Gönderen Konu: rölanti valfi bozukluğu nasıl anlaşılır  (Okunma sayısı 67635 defa)

0 Üye ve 2 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı kaya542002

  • Yeni Üye
  • İleti: 8
rölanti valfi bozukluğu nasıl anlaşılır
« : 07 Kasım 2012, 06:46 »
Arkadaşlar dün rölanti valfini söküp temizledim ama ucunda beyaz aşınma var ve içi yeşil renk almış ve çalışırken elektrik kısa devre yaptığında bir çıtırtı çıkarır ya sürekli buna benzer çıtırçıtır diye ses veriyor. kısaca rölanti valfinin bozuk olup olmadığını nasıl anlarız? çok acil öğrenmem gerekiyor.

Çevrimdışı eralp

  • Uzman
  • ********
  • İleti: 4.310
  • eralp@cliotr.com; eralp@adiratatil.com
Ynt: rölanti valfi bozukluğu nasıl anlaşılır
« Yanıtla #1 : 07 Kasım 2012, 06:54 »
rolanti valfi bozuk olunca araç rolantide devamlı dalgalanma olur veya mptpr rpm göstergesi dalgalanır ve aracınız çekişten düşer bu şekilde anlaşılır valfin bozukluğu
*Clio 1.4 rta
*Symbol 1.5 dci Authentique Edition
*Symbol 1.2 Authentique
*Hyundai Accent Era 1.5 CRDİ
*Clio 1.5 dci Extreme Edition
*Punto Evo 1.3 Mjet
*Dacia Sandero 1.5 dci
*Ford Fiesta 1.5 TDCİ
*Symbol 1.5 Dci
*Fluence 1.5 Dci EDC

Çevrimdışı Burak S.

  • Yönetici
  • ********
  • İleti: 6.910
    • Burak Sarı
Ynt: rölanti valfi bozukluğu nasıl anlaşılır
« Yanıtla #2 : 07 Kasım 2012, 06:57 »
valfin ana görevi aracı belli bir devirde tutmak. eğer devir saatinde yukarı aşağı oynamalar varsa (direksiyon düz konumda ve klima kapalıyken) rolanti valfi bozuktur..
"Bu nasıl?" demeden önce mutlaka Forum Kullanımı'nı inceleyin!


Vasiyetimdir!
tabutumu 4 kişi taşısın, öndekiler 1.60cm, arkadakiler 1.90cm olsun. maksat kafa basık dursun..

Çevrimdışı çağlayan

  • 3000cc
  • *********
  • İleti: 6.915
  • caglayan@cliotr.com
Ynt: rölanti valfi bozukluğu nasıl anlaşılır
« Yanıtla #3 : 07 Kasım 2012, 08:02 »
ben size yol göstereyim :

rölanti valfi bozulduğunda aracınız stop eder . rölanti valfi veya motorunun amacı deviri .5 te tutmaktır .. bunu hava akışını kontrol etmekle sağlar .. o ucundaki çubuk içine girip çıkar ve hava yolunu açıp kapatır ..

 bunu (ecu) beyin ayarlar .. rölanti valfini söküp çubuğu ve içini o balata spreyi ile temizleyiniz .. wd40 gibi yağlayıcılar bir işe yaramaz .. temizleyip yerine oturtunuz . iyice oturması gerekir .. bir kaç defa marşa basıp bırakınız sonra arabayı çalıştırınız ..

marşa bastığınızda her zaman serv ışığının sönmesini bekleyiniz .. bunu beklerken rölanti valfi ve diğer parçalar motoru çalıştırmaya hazırlanır ..!  dediğim gibi bu işlemleri yaptıktan sonra aracınızı bir kaç defa marş konumuna getirin ama çalıştırmayın .. 4. defa da çalıştırabilirsiniz .. eğer çalışmazsa kesin olarak rölanti ayar valfi ölmüştür ..rölanti valfini değiştiriniz

tecrübeyle sabittir .. rölanti valfi yolda bırakır .. bişey yapamazsınız ..
 .. fiyat 70 lira orijinali
« Son Düzenleme: 07 Kasım 2012, 08:04 Gönderen: çağlayan »


Ne oldu sen bişey yapamadınmı daha, bi vida sık bari ey üye :P
http://www.facebook.com/caglayanER

lacetti 1.6 16v 110 bg 》 dead
golf tsi 1.6 8v 105 bg 》 dead

Çevrimdışı duhanzs

  • 3000cc
  • *********
  • İleti: 2.714
Ynt: rölanti valfi bozukluğu nasıl anlaşılır
« Yanıtla #4 : 05 Kasım 2013, 09:51 »
Benım aracımda da sorunun sonunda bu oldugu anlasıldı ancak anlamadıgım gazcı bana benzınde ayar bozuyor buda lpg yı etkılıyor dedı bılgısayardan bırseyler ayarladı ancak aksam asırı trafıkte cok ısınma sonrası yenıden basladı bu olay ve 3-4 kez stop ettı olay cıddı can sıkıcı bunun yerını bılen varsa bana bı gostersın bende temızleyeyım.olmadı sıfır alayım taktırayım cıddı sıkıldım artık bundan dolayı her defasında 20-30 -20-30 para verıyorum
1998 Tofaş Şahin S 1.6
2003 Clio 2 1.6
2012 Vw Polo 1.6 TDI
2008 Hyundai Getz 1.5 Vgt