Gönderen Konu: Triger Kayışı Kopması  (Okunma sayısı 1934 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı elkmuh

  • 3000cc
  • *********
  • İleti: 1.263
Triger Kayışı Kopması
« : 09 Temmuz 2017, 08:57 »
Bugün arabamla evden çıktım gidiyorum , benim arabanın aynısı 100 metre ileride yolda kalmış , başında birileri uğraşıyor , rampa çıkarken takır tukur sesler gelmiş sonra araba durmuş . Sonrada çalışmamış , bende durdum yardım için , biraz marşa bastık , motorda takırtı yok marş esnasında ama tarif edemiyeceğim tuhaf bir ses var . Biraz baktım arabanın sağına soluna üst kapak pırıl pırıl parlıyor , abi üst kapak yeni mi değişti dedim , yani değişti dedi arabanın sahibi , hararet sonucu baya masraf çıkarmış .
 Telefon ettik birkaç ustaya pazar günü olduğu için hiçbir usta tamire de gelmiyor , gelse de yedek parça nereden bulunacak hep sıkıntı . Birkaç ustaya telefonla arabanın sesini dinlettik , triger kayışını koparmış dediler . Abi üst kapağı değişip kayışı niye değişmedin dedim , usta daha değişim zamanı var diye değiştirmemiş . Şimdi büyük ihtimal hem kayış koparmış hemde subapları çakmış ustaların uzaktan teşhisine göre . Ben sente atlaması falan olabilir diye de düşündüm ama motordan takır tukur sesler gelince subapların da çaktığını düşündük . Arkadaşa bir kaç tamirci tavsiye edip oradan ayrıldım daha sonra .
Whatsapp grubumuz Hüseyin OGAN 0 532 248 48 39 Bütün arkadaşları bekleriz.

Çevrimdışı byx

  • Uzman
  • ********
  • İleti: 3.090
Ynt: Triger Kayışı Kopması
« Yanıtla #1 : 10 Temmuz 2017, 12:12 »
Triger kayisi kopmus ve marsada basilmis ise zaten ust kapak subaplar hatta pistonlar mahvoldu demektir.
Ust kapagi degistripte triger kayisi devirdaim hatta diger kayislarida degistirmeyen usta degil ustaciktir.gecmis olsun diyelim.
Clio rxt 2000 mod.1.6 8v 90 bg.

Çevrimdışı elkmuh

  • 3000cc
  • *********
  • İleti: 1.263
Ynt: Triger Kayışı Kopması
« Yanıtla #2 : 10 Temmuz 2017, 08:47 »
Triger kayisi kopmus ve marsada basilmis ise zaten ust kapak subaplar hatta pistonlar mahvoldu demektir.
Ust kapagi degistripte triger kayisi devirdaim hatta diger kayislarida degistirmeyen usta degil ustaciktir.gecmis olsun diyelim.
Zaten abinin anlattığı ilk takır tukurda kopması gereken kızılca kıyamet kopmuş herhalde , biz marş bastığımızda sadece boşta bir dönme sesi geliyordu , oda krank milinin boşta dönme sesiydi herhalde .
Yalnız bence olayın faili kayıştan çok devirdaim pompasıdır . Arabanın daha önce kapak değişimi ile sonuçlanan hararet arızasının faili ne diye sordum abiye ; valla bilmiyorum dedi. Büyük ihtimal devirdaim olmalı ki sonradan iyice bozulup triger kayışını antfrizli suyla ıslatmış olmalı . Yoksa  değişimine daha çok olan kayışın durup dururkan çat diye kopması izah edilemez.
Whatsapp grubumuz Hüseyin OGAN 0 532 248 48 39 Bütün arkadaşları bekleriz.

Çevrimdışı elkmuh

  • 3000cc
  • *********
  • İleti: 1.263
Ynt: Triger Kayışı Kopması
« Yanıtla #3 : 10 Temmuz 2017, 08:50 »
Bu arada abinin triger kayış kapağını söküp kayış hakikaten kopmuş mu görmeye niyetlendim ama hiç yapmadığım ve kendi aracım da olmadığı için vazgeçtim . Ama malum kapak muhafazasından önce motor kulağını da sökmek gerekiyor . Bu noktada motor kulağını sökmeden önce motorun alttan herhangi bir şeyle desteklenmesi gerekiyor mu acaba ? [member=6483]Sukruemetli[/member]  üstad sen iyi bilirsin bu işleri :)
« Son Düzenleme: 10 Temmuz 2017, 08:51 Gönderen: elkmuh »
Whatsapp grubumuz Hüseyin OGAN 0 532 248 48 39 Bütün arkadaşları bekleriz.

