Gönderen Konu: Rölantı sıkıntısı ve bi kaç problemim daha var.  (Okunma sayısı 1547 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Sukruemetli

  • 1600cc
  • ******
  • İleti: 647
Ynt: Rölantı sıkıntısı ve bi kaç problemim daha var.
« Yanıtla #20 : 15 Şubat 2018, 01:52 »


Uzun zamandır giremiyorum foruma telefonum bozuldu kaskoya yollamak zorunda kaldım

1
Söylediğiniz gibi araç motoru hava alıyormuş enjeksiyon contasını değiştirdik  bujileri kontrol derken çatlak olduğunu farkettim aynılarını taktık kabloları felanda değiştirdik 200 tl tuttu hepsi rölantı sıkıntısı yok gibi şuan , kartel kapak contasınıda değiştirdik

2
araç termostadı bozukmuş değiştirdik 50 tl civarı bişeyler tuttu

verdiğiniz cevaplar sayesinde ustaya neler olabileceğini söyleyince şaşırdı baya,nerede çalıştığımı felan sordu  ;D ;D ;D


hepinize çok teşekkür ederim


Yalnız yeni bi sorunum var
arabayla yüksek hızla giderken +80 km hızın üsünde ayağımı gazdan çekince motordan ses geliyor,debriyaja basınca geçiyor. Ses ustanın söylediğine göre piston eteklerinden olabilir dedi yaptırmasanda olur dedi garibime gitti
Hocam enjeksiyon contasi derken enjektörlerin contasindan mı bahsediyorsun. Aklimizda bulunsun.
Clio 2 1.4i RNA

Çevrimdışı addim27

  • 0cc
  • *
  • İleti: 107
Ynt: Rölantı sıkıntısı ve bi kaç problemim daha var.
« Yanıtla #21 : 16 Şubat 2018, 08:55 »
Termostat arızası sizde de olabilir . Ayrıca aracınız su eksilttiğine göre büyük ihtimal hava da yapıyordur . Bu noktada hararet müşürüne kimi zaman su değip kimi zaman değmiyorsa bu noktada hararet göstergesinde dalgalanma yapabileceğini düşünüyorum ama kesin bilgi değil bu söylediğim , şahsi görüşüm . Aracınızda zahiren gözüken bir su kaçağı yoksa bence şu motor silindir kapak contasının durumunu gösteren yeni test ürünleri var . Sallama çay gibi genleşme kabına sallıyorsunuz ve bir süre bekleyince durum ortaya çıkıyor . Onlardan kullanmayı deneyebilirsiniz . Contanın durumunu anlamanın başka yolları da var tabi . Toparlarsak su eksiltme durumu için :
1- Radyatör hortum bağlantılarını ve kanallarını kontrol edin . Kireçlenme var mı gözle kontrol edin.
2- Termostat yuvası bağlantılarını ve etrafını kontrol edin , yüksek gaz vererek etrafında sızıntı var mı bakın .
3- Kalorifer peteğinden kaçak varsa tam bela , tespiti için sanayide hemen göğsü söktür bakalım derler, çok masraflı olur , bu hususta kalorifer hortumlarını körleyip bir süre kullanıp su eksiltme durumunu tekrar izlemek su eksiltmenin sebebi burası mı değil mi belli eder .
4- Silindir kapak contasını yazmıştım . Bujilerinizde kireçlenme var mı bir bakın.
5- Motor bloğunda ya da silindir kapağında çatlak olması aklımıza getirmek istemeyeceğimiz en kötü ihtimaller.

