Gönderen Konu: Vatana millete hayirli olsun (motor)  (Okunma sayısı 4346 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı hknco

  • 1500cc
  • *****
  • İleti: 540
Ynt: Vatana millete hayirli olsun (motor)
« Yanıtla #70 : 11 Ağustos 2017, 08:24 »
Hayırlı olsun.  İnşallah Rabbim kaza bela göstermesin.  Allahtan vblokta çatlak yokmuş. Bir de onun değişimi çok tutardı. Sizi çok iyi anlıyorum. İmkanınız olsaydı triger ile  vbaskı baltayı da değişseniz süper olurdu. Çünkü triger değişimi için 200 istiyorlar vbaskı vbalata için 250
« Son Düzenleme: 11 Ağustos 2017, 08:26 Gönderen: hknco »

Çevrimdışı elkmuh

  • 3000cc
  • *********
  • İleti: 1.262
Ynt: Vatana millete hayirli olsun (motor)
« Yanıtla #71 : 11 Ağustos 2017, 08:49 »
Gecmis olsun.dikkat ederek kontrol ederek kullainn sizintilara karsi.! Yag filtre degisimini erken yapin ve sizinti olmadigina emin iseniz  organik antifiriz ile saf su karisimi yaparak degistirin radyator suyunu' iyice havasini aldiginiza emin olun.full sentetik yag kullanmanizi tavsiye ederim 5w40 mobil orjinal filtre ile mutlaka degistirin.5 6 bin kmde bir degisim yapar sicak motorda zaman zaman sıkıstırırsaniz da iyi olur. Son olarak subap ayari kac kac yapildi.? Ve 1000 km sonra tekrar kontrol etmekte fayda var bilginize.
Üstad motor tadilatından sonra normal 10 numara yağ yerine 5 numara yağ kullanmanın faydası nedir ? Parçalar birbirine alışıncaya kadar daha mı uygun oluyor ?
Whatsapp grubumuz Hüseyin OGAN 0 532 248 48 39 Bütün arkadaşları bekleriz.

Çevrimdışı Sukruemetli

  • 1600cc
  • ******
  • İleti: 647
Ynt: Vatana millete hayirli olsun (motor)
« Yanıtla #72 : 11 Ağustos 2017, 09:37 »
Sikistirirsaniz derken motorumu skstraym. Zaten araci aldim cok faekli geldi gaz tepkimesi falan. Performansi cok cok artmis.
Sıkıştır derken biraz sürat yap ara ara yüklen motora demek istedi sabri abi ama benim yaptigim hatayı yapma aracı 1000 km normal şekilde kullan parçalar contalar yerleşsin ondan sonra otoyolda falan arada gazlarsın. Ben arabayı toplar toplamaz otoyola çıkıp 170-180 gazlamıştım üst kapakta kıl kadar çatlak olmuştu. Üst kapakçıya bi daha götürdük kaynak yaptı adam tabi ben sıkıştırdığımı söylemedim ;D
« Son Düzenleme: 11 Ağustos 2017, 09:38 Gönderen: Sukruemetli »
Clio 2 1.4i RNA

Çevrimiçi byx

  • Uzman
  • ********
  • İleti: 3.113
Ynt: Vatana millete hayirli olsun (motor)
« Yanıtla #73 : 11 Ağustos 2017, 12:03 »
Sıkıştır derken biraz sürat yap ara ara yüklen motora demek istedi sabri abi ama benim yaptigim hatayı yapma aracı 1000 km normal şekilde kullan parçalar contalar yerleşsin ondan sonra otoyolda falan arada gazlarsın. Ben arabayı toplar toplamaz otoyola çıkıp 170-180 gazlamıştım üst kapakta kıl kadar çatlak olmuştu. Üst kapakçıya bi daha götürdük kaynak yaptı adam tabi ben sıkıştırdığımı söylemedim ;D

 :) :) :)
Clio rxt 2000 mod.1.6 8v 90 bg.

Çevrimiçi byx

  • Uzman
  • ********
  • İleti: 3.113
Ynt: Vatana millete hayirli olsun (motor)
« Yanıtla #74 : 11 Ağustos 2017, 12:17 »
Üstad motor tadilatından sonra normal 10 numara yağ yerine 5 numara yağ kullanmanın faydası nedir ? Parçalar birbirine alışıncaya kadar daha mı uygun oluyor ?

