Gönderen Konu: Yakıt artısı  (Okunma sayısı 178 defa)

b1099, emrah, byx ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimiçi burak031

  • 0cc
  • *
  • İleti: 176
Yakıt artısı
« : 07 Kasım 2018, 09:13 »
Merhaba. Clio 1.6 rxt aracım var. 1 hafta önce rolanti motorunu ve gaz kelebeğini temizlettim. Araçta fark edilir şekilde yakıt arttı. Hem LPG hem benzinde. Benzinde kullanırken 90 km hızla giderken 5.viteste 15 tl yazıyor tüketim. Daha önce 7 tl civarıydı. Birde bujileri kontrol ederken kablonun biri koptu ustamda eskilerden bir tane takalım dedi. Bir kablonun yakıtı bu kadar etkileme durumu var mi

Çevrimiçi byx

  • Uzman
  • ********
  • İleti: 3.113
Ynt: Yakıt artısı
« Yanıtla #1 : 07 Kasım 2018, 08:14 »
Oncelike sicak motorda veya soguk motor da rolanti her zamanki gibi yerlerinde mi duruyor.?
Degistirdiginiz kablonun oldugu bujiyi sokun kurumlanma varmi.? Sonra diger bujileride sokup bakin bakalim durum nedir.? Ona gore yazisalim.
Clio rxt 2000 mod.1.6 8v 90 bg.

Çevrimiçi burak031

  • 0cc
  • *
  • İleti: 176
Ynt: Yakıt artısı
« Yanıtla #2 : 08 Kasım 2018, 12:55 »
Oncelike sicak motorda veya soguk motor da rolanti her zamanki gibi yerlerinde mi duruyor.?
Degistirdiginiz kablonun oldugu bujiyi sokun kurumlanma varmi.? Sonra diger bujileride sokup bakin bakalim durum nedir.? Ona gore yazisalim.
Bujilerde herhangi bir problem yok. Motor soğukken rolanti 10 civarların da fakat ısınınca 0-5 arası gidip geliyor süreli. Birde gaz halatını yağladım çok yumuşak oldu. Yakıt artışının bununla ilgisi olabilir mi.

Çevrimiçi byx

  • Uzman
  • ********
  • İleti: 3.113
Ynt: Yakıt artısı
« Yanıtla #3 : 08 Kasım 2018, 01:12 »
Bujiler de problem yok derken.degisen kablodan sonra baktinizmi.?
Rolanti isinan motorda 750 dd durmasi lazim.
Al ver yapmasi atesleme ayar sorunudur.lpg de benzin de aynimi.? Kelebek dogru takildimi rolanti valfi o ringi saglammi degistimi.? Hava alma durumu olabilir emme manifoldu contalari kelebek ve rolanti valf contalari kontrol edilmeli. Sonrasin da buji kablolari gerekli ise degistirin.motor sicakken fan actiktan hemen sonra aku - kutbunu sokun frene 30.saniye boyunca basili tutun sonra  20 dk.bekleyin  aku kutbunu takin.kontagi acin (marsa basmayin) sonmesi gereken uyari isiklari sonunce  (abs airbag gibi)kapatin bu islemi 6 kez yapin sonunda marsa basin.bu sekilde rolanti valfine konum ogretmis olacagiz.islem oncesi tum camlar kapilar kapali olsun teyp orjinal ise kod isteyecektir.!!!
Clio rxt 2000 mod.1.6 8v 90 bg.

Çevrimiçi byx

  • Uzman
  • ********
  • İleti: 3.113
Ynt: Yakıt artısı
« Yanıtla #4 : 08 Kasım 2018, 01:14 »
Kontrol etmeniz gerekenleri mutlaka kontrol edin ettirin.
Islemi yapin ve ariza tespit cihazina baglatin aracinizi.!
Clio rxt 2000 mod.1.6 8v 90 bg.

Çevrimiçi burak031

  • 0cc
  • *
  • İleti: 176
Ynt: Yakıt artısı
« Yanıtla #5 : 08 Kasım 2018, 07:44 »
Bujiler de problem yok derken.degisen kablodan sonra baktinizmi.?
Rolanti isinan motorda 750 dd durmasi lazim.
Al ver yapmasi atesleme ayar sorunudur.lpg de benzin de aynimi.? Kelebek dogru takildimi rolanti valfi o ringi saglammi degistimi.? Hava alma durumu olabilir emme manifoldu contalari kelebek ve rolanti valf contalari kontrol edilmeli. Sonrasin da buji kablolari gerekli ise degistirin.motor sicakken fan actiktan hemen sonra aku - kutbunu sokun frene 30.saniye boyunca basili tutun sonra  20 dk.bekleyin  aku kutbunu takin.kontagi acin (marsa basmayin) sonmesi gereken uyari isiklari sonunce  (abs airbag gibi)kapatin bu islemi 6 kez yapin sonunda marsa basin.bu sekilde rolanti valfine konum ogretmis olacagiz.islem oncesi tum camlar kapilar kapali olsun teyp orjinal ise kod isteyecektir.!!!
Akü kutup basını stop ettikten sonra sokecegim değil mi ?