Rölanti içinse dediğiniz durumlar çok abartılı değilse masraf yapmayın derim . Clio nun bu sıkıntısı kroniktir hatta efsanedir . Hatta söylediğiniz işler için ustaya gram para vermeye değmez . Hepsini kendiniz yaparsınız .
Kaynağı net olmayan sorunlar için usta bulamıyorum resmen. Adamlar ağız eğiyorlar. Radyatör temizliğini yaptıramadım. Radyatörün altında tıpa falan yokmuş. Yukarıdan suyun havasının alundığı yerden boşaldığı kadar boşalttık suyu. (tabi asıl pislik olan kısım dibe çöküm olduğu için radyatörün içiydi orası kaldı) 3 litre mavi antifiriz ekledik. Yedek su deposu kapağına kadar doluydu. Birkaç gün sonra esildi. Hatta esilmeye devam etti yani su eksiltme devam ediyordu. Lpg hortumlarında nemerme vardı bunların hepsi yenilendi ama çözüm olmadı kaçak devam etti. Su daha fazla eksilmeden min. seviyesindeyken sızıntı önleyici sıvıyı depoya ilave ettim. Yarım saat rolantide bekledim. Sonra birkaç km gezdim. Motor soğuduktan sonra suyun seviyesini not ettim. Neredeyse iki hafta oldu su seviyesi düşmedi. Sanırım sızıntı önleyici işe yaradı. Diğer sorunlar artarak devam ediyor ama. Rolanti dalgalanması ve yakıtta artış mevcut.. Balata spreyi aldım yarın kendim kelebeği ve sensörü temizlemeye girişeceğim. İnşallah çözülür. Yakıt artışının temizlikle çözüleceğini sanmıyorum ama..

SM-C5010 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
« Son Düzenleme: 17 Şubat 2018, 08:28 Gönderen: addim27 »

Çevrimdışı elkmuh

  • 3000cc
  • *********
  • İleti: 1.262
Ynt: Rölantı sıkıntısı ve bi kaç problemim daha var.
« Yanıtla #22 : 16 Şubat 2018, 09:09 »
Kaynağı net olmayan sorunlar için usta bulamıyorum resmen. Adamlar ağız eğiyorlar. Radyatör temizliğini yaptıramadım. Radyatörün altında tıpa falan yokmuş. Yukarıdan suyun havasının alundığı yerden boşaldığı kadar boşalttık suyu. (tabi asıl pislik olan kısım dibe çöküm olduğu için radyatörün içiydi orası kaldı) 3 litre mavi antifiriz ekledik. Yedek su deposu kapağına kasar doluydu. Birkaç gün sonra esildi. Hatta esilmeye devam etti yani su eksiltme devam ediyordu. Lpg hortumlarında nemerme vardı bunların hepsi yenilendi ama çözüm olmadı kaçak etti. Su daha fazla eksilmeden min. Seviyesindeyken sızıntı önleyici sıvıyı depoya ilave ettim. Yarım saat rolantide bekledim. Sonra birkaç km gezdim. Motor soğuduktan sonra suyun seviyesini not ettim. Neredeyse iki hafta oldu su seviyesi düşmedi. Sanırım sızıntı önleyici işe yaradı. Diğer sorunlar artarak devam ediyor ama. Rolanti dalgalanması ve yakıtta artış mevcut.. Balata spreyi aldım yarın kendim kelebeği ve sensörü temizlemeye girişeceğim. İnşallah çözülür. Yakıt artışının temizlikle çözüleceğini sanmıyorum ama..

SM-C5010 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Şu su kaçağı önleyen zımbırtılardan kullanmayı pek tavsiye etmiyorlar ki bence de doğru değil . Çok ince noktalarda tıkanma yapabilir . Peki bujilerinize hiç baktınız mı ? Kireçlenme var mı ?
Yazın babamın arabası paso su eksiltiyordu . Radyatöre baktığını ondan olmadığını söyledi . En son ustanın biri silindir kapak contası demiş , conta değişiyor aynen eksiltmeye devam . En son kendisi radyatörün köşesinden bulmuş kaçağı . Havaya conta değişmiş oldu .
Yakıt miktarını nasıl ölçüyorsunuz bilmiyorum ama kış aylarında benzinde kullanıyorsanız yakıt artışı gayet normal . Soğuk hava yüzünden gerçekleşen fakir yanma yüzünden araç yakıtı arttırır her zaman.
Rölanti dalgalanmasını ise daha önce defalarca yazdık , boğaz kelebeği , rölanti valfi , emme manifoltu contası , boğaz kelebeği contası , rölanti valfi oringi . Hepsi sırayla denenmeli. Gene düzelmezse silindir kapak contası malesef.
« Son Düzenleme: 16 Şubat 2018, 09:17 Gönderen: elkmuh »
Whatsapp grubumuz Hüseyin OGAN 0 532 248 48 39 Bütün arkadaşları bekleriz.