10w40 fabrika uyarisi ki kullanmanin bir sankincasi yok.ancak 5w40 full sentetik oldugu icin daha iyi yaglama yapar.iyi durumdaki eski motorlar da dahi kullanilabilinir.motor sagligi ve iklim ile alakali aslinda viskozite degerleri.motor yeni yapilmis o sebeple tavsiye ettim yag yakma v.b olmaz duzgun is yapildi ise.orn benim arac sukur yag eksiltmez.son bakimda 5w40 koydum oldukca memnunum zatem 5 6 bin km de degistiriyorum.
« Son Düzenleme: 11 Ağustos 2017, 12:19 Gönderen: byx »
Clio rxt 2000 mod.1.6 8v 90 bg.

Çevrimdışı cihankrkya12

  • 1500cc
  • *****
  • İleti: 597
Ynt: Vatana millete hayirli olsun (motor)
« Yanıtla #75 : 11 Ağustos 2017, 12:19 »
Triger degisimi yaptik zaten. Arkadas zor senteye getirdi. Vida gibi degisik biai sokup biseyleri kitlemeye calisti anlamadim gitti. Bi baski balata degismedi. Usta da dedi 1000 km sakin kullan araci dedi ve benzindr kullan dedi. Yagi 10 40 aldim abi elfin hem gaz hem benzin olandan verdi parcaci. Hatta sase numarasindan verdim dedi

Çevrimdışı cihankrkya12

  • 1500cc
  • *****
  • İleti: 597
Ynt: Vatana millete hayirli olsun (motor)
« Yanıtla #76 : 11 Ağustos 2017, 12:21 »
Ama abiler su var. Araci tek marsta calistirdik sknti olmadi. Sonra stop ettim bi daha mars yap dedi arkadas. Marsa bastim giiiiiiyk diye bi ses cikti arac calismadi. Sonra kontak kapatip tekrar actik calisti. Dun eve geldim 1 daha yapti. Sonra kardesimde yapti. Arkadasa soyledim mars dislisi degiscek sadc dedi.

Çevrimdışı elkmuh

  • 3000cc
  • *********
  • İleti: 1.262
Ynt: Vatana millete hayirli olsun (motor)
« Yanıtla #77 : 11 Ağustos 2017, 12:23 »
Triger degisimi yaptik zaten. Arkadas zor senteye getirdi. Vida gibi degisik biai sokup biseyleri kitlemeye calisti anlamadim gitti. Bi baski balata degismedi. Usta da dedi 1000 km sakin kullan araci dedi ve benzindr kullan dedi. Yagi 10 40 aldim abi elfin hem gaz hem benzin olandan verdi parcaci. Hatta sase numarasindan verdim dedi
Bazı araçlarda sente işaretlemek yerine anahtar ya da vida takılıyor dişlilere , böylece uyduruk biçimde tebeşirle falan sente işaretleme derdi kalmıyor tamirci açısından .
Whatsapp grubumuz Hüseyin OGAN 0 532 248 48 39 Bütün arkadaşları bekleriz.

Çevrimiçi byx

  • Uzman
  • ********
  • İleti: 3.113
Ynt: Vatana millete hayirli olsun (motor)
« Yanıtla #78 : 11 Ağustos 2017, 12:31 »
Yetkili servislerde sente aparati var.
Ancak ozel servis ortaminda ancak en cok yaptigi araclarin ki var. Oda nadiren oluyor.
Sente aparati olmadan triger degisimi sıkıntı.elbette usta adamlar var vida vari v.b islerle dogru yapabiliyorlar.bizim araclarda sente ayari hakikaten zor oluyor.bazen yardimci oluyorum tamirci arkadaslarima sente aparati birbirlerine veriyorlar o ondan o bundan aliyor.yahu lazimsa niye almiyorsunuz sizde diye kiziyorum ama nafile.
Clio rxt 2000 mod.1.6 8v 90 bg.

Çevrimdışı cihankrkya12

  • 1500cc
  • *****
  • İleti: 597
Ynt: Vatana millete hayirli olsun (motor)
« Yanıtla #79 : 11 Ağustos 2017, 12:33 »
Arkadas motoru boyamisti calistirinca bi duman cikti zaten yok oyle bisi hararet yapar gibi :). Bugun bi daha gitcem o mars dislisi icin para da kalmadi gercide bakicaz bakalim