Gönderen Konu: Markaların Mazotları Arasındaki Farklar  (Okunma sayısı 1139 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı eke86

  • 0cc
  • *
  • İleti: 29
Markaların Mazotları Arasındaki Farklar
« : 23 Aralık 2017, 01:54 »
arkadaşlar merhaba. kullandığımız mazotlar hakkında ki tecrübelerimizi paylaşmak için konuyu açmak istedim. ben normalde opet ve shell'den mazot alırdım fakat artık iş yerim mazotu karşılıyor ve teco'dan almak zorunda kaldım. yaşadığım birkaç durumu sizinle paylaşmak istedim. öncelikle opet'ten başlayayım. opet'in mazotu motoru yormuyor ve tüketimi düşük, performansı ise normal seviyelerde. shell'in mazotunda eski ve yeni için yorum yaparsak eski tipte performans opet'e göre biraz daha iyiydi fakat tüketim fazlaydı (opet 5 LT yakıyorsa, shell 5,5 LT'ye yakın yakıyordu), yeni çıkardıkları mazotta ise ben sorun yaşadım. motor çok sesli çalışmaya ve normalden fazla bağırmaya başladı, hatta bunun yanında düz yolda 160 km'de takılı kalıyordu. bir de dikkatimi çeken motor soğukken ilk çalıştırmalarda motor aşırı bir vurmayla çalışıyordu. gelelim esas konuya 3 depodur teco'dan mazot alıyorum ve gün geçtikçe şaşkınlığım artıyor. daha ilk alışımda bile motorun sesli çalışması düzeldi. bir süre kullandıktan sonra sürüş iyice yumuşadı, ben çok korkarak almıştım ama yine aynı yolda deneme yaptım bu sefer yarım gaz ile 180 gördüm. yakıt tüketimim ise shell ile 4,9 LT ortalama ile gittiğim yolda şaka gibi ama 3,9 - 4,2 LT arası gidiyorum. nasıl bu kadar fark oluyor anlamış değilim. benzinlikte çalışanlarla da konuştum, kimisinin çok memnun olduğunu kimisinin hiç beğenmediğini, araca göre değiştiğini söylediler. belki istasyona özel bir durumdur fakat beklemediğim kadar memnun kaldım, sizlerle de paylaşmak istedim. eğer kullanan olduysa yorumlarınızı bekliyorum.

Çevrimdışı byx

  • Uzman
  • ********
  • İleti: 3.090
Ynt: Markaların Mazotları Arasındaki Farklar
« Yanıtla #1 : 23 Aralık 2017, 03:06 »
Marka onemli ama istasyonlarda malesef bir suru pislik donebiliyor.
Artik ne yaparlarsa.bp ultimate dizel hakkinda iyi yorumlar duymustum.
Clio rxt 2000 mod.1.6 8v 90 bg.

Çevrimdışı meganes ist

  • Uzman
  • ********
  • İleti: 2.289
Ynt: Markaların Mazotları Arasındaki Farklar
« Yanıtla #2 : 23 Aralık 2017, 03:58 »
mazot işini bende anlamıyorum her istasyondan alınan mazot farklı oluyo herhalde kimisi sesli kimisi az yakan kimisi çok kimisi daha performanslı vs vs böyle gidiyo yani ucu bucağı yok benzin olsa her yerden alınıyo fark görülmüyü ama ne hikmetse dizel araçta fark edilir şeyler oluyo :)) her neyse güvenli sorunsuz yerden almak en mantıklısı dizel araçlar bu konuda daha hassas ve enjektörleri pahalı dikkat etmek gerek
car1:dacia logan mcv
car2:nnm ies
HERKEZE KARDEŞ DEME ANNEN HIZLIYMIŞ DERLER !

Çevrimdışı dervis42

  • 1200cc
  • ***
  • İleti: 351
Ynt: Markaların Mazotları Arasındaki Farklar
« Yanıtla #3 : 23 Aralık 2017, 04:58 »
Ben BP Ultimate Eurodiesel kullanıyorum menzil olarak gayet iyi motor gürültüsüz sarsıntısız çalışıyor. Performans olarak normal zaten bp nin reklamında 42 km daha fazla gittiğini iddia ediyor performanstan bahsetmiyorlar zaten diğer markanın reklamlarında olduğu  gibi. Opet son reklamında performans üzerine vurgu yapmış. Opete karşı antipatim var kullananlar motorun gürültülü çalıştığını söylüyorlar. Shell denedim benim aracım pek sevmedi performans olarak gerçekten iyiydi ama gürültülü oldu aracım geri Bp ye döndük. Önemli olan da bence menzil ve motor temizliği

Çevrimdışı byx

  • Uzman
  • ********
  • İleti: 3.090
Ynt: Markaların Mazotları Arasındaki Farklar
« Yanıtla #4 : 23 Aralık 2017, 05:03 »
Ben BP Ultimate Eurodiesel kullanıyorum menzil olarak gayet iyi motor gürültüsüz sarsıntısız çalışıyor. Performans olarak normal zaten bp nin reklamında 42 km daha fazla gittiğini iddia ediyor performanstan bahsetmiyorlar zaten diğer markanın reklamlarında olduğu  gibi. Opet son reklamında performans üzerine vurgu yapmış. Opete karşı antipatim var kullananlar motorun gürültülü çalıştığını söylüyorlar. Shell denedim benim aracım pek sevmedi performans olarak gerçekten iyiydi ama gürültülü oldu aracım geri Bp ye döndük. Önemli olan da bence menzil ve motor temizliği
İs yerimde transit ducato hyundai blue var hepsinede tek istasyondan opet ten aliyoruz.muthis sirkulasyonu oan bir yer.ama bp den kango aracimiza aliyorum bazen banada iyi gibi geliyor.
Clio rxt 2000 mod.1.6 8v 90 bg.