Çevrimdışı addim27

  • 0cc
  • *
  • İleti: 107
Ynt: Rölantı sıkıntısı ve bi kaç problemim daha var.
« Yanıtla #23 : 17 Şubat 2018, 08:25 »
Şu su kaçağı önleyen zımbırtılardan kullanmayı pek tavsiye etmiyorlar ki bence de doğru değil . Çok ince noktalarda tıkanma yapabilir . Peki bujilerinize hiç baktınız mı ? Kireçlenme var mı ?
Yazın babamın arabası paso su eksiltiyordu . Radyatöre baktığını ondan olmadığını söyledi . En son ustanın biri silindir kapak contası demiş , conta değişiyor aynen eksiltmeye devam . En son kendisi radyatörün köşesinden bulmuş kaçağı . Havaya conta değişmiş oldu .
Yakıt miktarını nasıl ölçüyorsunuz bilmiyorum ama kış aylarında benzinde kullanıyorsanız yakıt artışı gayet normal . Soğuk hava yüzünden gerçekleşen fakir yanma yüzünden araç yakıtı arttırır her zaman.
Rölanti dalgalanmasını ise daha önce defalarca yazdık , boğaz kelebeği , rölanti valfi , emme manifoltu contası , boğaz kelebeği contası , rölanti valfi oringi . Hepsi sırayla denenmeli. Gene düzelmezse silindir kapak contası malesef.
Bujiler ve kabloları 20 bin km önce değişmişti.. O zamandır baktırmadım. Ama onlardan olacağını sanmıyorum çünkü aracın çekişinde sıkıntı yok.. aracı aldığımda ilk hızlanmada zorlanıyordu ve egzoz patlama yapıyordu. O vakit kablolar yenilenmiş ve sorun çözülmüştü. Tabii yakıt da yüksekmiş sorun çözülünce ve araç daha uzun km yapmaya başlayınca anlamıştım.. Yakıt artışından emin değilim aslında, belki de dediğiniz gibi kış soğoklarının etkisidir..[emoji848] Yani bence elektrik belirtisi yok araçta.. Silindir kapak contası dediğiniz üst kapak mi, subap ayarının yapıldığı?

SM-C5010 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
« Son Düzenleme: 17 Şubat 2018, 08:35 Gönderen: addim27 »

Çevrimdışı elkmuh

  • 3000cc
  • *********
  • İleti: 1.262
Ynt: Rölantı sıkıntısı ve bi kaç problemim daha var.
« Yanıtla #24 : 17 Şubat 2018, 11:25 »
Bujiler ve kabloları 20 bin km önce değişmişti.. O zamandır baktırmadım. Ama onlardan olacağını sanmıyorum çünkü aracın çekişinde sıkıntı yok.. aracı aldığımda ilk hızlanmada zorlanıyordu ve egzoz patlama yapıyordu. O vakit kablolar yenilenmiş ve sorun çözülmüştü. Tabii yakıt da yüksekmiş sorun çözülünce ve araç daha uzun km yapmaya başlayınca anlamıştım.. Yakıt artışından emin değilim aslında, belki de dediğiniz gibi kış soğoklarının etkisidir..[emoji848] Yani bence elektrik belirtisi yok araçta.. Silindir kapak contası dediğiniz üst kapak mi, subap ayarının yapıldığı?

SM-C5010 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Bujilerinizde kireçlenme var mı derken bujilerinizde bir sorun olduğunu kastetmedim . Eğer silindir kapak contasında ki herhangi bir sorundan dolayı yanma odasına su kaçıyorsa araç hem su eksiltir hemde kaçan bu su dolayısıyla bujilerde kireçlenme meydana gelir .
Subap ayarının yapıldığı yerin üstündeki kapak külbütör kapağıdır . Silindir kapağı ise hem egzantrik milini hem külbütörleri taşıyan silindir bloğunun üzerindeki kısımdır 
Whatsapp grubumuz Hüseyin OGAN 0 532 248 48 39 Bütün arkadaşları bekleriz.