Çevrimdışı helebi

  • 0cc
  • *
  • İleti: 107
Ynt: Triger Kayışı Kopması
« Yanıtla #4 : 10 Temmuz 2017, 08:53 »
Aynısı bizim de başımıza gelmişti ve işte bu arızanın faturası,
Hasarı minimumda tutmak için işin püf noktası, motordan gelen sesler normal deiğilse çalıştırmak için zorlamayacaksın, yoksa 3000 TL ödersin benim gibi...

« Son Düzenleme: 10 Temmuz 2017, 08:57 Gönderen: helebi »

Çevrimdışı Sukruemetli

  • 1600cc
  • ******
  • İleti: 647
Ynt: Triger Kayışı Kopması
« Yanıtla #5 : 10 Temmuz 2017, 09:24 »
Bu arada abinin triger kayış kapağını söküp kayış hakikaten kopmuş mu görmeye niyetlendim ama hiç yapmadığım ve kendi aracım da olmadığı için vazgeçtim . Ama malum kapak muhafazasından önce motor kulağını da sökmek gerekiyor . Bu noktada motor kulağını sökmeden önce motorun alttan herhangi bir şeyle desteklenmesi gerekiyor mu acaba ? [member=6483]Sukruemetli[/member]  üstad sen iyi bilirsin bu işleri :)
Kulagı söktükten sonra kriko ile destekliyorsun alttan hüseyin abi. Yukari aşağı hareket ettirmek icinde iyi oluyor.
Clio 2 1.4i RNA

Çevrimdışı Sukruemetli

  • 1600cc
  • ******
  • İleti: 647
Ynt: Triger Kayışı Kopması
« Yanıtla #6 : 10 Temmuz 2017, 09:27 »
Aynısı bizim de başımıza gelmişti ve işte bu arızanın faturası,
Hasarı minimumda tutmak için işin püf noktası, motordan gelen sesler normal deiğilse çalıştırmak için zorlamayacaksın, yoksa 3000 TL ödersin benim gibi...


Dikkatimi çeken bisey oldu. Silindir kapak contası 5.00 TL.???
Clio 2 1.4i RNA

Çevrimdışı elkmuh

  • 3000cc
  • *********
  • İleti: 1.263
Ynt: Triger Kayışı Kopması
« Yanıtla #7 : 10 Temmuz 2017, 09:48 »
Dikkatimi çeken bisey oldu. Silindir kapak contası 5.00 TL.???
240 lirada ustalık yazmışlar bu kadar işçiliğe ki bence çok iyi .
Whatsapp grubumuz Hüseyin OGAN 0 532 248 48 39 Bütün arkadaşları bekleriz.

Çevrimiçi hknco

  • 1500cc
  • *****
  • İleti: 540
Ynt: Triger Kayışı Kopması
« Yanıtla #8 : 10 Temmuz 2017, 11:43 »
Bu arada abinin triger kayış kapağını söküp kayış hakikaten kopmuş mu görmeye niyetlendim ama hiç yapmadığım ve kendi aracım da olmadığı için vazgeçtim . Ama malum kapak muhafazasından önce motor kulağını da sökmek gerekiyor . Bu noktada motor kulağını sökmeden önce motorun alttan herhangi bir şeyle desteklenmesi gerekiyor mu acaba ? [member=6483]Sukruemetli[/member]  üstad sen iyi bilirsin bu işleri :)

Aslında üreticiler bu konuda biraz daha anlayışlı davranıp, triger korumasına bir kapak yapıp oradan kolayca bakılabilirdi. Ya da triger kayışı gergisine de bir sensör koy kayış attı mı koptu mu, her ne ise anında aracı stop etsin çalışmasın araç. Bu aracın içine giren havanın sıcaklığını ölçen sensör yapmışsın ama triger tamamen mekanikte kalmış... Ya da bir işaret koy triger lambası gibi  ;) Her yere sensör koymuşsun bir de onun için koy...

Çevrimdışı elkmuh

  • 3000cc
  • *********
  • İleti: 1.263
Ynt: Triger Kayışı Kopması
« Yanıtla #9 : 10 Temmuz 2017, 12:27 »
Aslında üreticiler bu konuda biraz daha anlayışlı davranıp, triger korumasına bir kapak yapıp oradan kolayca bakılabilirdi. Ya da triger kayışı gergisine de bir sensör koy kayış attı mı koptu mu, her ne ise anında aracı stop etsin çalışmasın araç. Bu aracın içine giren havanın sıcaklığını ölçen sensör yapmışsın ama triger tamamen mekanikte kalmış... Ya da bir işaret koy triger lambası gibi  ;) Her yere sensör koymuşsun bir de onun için koy...
Zaten triger koptuğu anda pistonların subapları çakması an meselesi  . Koptuktan sonra hemen kapatılıp tekrar marşa basılmazsa durum kurtarılır demek fazla iyimserlik olur bence . Yani sensor olsa da olur olmasa da .
Whatsapp grubumuz Hüseyin OGAN 0 532 248 48 39 Bütün arkadaşları bekleriz.