Gönderen Konu: Harici Fan Müşürü Uygulaması.  (Okunma sayısı 134 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimiçi alles11

  • 0cc
  • *
  • İleti: 31
Harici Fan Müşürü Uygulaması.
« : 15 Kasım 2020, 04:10 »
***Bildiğiniz gibi Clio 1.4 motorların termostat değeri 89 derece. 3 yıl önce aldığım aracım aşırı hararet yüzünden conta yakmasının ardından bu sorunu çözmem gerektiğini düşündüm. Öncelikle 89 derecelik termostat zorlu koşullarda aracın soğutmasını sağlamada yetersiz kalıyor. Ben bu  termostat yerine aracıma Vernet markasının TH5108.83J kodlu 82 derecelik  termostatını aldım. Ancak bu termostatın dış çapı yaklaşık 3 mm daha geniş olduğu için taşlama makinesinde  orijinal termostat çapına gelene kadar taşladım ve montajını yaptım.

***
Yine bildiğiniz üzere Clio 1.4 aracın fanı yaklaşık 95 derecede açıyor ve bunu beyinden yapıyor. Tıpkı tofaş broadway otolardaki gibi fanın daha erken açması için radyatör çıkışına bağlamak üzere çift tetikleme ( düşük fan ve yüksek fan) özelliği bilinen radyatör fan  müşürü (vernet ts1371) aldım. Bu müşürün düşük fanı 78-88 derece aralığında yüksek fanı da 82-92 derece aralığında açıyor. Çinden sipariş verdiğim aliminyum gövdeye müşürü takarak bunu da radyatörün motora dönüş çıkışına taktım.  Şu anda sadece düşük devir devrede. Müşürden gelen elektriği araçrtaki fan rölesine bağladım. Böylelikle fanı çalıştıran elektrik doğrudan müşür üzerinden geçmiyor. Yaptığım bu işlemlerden sonra hararet sorunu yaşamayacağımı düşünüyorum.

***Ayrıca motor üst kapak gövdesine taktığım sensör yardımı ile araç içerisinden motor gövde sıcaklığını takip ediyorum . Resimler altta














Dış sıcaklık ve motor blok sıcaklığı


« Son Düzenleme: 17 Kasım 2020, 10:45 Gönderen: alles11 »