Gönderen Konu: ENJEKTÖR SORUNU  (Okunma sayısı 26098 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı ssonerr

  • 3000cc
  • *********
  • İleti: 4.279
  • http://www.flickr.com/photos/ssonerr/sets/72157629
    • ssonerr
ENJEKTÖR SORUNU
« : 12 Ocak 2013, 12:45 »
işte tam benim arabanın sorunu bu;

ALINTIDIR


Clio larda bilgisayara bağlayıp enjektörlerin sorunu varsa görülebiliyor. Sikayetiniz aracı uzun beklemeden sonra ilk çalıştırırken veya soğuk havalarda geç basıyorsa. Sebepleri ısıtma bujisi enjektör ve kurumdan kaynaklı olabilir. Ayrıca yakıt sisteminde su, kaçak borularda çatlak vb durum varsa da geç çalışır. Ya da depodan mazot gelişinde sorun vardır, depodan gelen boru sisteminde olabilir.
Enjektörlerde (piyasada işeme derler) yakıtı iyonize etme sorunu varsa ve enjektörler bugüne kadar hiç temizlenmediyse kötü yakıt kullanılıyorsa enjektörler temizletilince sorun giderilir.
Yakıtı Euro dizel seçiyorsanız ve aracınız aynı enjektörlerle ortalama 80.000 ve üzeri kilometre yaptıysa değişme zamanı gelmiş olabilir. Ayrıca enejktör elektrik tesisatında da arıza riski mevcuttur.
Enjektörlerde(işeme) iyonize etme sorunu nasıl anlaşılır; Aracınızla yolda giderken gaza bastığınızda araç hızlanmıyor, hatta yavaşlıyorsa. Ya da yokuş çıkarken gaz bastığınızda araç hızlanmıyorsa bu hızlanma sorununu aşmak için ayağınızı gaz pedalından yavaşça kaldırdığınızda aracınız hızlanıyor motorunu devirleniyorsa enjektörleriniz sorunludur. Yani aracınız gaza yüklendiğinizde gaz yemez, gaza yavaş yavaş basarsanız gaz yer veya çok bastıktan sonra gazdan ayanızı çektikce hızlanır.

Bu işe bence şöyle başlamalı. Aracı çalıştırmadan önce kontağı açıp bekleme işlemini 2-3 defa yapınız. Aracınız çalışırsa ısıtma bujilerinden ve depodan gelen yakıttan ve yakıt boruları sisteminden kaynaklıdır. Bilgisayara bağlama imkanı varsa bağlatıp görmeli. Mazot filtresi bir süredir değişmediyse değişmeli. Depo temiz değilse temizletilmeli. Isıtma bujilerinin çalışırlığı kontrol edilmeli, yakıta enjektör katkısı ve CC konulabilir.
« Son Düzenleme: 12 Ocak 2013, 12:48 Gönderen: ssonerr »
BLACK STORM
YAPILACAKLAR LİSTESİ:Arka tampon difüzör, egsoz ucu, ön tampon carbon lip,  scirocco marşpiyel, sisler ve parklar beyaz ampul, cam filmi, ön farlar ve stoplar transparan film... v.s



--------------------          SLIDESHOW İZLE          --------------------

Çevrimdışı nightmare

  • 1200cc
  • ***
  • İleti: 354
Ynt: ENJEKTÖR SORUNU
« Yanıtla #1 : 12 Ocak 2013, 01:09 »
abi cok guzelde ısıtma bujisi dizel arabalarda var. benzinli araclarda kontagı acıp kapatsanda pek işe yaramaz.

sen bujileri en son nezamn değiştirdin? o gec calısmada onemli olabilir.

 seninki calısınca stop edicek gibi oluyorsa,
bogaz kelebeginden olabilir. (yakın zamanda sokme işlemi olduysa ozellikle hava alınca dengesiz calısıyor)
rolanti ayar valfinden olabilir.
enjektorler için wurth un benzinli araclar için olan bi katkısı var onu kullan kullananlar memnunlar okudugum kadarıyla


CHRISTINE

Çevrimdışı ssonerr

  • 3000cc
  • *********
  • İleti: 4.279
  • http://www.flickr.com/photos/ssonerr/sets/72157629
    • ssonerr
Ynt: ENJEKTÖR SORUNU
« Yanıtla #2 : 12 Ocak 2013, 01:17 »
abi cok guzelde ısıtma bujisi dizel arabalarda var. benzinli araclarda kontagı acıp kapatsanda pek işe yaramaz.

sen bujileri en son nezamn değiştirdin? o gec calısmada onemli olabilir.

