt: sirkulasyon klapası tamiri
« Yanıtla #4 : 24 Haziran 2016, 11:48 »
Yandık o zaman! :angry:

Şu göğüsü cifle yıkamak için sökeceğim vaktim olmuyor, onu sökünce ulaşabilecek bir yeri felan yok değil mi?
« Son Düzenleme: 24 Haziran 2016, 11:50 Gönderen: RHG »
Clio 2000 RXT 1.6 8V

Çevrimdışı byx

  • Uzman
  • ********
  • İleti: 3.144
Ynt: sirkulasyon klapası tamiri
« Yanıtla #5 : 24 Haziran 2016, 11:55 »
Size tavsiyem cikma bakin 100 150 tl.istiyorlar.sitede oguzhan var cikmaci.bi irtibat kurun isterseniz' yalniz muhakkak deneme yapin calisyormu diye sessiz yalnizca motor sesi olmali takir tukur citir citir ses olmasin.
Clio rxt 2000 mod.1.6 8v 90 bg.

Çevrimdışı RHG

  • 0cc
  • *
  • İleti: 188
Ynt: sirkulasyon klapası tamiri
« Yanıtla #6 : 25 Haziran 2016, 12:20 »
aslında daha beter bir iş yapmadan sigortasını yada fişini çeksem daha iyi olacak çünkü her kontağı açtığmda (elektrik verdiğimde) motor çalışıyor ve klapayı her ne akdar kullanmıyor olsamda en son konumuna getirmeye çalışıyor, ve gelmiyor doğal olarak. Arızalandığını keşfettiğim günden beri düğmeyi kullanmıyorum. İyisimi fan motorunun arkasında fiş grubunda bağlı olduğu fişi çekeyim daha fazla problem çıkarmasın. hangi konumda kaldığınıda pek çözemiyorum iç demi kaldı dış'ta mı kaldı belli değil. (düğme yanmadığı için dış ta kaldığını umut ediyorum)
Clio 2000 RXT 1.6 8V

Çevrimdışı byx

  • Uzman
  • ********
  • İleti: 3.144
Ynt: sirkulasyon klapası tamiri
« Yanıtla #7 : 25 Haziran 2016, 12:32 »
Konum olarak dugme acik iken klape kapali (isik yandiginda) isik kapali iken acik konumda yani camdan buhar alinmasi icin olmasi gereken yer ki biliyorsunuzdur.ancak bi cogu aracta konuma gore yada biraktiginiz yerde ic veya dis sirkulasyon otomatik (dugmeye basyiktan sonra).bizim araclarda clio megane v.s klapeyi kapattiginizda icten sirkulasyon yaptiginizda kontagi kapattiginizda klape otomatikman aciliyor distan hava almak icin.disli kirik oldugu icin surekli her marsta klape acilmak icin hareket ediyor' disli kirik oldugu icin catirdama yapiyor.en guzeli dusunceniz olan klape motoru fisini sokmeniz olucak.en azindan degistirme yapana kadar.bu arada acik kalmali aksi takdirde cam bugusu alinamaz...
« Son Düzenleme: 25 Haziran 2016, 12:34 Gönderen: byx »
Clio rxt 2000 mod.1.6 8v 90 bg.

Çevrimdışı RHG

  • 0cc
  • *
  • İleti: 188
Ynt: sirkulasyon klapası tamiri
« Yanıtla #8 : 25 Haziran 2016, 10:39 »
Aynı fikirdeyim, en son ışık yanarken (yani iç havayı kullanırken) düğmeye bastım ve "dış havaya" geçip bari öyle kalmasını sağlamak istedim. Işık söndü, o günden beri düğmeyi hiç kurcalamadım. Tahminen dış havayı alıyor şu anda ama kapak yada klape herneyse, tam dış havayı alacak konuma gelmediği için oradaki sensör vs ne varsa her seferinde motoru son noktaya getirip işini bitirtmeye çalışıyor.

Böyle bir durumu yaşayan arkadaşlar varsa kendi kararları olmak üzere, bir çare bulana kadar-ki çıkma parça ile değiştirmek (çalıştığına emin olunan)en mantıklısı, kalorifer fan motoru arkasındaki fişi çektiklerinde (videoda var) geçici olarak en azındna daha fazla zarar vermemek için önlem almış olurlar. Sonrası Allah kerim.

Bu işten muzdarip birisi olarak ve deneyim yaşadığınız için, klape kutusunu nereden çıkarttınız? motor tarafından mı yoksa arabanın iç tarafından mı?
Ben ön göğüsün tamamı dedim çünkü bir başka video'da kalorifer radyatörü değişimi için adam komple söktü burayı içeriden ve bu kutunun tamamı olduğunu düşündüğüm bir parçayı çıkarttı. (videosunu koyayım isterseniz) Rengi ve yapısı yüzünden öyle tahmin ettim yanılıyor olabilirim çünkü daha önce sökülmüş halini hiç görmedim bu kadar.
Clio 2000 RXT 1.6 8V

Çevrimdışı byx

  • Uzman
  • ********
  • İleti: 3.144
Ynt: sirkulasyon klapası tamiri
« Yanıtla #9 : 25 Haziran 2016, 02:47 »
Normalde torpido sokulmesi gerekiyor dogrudur.biz motor tarafindan epeyce ugrastiktan sonra takabildik.yuvaya giren 1 cm lik parca var klapenin ortasinda ucu kesik olan taraf (centik) o kismi dogru taktinmi tamamdir 2 adet vidasi var.
« Son Düzenleme: 25 Haziran 2016, 02:48 Gönderen: byx »
Clio rxt 2000 mod.1.6 8v 90 bg.