Çevrimiçi byx

  • Uzman
  • ********
  • İleti: 3.113
Ynt: Yakıt artısı
« Yanıtla #6 : 08 Kasım 2018, 11:37 »
Tabi ki arac calismiyorken.
Clio rxt 2000 mod.1.6 8v 90 bg.

Çevrimiçi burak031

  • 0cc
  • *
  • İleti: 176
Ynt: Yakıt artısı
« Yanıtla #7 : 10 Kasım 2018, 05:49 »
Tabi ki arac calismiyorken.
Bugün dediğinizi yaptım fan açtı aracı stop ettim frene 30 saniye basılı kaldım sonra 20 dakika bekleyip 6 defa kontagi açıp kapadım. En son aracı çalıştırdım. Sonuç ayni. Rolantide dalgalanma devam ediyor. Devir 5-7 arası gidip geliyor bazen stop edecek dereceye geliyor ve zor kendini topluyor. Bujileri söktüm herhangi birsey yok. Hava filtre kutusunu soktum üzerinde bir Kalin hortum bir ince hortum birde yeşil fiş var. Yeşil fişi hava filtresinde ki parçadan çıkarınca araç rölantide dalgalanma yapmıyor. 7 de sabit kalıyor. Ama ekranda arıza ışığı takıyor. O fisi takınca dalgalanma başlıyor. Birde Boğaz kelebeğinin oradan fıs fıs ses geliyor ve her ses gelmesinde rolanti düşüp yukseliyor. Sanki kelebek hava alıyor gibi. Gözlemlediğim bir diğer durumda da egzostan su damlamasi. Nedendir bilmem ama yakıtımda artti

Çevrimiçi byx

  • Uzman
  • ********
  • İleti: 3.113
Ynt: Yakıt artısı
« Yanıtla #8 : 10 Kasım 2018, 06:01 »
Yesil soket map sensor soketidir.ariza olabilir bakmak lazim cihaz ile.ust kapaga giren kalin hortum yag bugar hotrumudur yirtik catlak var ise o da sorun olabilir.yaninda kucuk hortum var o daha onemli manilfolddan vakum yapar ayninsekilde catlak yioranmis ise rolanti yukselir fiisss duye ses yapar.bunu haricinde kelebek etrafindan veya rolanti valfi oringinden hava alirsa da sorun olur.bu unsurlarin hepsi kontrol edilmeli emme manifoldu contalari su sıkılarak kontrol edilmeli arac calisiyorken hatta kelebege dogruda su sıkarsanız kacak varsa belli olur.sensorlere su tutmayin oksitlenir.
Clio rxt 2000 mod.1.6 8v 90 bg.

Çevrimiçi burak031

  • 0cc
  • *
  • İleti: 176
Ynt: Yakıt artısı
« Yanıtla #9 : 10 Kasım 2018, 07:21 »
Yesil soket map sensor soketidir.ariza olabilir bakmak lazim cihaz ile.ust kapaga giren kalin hortum yag bugar hotrumudur yirtik catlak var ise o da sorun olabilir.yaninda kucuk hortum var o daha onemli manilfolddan vakum yapar ayninsekilde catlak yioranmis ise rolanti yukselir fiisss duye ses yapar.bunu haricinde kelebek etrafindan veya rolanti valfi oringinden hava alirsa da sorun olur.bu unsurlarin hepsi kontrol edilmeli emme manifoldu contalari su sıkılarak kontrol edilmeli arac calisiyorken hatta kelebege dogruda su sıkarsanız kacak varsa belli olur.sensorlere su tutmayin oksitlenir.

Hocam peki bu yakıt artısı neden olabilir sizce. Gaza ayağımı koyuyorum ayağımın kendi ağırlığıyla gaz kımıldar kımıldamaz yol bilgisayari 5-6 litre tüketim gösteriyor. Birde yokuş asagi aracı 5.vitese takıyorum ayağımı gazdan çıkıyorum normalde tüketimi  0 göstermesi gerekirken 4 litre civarı gösteriyor.