Çevrimdışı machinisteros

  • 1200cc
  • ***
  • İleti: 393
Ynt: Markaların Mazotları Arasındaki Farklar
« Yanıtla #5 : 23 Aralık 2017, 06:10 »
Ben BP den depomu fullemiştim. 1170 km gitmişti.
Sonra müteahhit doldurdu, mecbur Termo dan aldım. Alır almaz BP ye göre gürültülü olduğunu ve uzun yolda zorladığını farkettim. Ama onunda menzili 1170 km gitti.
Birkaç depo mecburen Termo kullandım. Havalar soğuyunca menzil 1060 km ye düştü.
Termo yakıtı Opetten alıyor, ırsaliyelerini gördük.
Hava koşulları aynı olsaydı Shell ve PO dan fullemeyi düşünüyordum.

Yazmayı umutmuşum. Daha sonra kendim BP ve OPET ten almaya devam ettim ama fullemedim. BP kesinlikle gürültüsüz ve aracı yormuyor. Menzilde farketmiyor.
Havalar soğuyunca 4 lt/100 km den, 4,5 a yükseldi. Bunda bakım zamanına 4-5 bin km yaklaşmış olmamın etkisi var mıdır?
« Son Düzenleme: 23 Aralık 2017, 06:22 Gönderen: machinisteros »
If you keep doing what you have always been doing then you will keep getting what you have always been getting.

Çevrimdışı grimlord

  • 1400cc
  • ****
  • İleti: 493
Ynt: Markaların Mazotları Arasındaki Farklar
« Yanıtla #6 : 23 Aralık 2017, 06:30 »
BEnzin dizel farketmez hep Shellden alıyorum. Opetten benzin aldım arabanın gücü abartısız 15 hp düştü.

Çevrimdışı byx

  • Uzman
  • ********
  • İleti: 3.090
Ynt: Markaların Mazotları Arasındaki Farklar
« Yanıtla #7 : 23 Aralık 2017, 06:32 »
Ben BP den depomu fullemiştim. 1170 km gitmişti.
Sonra müteahhit doldurdu, mecbur Termo dan aldım. Alır almaz BP ye göre gürültülü olduğunu ve uzun yolda zorladığını farkettim. Ama onunda menzili 1170 km gitti.
Birkaç depo mecburen Termo kullandım. Havalar soğuyunca menzil 1060 km ye düştü.
Termo yakıtı Opetten alıyor, ırsaliyelerini gördük.
Hava koşulları aynı olsaydı Shell ve PO dan fullemeyi düşünüyordum.

Yazmayı umutmuşum. Daha sonra kendim BP ve OPET ten almaya devam ettim ama fullemedim. BP kesinlikle gürültüsüz ve aracı yormuyor. Menzilde farketmiyor.
Havalar soğuyunca 4 lt/100 km den, 4,5 a yükseldi. Bunda bakım zamanına 4-5 bin km yaklaşmış olmamın etkisi var mıdır?
Bakima 4 5 bin kaldi ise alakasi yok.havalarin sogumasi etkendir.
Bakim demis iken ne zaman yaptirdiniz.? 10 bin km yada yil hangisi once gelirse yapilmali.hatta 8 bin km de bir yag fitre degistirmeniz erken bakim yapmaniz cok daha saglikli olur tavsiyemdir.
Clio rxt 2000 mod.1.6 8v 90 bg.

Çevrimdışı ufukaslan

  • 3000cc
  • *********
  • İleti: 931
Ynt: Markaların Mazotları Arasındaki Farklar
« Yanıtla #8 : 23 Aralık 2017, 08:50 »
Shell ve PO dan alıyorum .

Her iki yakıtta benim için aynı sayılır.

PO evimizin yanında olduğu ve öde geç kartı kullandığım için artı olarak görüyorum.

BP koum olarak uzak olduğu için malesef kullanamadım bu zamana kadar
Renault  Clio 1.4 16 v RXT - 2001
Renult    Clio 1.5 dCi Grandtour Executive -2011
Nissan   Juke 1.5 dCi Sport Pack (   Loading......  )

Çevrimdışı dervis42

  • 1200cc
  • ***
  • İleti: 351
Ynt: Markaların Mazotları Arasındaki Farklar
« Yanıtla #9 : 23 Aralık 2017, 09:35 »
Aynen erhan ben 10 bini beklemiyorum 8 binde muhakkak bakıma girerim. Yağı da mobil 10w40 kullan  ;) depoyu dibini kadar emdirme sakın enjektör pislik çeker Allah muhafaza. Çeyrek depoya indiği zaman fulle BP'den   ;)