Gönderen Konu: Kalorifer fan kademesi problemi tamiri nasıl yapılır?  (Okunma sayısı 23995 defa)

0 Üye ve 9 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı RHG

  • 0cc
  • *
  • İleti: 188
Çoğumuzun başına kalorifer fan kademesi sorunu gelir. Bazı kademelerde çalışan kalorifer fanı, bazı kademelerde çalışmaz. Çoğunlukla 1-2-3'de çalışmaz sadece 4'de çalışır.

Bunun iki nedeni var;
1- kalorifer fan kumadna düğmesi arızası. Bu panelin arkasındaki düğme mekanizması birbirinin içinde geçen bir tür potansiyometre gibi çalışıyor. GEnellikle oksitlenme , temas sorunu fan motoruna elektrik gitmesini engelliyor. Söküm işi kolay gibi görünsede biraz uğraştırıcı özellikle paneli dikkatlice , tırnaklarını kırmadan geriye doğru itip alt boşluktan çıkarma kısmı. (Vites kolunun olduğu orta konsol sökülecek, ayrıca paneli tutan kapağın vidası görünmüyor ama hemen orta göğüs panelinin altına doğru eğilip bakınca görülüyor,  onlar sökülecek. konsol sökülünce altta boşluk oluşuyor. DİKKAT!!!!! ne olursa olsun kademe düğmesini 0 noktasından SOLA ÇEVİRMEYİN!!!! bilyası düşerse yerine takmak çok zor!)

2- kalorifer fan motoru rezistans arızası; Ekleyeceğim videoda bu parçanın nasıl değişeceğini anlatmış. ELinden gelenler için hiçde zor olmayan gayet basit bir işlem gibi duruyor. Elektronik bir direnç olduğu için önceden temin etmenizde fayda var. (video da termik resistor 216 diyor, 216 derece için) fiyatı 1.7TL :) Elektronikçide 190 derece vs varsa onları da alın nasılsa çok büyük para değil, çıkan ne ise ona göre takarsınız. BEn uğraşamam söküp yenisi takacağım diyen varsa orjinal parça 80TL civarlarında.(+/- oynar)
Video'dan dikkatlice takip edip + ve - uçların nereye geleceğini iyi gözleyin. Forum donanımda bir arkadaş demiş ki "bu parça lehim tutmuyor" , anladığım kadarıyla bu arkadaşlarda o yüzden uçlarını sararak bağlıyorlar, lakin siz hem sarıp hemde lehim yapabilirsiniz uğraşıp daha sağlam olur.

İngilizcesiniz bulamadım maalesef doğru düzgün anlatan. Keşke biz de birileri güzelce videoya çekip koysa bunları.

http://youtu.be/MgDAk4oItT0
« Son Düzenleme: 28 Haziran 2016, 03:09 Gönderen: Burak S. »
Clio 2000 RXT 1.6 8V

Çevrimdışı kadir

  • Moderatör
  • ********
  • İleti: 10.128
  • kadir@cliotr.com
    • cliotr
Ynt: Kalorifer fan kademesi problemi tamiri nasıl yapılır?
« Yanıtla #1 : 25 Haziran 2016, 03:13 »
paylaşım için teşekkürler. bizim akrabanın da sadece 4 cü kademede çalışıyor.

clio 1.2 16 v *
megane 2 hb 1.6 16v *
clio 3 1.2 16 v *
megane 2 hb 1.6 16v ov*
symbol 1.2 16v *
megane 2 hb 1.6 16v ov

Çevrimdışı RHG

  • 0cc
  • *
  • İleti: 188
Ynt: Kalorifer fan kademesi problemi tamiri nasıl yapılır?
« Yanıtla #2 : 25 Haziran 2016, 10:31 »
Bugün iş programımda bir belirsizlik var o yüzden Kadıköy'e inip direnci alıp alamayacağım meçhul, eğer vakit bulup iner alırsam bugün yada yarın değiştirmeyi deneyeceğim. Bendekinin kumanda dan olduğunu sanmıyorum çünkü birden bire gitti, arada çalışıyor, çalışmıyor, 1. çalışıyor, 2. çalışmıyor gibi atlamalı olsa kumanda düğmesinin arkasından derdim ama sanmıyorum.

Eğer bu ise sebep Clio sahiplerinin kronik bir başka (diğer araç sahiplerinin de çünkü sistem her araba da nerdeyse birebir aynı) sorununu çözüme kavuşturmuş oluruz. Hepimize faydası olur.
Clio 2000 RXT 1.6 8V

Çevrimdışı RHG

  • 0cc
  • *
  • İleti: 188
Ynt: Kalorifer fan kademesi problemi tamiri nasıl yapılır?
« Yanıtla #3 : 25 Haziran 2016, 06:20 »
Bugün öğleden sonra Kadıköy'e indim, video'da TF216 dediği için onu aradım ama bulamadım TF210 (200, 190, 180C lerde var) varmış. aldım geldim, önce termostat değişimi yaptım fokurdama işi hallolacakmı diye sonra bu işe giriştim.