 seninki calısınca stop edicek gibi oluyorsa,
bogaz kelebeginden olabilir. (yakın zamanda sokme işlemi olduysa ozellikle hava alınca dengesiz calısıyor)
rolanti ayar valfinden olabilir.
enjektorler için wurth un benzinli araclar için olan bi katkısı var onu kullan kullananlar memnunlar okudugum kadarıyla




o zaman kesin boğaz kelebeğinden çünkü o dediğin parçada sökulmüştü ve usta onu tutan sadece hava filtesi kutusu demişti dediğin gibi olabilir valla
BLACK STORM
YAPILACAKLAR LİSTESİ:Arka tampon difüzör, egsoz ucu, ön tampon carbon lip,  scirocco marşpiyel, sisler ve parklar beyaz ampul, cam filmi, ön farlar ve stoplar transparan film... v.s



--------------------          SLIDESHOW İZLE          --------------------

Çevrimdışı nightmare

  • 1200cc
  • ***
  • İleti: 354
Ynt: ENJEKTÖR SORUNU
« Yanıtla #3 : 12 Ocak 2013, 01:30 »
haftaya mini bulusma yapalım abi istersen bogaz kelebeginide temizleriz senin.
peki usta bogaz kelebegini tamemen soktumu yerinden ?
kabloları fln soktuyse iste ozamn avans ayarı gerekiyor. devirsiz calısabiliyor gerci onuda arabayı kullandıkca beyin duzeltiyor.

abi aracı gormemiz lzm :)
kafaya taktım insallah yakında servis işinede giricem :)  once bir garaj bulmam lzm:)
CHRISTINE

Çevrimdışı eralp

  • Uzman
  • ********
  • İleti: 4.310
  • eralp@cliotr.com; eralp@adiratatil.com
Ynt: ENJEKTÖR SORUNU
« Yanıtla #4 : 12 Ocak 2013, 01:56 »
boğaz kelebeğinin adaptasyon süreci vardır soner usta bilgin olsun belli bir süre sonra kendi kendine rolanti dalgalanması geçmezse o zaman tekrardan yapılır işlem
*Clio 1.4 rta
*Symbol 1.5 dci Authentique Edition
*Symbol 1.2 Authentique
*Hyundai Accent Era 1.5 CRDİ
*Clio 1.5 dci Extreme Edition
*Punto Evo 1.3 Mjet
*Dacia Sandero 1.5 dci
*Ford Fiesta 1.5 TDCİ
*Symbol 1.5 Dci
*Fluence 1.5 Dci EDC

Çevrimdışı ssonerr

  • 3000cc
  • *********
  • İleti: 4.279
  • http://www.flickr.com/photos/ssonerr/sets/72157629
    • ssonerr
Ynt: ENJEKTÖR SORUNU
« Yanıtla #5 : 12 Ocak 2013, 05:43 »
birdhaki hafta buluşak o zaman herkese haber salak :D

Eyvallah Eralp dostum senden çok bilgi aldım bu aralar hakkını ödeyemem sanada çok teşekkür.

Halil herzamanki yerde buluşalım Kadir usta Burak falan gelen olursa diğer dostlarımızı da çağırak olmazsa subap ayarı yaptırırız haftaya  senin yerde ;)
« Son Düzenleme: 12 Ocak 2013, 05:46 Gönderen: ssonerr »
BLACK STORM
YAPILACAKLAR LİSTESİ:Arka tampon difüzör, egsoz ucu, ön tampon carbon lip,  scirocco marşpiyel, sisler ve parklar beyaz ampul, cam filmi, ön farlar ve stoplar transparan film... v.s



--------------------          SLIDESHOW İZLE          --------------------

Çevrimdışı çağlayan

  • 3000cc
  • *********
  • İleti: 6.915
  • caglayan@cliotr.com
Ynt: ENJEKTÖR SORUNU
« Yanıtla #6 : 12 Ocak 2013, 08:24 »
Soner abi senin ilacin karbon clean bunu yaptirirsan hc bisey kalmaz


Ne oldu sen bişey yapamadınmı daha, bi vida sık bari ey üye :P
http://www.facebook.com/caglayanER

lacetti 1.6 16v 110 bg 》 dead
golf tsi 1.6 8v 105 bg 》 dead

Çevrimdışı eralp

  • Uzman
  • ********
  • İleti: 4.310
  • eralp@cliotr.com; eralp@adiratatil.com
Ynt: ENJEKTÖR SORUNU
« Yanıtla #7 : 12 Ocak 2013, 08:31 »
birdhaki hafta buluşak o zaman herkese haber salak :D

Eyvallah Eralp dostum senden çok bilgi aldım bu aralar hakkını ödeyemem sanada çok teşekkür.

abi ne demek bi yararım dokunduysa ne mutlu bana yeterki birbirimize yardımcı olalım...
*Clio 1.4 rta
*Symbol 1.5 dci Authentique Edition
*Symbol 1.2 Authentique
*Hyundai Accent Era 1.5 CRDİ
*Clio 1.5 dci Extreme Edition
*Punto Evo 1.3 Mjet
*Dacia Sandero 1.5 dci
*Ford Fiesta 1.5 TDCİ
*Symbol 1.5 Dci
*Fluence 1.5 Dci EDC