Sürpriz!...Rezistansın üzerinde olan direncin rengi biraz kavruktu, yanıp yanmadığını bilmiyorum. Eğer "direnç'de sorun varsa kopması gerekirdi" diyen olursa bir fikrim yok. Sorun şu-ki üzerinden çıkan direnç 184C idi (tam adı Mıcrotemp EJEABF G4A00 Tf 184C, EJEABF birşeyin kodu ama internette çıkmadı). BEnim aldığım ise 210C 10Amper. Taktım ve denedim bir işe yaramadı. Amperden dolayı çalışmamış olabilir, emin olmak için çıkana en yakın olanını alıp deneyeceğim. Eğer arıza burada değilse çok gülerim (üzülürüm elbette) sağlam parçayı bozdum demektir :) Yenisini termostatı alırken parçacıya sordum, Valeo marka 90TL.
Anladığım kadarıyla her Clio modelinde (ülke, yıl, model, faz) bu direnç değişik olabilir.
Pazartesi aynı işlemi bir daha yapacağım.
« Son Düzenleme: 26 Haziran 2016, 01:32 Gönderen: RHG »
Clio 2000 RXT 1.6 8V

Çevrimdışı RHG

  • 0cc
  • *
  • İleti: 188
Ynt: Kalorifer fan kademesi problemi tamiri nasıl yapılır?
« Yanıtla #4 : 09 Temmuz 2016, 01:40 »
Yaşanmış tecrübeleri paylaşmak sanıyorum araçlarımızdaki problemleri tamir etmek için iyi bir yol gösterici olacaktır. Problemimden bahsetmiştim. Aratınca hemen herkes benzer cümlelerle "1-2-3 çalışmıyor 4. kademe çalışıyor" şeklinde yazınca, genel olarak yaşanan bir probleme genel bir çözüm sunuluyor. Ne varki arada istisnai durumlarda olduğu için bunlarıda göz ardı etmemek lazım.

olayı toparlayalım, problem şu idi;
- 2 dakika önce çalışan havalandırma fan kademesinin 1-2-3'ü çalışmıyor sadece 4.kademe çalışıyor.

Çözümler,
1- fan kademesi kumanda düğmesi bozulmuştur. Arkasındaki potansiyometre gibi çalışan bakır şeritler veya kabloda  herhangi bir sebepten temassızlık olabilir
2- kalorifer fan rezistansı bozulmuştur. Yukarıda bununla ilgili detayı anlattım.

Şimdi, tecrübeme göre, hiç bu direnç işine girmeyin. Önce bu Rezistansı sökün ve bir avometre ile rezistansın yan tarafındaki +/- kutupları ile direnç'in olduğu taraftaki 3 ayak arasındaki akımı ölçütürün. Çünkü heryerde direnç yazmasına rağmen belki sorun rezistansın kendi donanımındadır.
Direnci değiştirmek kolay ama "lehim" tutmuyor. Lehim yapabilmek için lehim işinden anlayan birinin iyi bir "lehim" ile (ucuz değil) pasta kullanarak güzel bir lehim yapması önerilir. Elektrikçiniz bunu yapabilir. (direncin ayaklarını güzelce rezistansın ayağına sarmak ve pense ile sıkmak gerekiyor, fabrikasyon olarak sıcak press+punto ile birleştirilmiş çünkü).
Fakat dediğim gibi direnç mevzuu olmayabilir. Benimkinde, ayaklardan birisine akım gitmiyordu. Buna akım gitmeyince diğerlerinide engelliyordu. Bir kısa yol kablosu yaparak çalışır vaziyete getirdik ama bana sorarsanız hiç gerek yok. İş dirençlik değilse hiç uğraşmayın Valeo marka yeni bir tane rezistan alın takın. Ben geçici olarak bunu yaptım ama ilk fırsatta bütçe ayırdığım an gidip alıp takacağım.

Zaten, normalde çalışan kumanda birden kumanda etmiyorsa bilinki, rezistans'da sorun vardır. Kumanda düğmesi kolay kolay bozulmaz. KEndiniz kucalamayın zaten bilyesini kaybederseniz hiç çalışmaz!. TEsbiti kolaydır, elektrikçi kontrol ışığı ile birkaç dakikada anlar. 4. kademe çalışmasının tek sebebi, doğrudan 9V elektrik almasına müsaade etmesi. (kademeler 1.5,3,6V olarak elektriği geçirdiği için fanın dönme gücü buna göre ayarlanıyor)

Clio 2000 RXT 1.6 8V

Çevrimdışı bozdem

  • Yeni Üye
  • İleti: 7
  • Clio 1.6 RTE Otomatik / İZMİR
Ynt: Kalorifer fan kademesi problemi tamiri nasıl yapılır?
« Yanıtla #5 : 05 Ağustos 2017, 02:59 »
Şuan aynı sorun bende de var çok güzel bir paylaşım olmuş teşekkürler.. Vakit ayırabildiğim bigün bende yaptırmayı düşünüyorum.
FENERBAHÇE
2000 Clio 1.6 RTE Otomatik