Gönderen Konu: sararan farları beyazlat !  (Okunma sayısı 17400 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı çağlayan

  • 3000cc
  • *********
  • İleti: 6.915
  • caglayan@cliotr.com
sararan farları beyazlat !
« : 29 Mart 2012, 12:23 »
sararan farları beyazlat !
arkadaşlar sararan farlara son . ne zamandan beri elimdeydi .. iyi seyirler ..

Hemen hemen hepimizin araçlarının farları polikarbon cama sahip. Darbelere karşı dayanıklı olması için özellikle polikarbon malzeme kullanılıyor. Bu polikarbon far camının yüzeyi de akrilik kaplanarak çiziklere ve güneşin zararlı etkilerine karşı korunur. Ama bu akrilik kaplama zamanla hem güneşin etkisiyle, hem de yıkama için kullanılan çözücü deterjanlarla yokolur. Far camı da doğrudan güneşe maruz kalır ve sararıp matlaşır. Çevremde de çok görüyorum bu durumu. Farların aydınlatması da çok zayıflıyor. Çözümü birlikte uygulayalım...

Benim kambur tosbağa'nın(c-max) sararıp matlaşan farlarına da artık el atma zamanı gelmişti.

Farları araçtan söktüm. Hatta farın reflektörlerini, motorlarını, ampullerini de söktüm ki rahat rahat yüzeyini yıkayayım. Ama sökmek zorsa sökmeden, araç üzerinde de yapabilirsiniz. Etrafını güzelce kağıt maskeleme bandı ile bantlayın yeter.

Farlar şu haldeydi; Biraz açılı bakınca far üstündeki matlaşma daha çok belli oluyor.


Bu matlaşma tabi ki görüşü de olumsuz etkiliyordu.

Şimdi gelelim işleme.

Çoğunuz şaşırabilirsiniz ama şimdi farları zımparalayacağız. Ama oldukça ince zımpara kullanmanız gerekiyor.
Ben farın üstünde fazla derin çizik olmadığı için 1200 kum zımparadan başladım. Ama farın üstünde derin çizik varsa 600 kuma kadar düşebilirsiniz.

Farın üstünde zımparayı sürdükçe oluşan beyaz tozlar farın üstünden kazıdığınız matlaşan katman.

Zımparayı katlayarak, fazla bastırmadan ve ara ara katını değiştirerek uygulayabilirsiniz. Dairesel ovmalar sizi daha verimli sonuca götürür. Zımparayı doğrusal sürerseniz far camı üstünde iz oluşturabilirsiniz. Zımparaları uygularken farı ıslatmakta fayda var. Zira ıslatarak daha az çiziliyorlar. Ayrıca zımparaları da önceden su içinde bırakarak ıslatabilirsiniz.

Şimdi 1200 kum ile zımparalamayı bitirdik. Biliyorum, durum pek de iç açıcı değil;

Ama farın üstündeki matlaşan katmanı kaldırmak için bu gerekli.

Şimdi daha ince olan 2000 kum zımparaya geçelim;

Yine dairesel ovmalarla 2000 kum zımparayı da uyguladıktan sonra 3000 kum zımparayı uygulayabiliriz.

3000 kum zımpara bir nevi cila işlevi görüyor ve kılcal çizikleri alıp götürüyor. Zaten 3000 kum zımpara düz a4 kağıdı gibi. Yani öyle pek aşındırıcı özelliği yok.

3000 kum zımpara da bittikten sonra farımızın yüzeyini yıkayıp silerek kurutuyoruz.
Son durum bu ;

Şimdi ise sıvı pasta ile yüzeydeki kılcal çizikleri iyice yokediyorum. Sıvı pasta da bir nevi 4000 kum zımpara görevi görüyor. Ama sıvı pasta yoksa doğrudan cilaya da geçilebilir.

Sıvı pasta ile farın yüzeyini iyice temizledikten sonra plastik yüzeyler için kalıcı koruma sağlayan özel plastik cilamızı uygulayabiliriz. Ben Meguiar's Plastx plastik cilası kullanıyorum. Tüm profesyoneller de bunu kullanıyor. Zaten plastik cilası olarak pek de alternatifi yok. Bu cila polikarbon yüzeye bir nevi orjinalindeki akrilik kaplamaya benzer bir kaplama oluşturarak güneşten koruyor.

Far yüzeyine plastx'i iyice yediriyoruz.

Ben sıvı pasta ve cila için polisaj makinesini düşük devirde kullandım. Kesinlikle taşlama makinesine başlık takıp da yüksek devride çalıştırıp farınıza sürmeyin. Aşırı ısınacak ve aşınmaya sebep olacaktır. Elle de yapabilirsiniz. Ama biraz uğraşmanız gerekecek ve polisaj makinası kadar mükemmel sonuç zor olacaktır.

Ve işte sonuç ;



Yaklaşık olarak 2 saatimi aldı. Ama değdi...

Kullanılan malzemelerve maliyet;
Plastx: 35-50 tl arasında değişiyor ama yaklaşık 10 takım fara yeter...
Zımparalar: 1200-2000-3000 = toplam 5 tl civarı. bu zımparaları da tekrar kullanabilirsiniz.
Sıvı pasta: 10 lira. Bu da en az 15 araca yeter.
Polisaj makinesi ve sünger başlıklar... Sonsuz kullanım 

Yani araç başı maliyet 10 lira civarı...

Umarım size de yol gösterir ve faydası dokunur.

Bu arada bu farlarımı orjinal hella bi-xenon far ile takasta kullandım. Yani sattım. Şimdiki hella bi-xenon farlarım ise şu şekilde;

kolay gelsin arkadaşlar ...


Ne oldu sen bişey yapamadınmı daha, bi vida sık bari ey üye :P
http://www.facebook.com/caglayanER

lacetti 1.6 16v 110 bg 》 dead
golf tsi 1.6 8v 105 bg 》 dead

Çevrimdışı MeHMET eReN

  • 3000cc
  • *********
  • İleti: 1.707
  • mehmet@cliotr.com
Ynt: sararan farları beyazlat !
« Yanıtla #1 : 29 Mart 2012, 12:49 »
kanka sararan far beyazatma degılde bana derin cizik giderici lazım farda oyle bısey varmı acaba ya

Çevrimdışı çağlayan

  • 3000cc
  • *********
  • İleti: 6.915
  • caglayan@cliotr.com
Ynt: sararan farları beyazlat !
« Yanıtla #2 : 29 Mart 2012, 12:58 »
derin çizik giderici bunu bulmana gerek yok kanka . çiziği kapatamazsın ama bu işlemle hem çizikler gidiyor hemde onları dolduruyorsun .. plastikteki çiziğe başka bir yöntem olamaz malesef ..


Ne oldu sen bişey yapamadınmı daha, bi vida sık bari ey üye :P
http://www.facebook.com/caglayanER

lacetti 1.6 16v 110 bg 》 dead
golf tsi 1.6 8v 105 bg 》 dead

Çevrimdışı MeHMET eReN

  • 3000cc
  • *********
  • İleti: 1.707
  • mehmet@cliotr.com
Ynt: sararan farları beyazlat !
« Yanıtla #3 : 29 Mart 2012, 01:09 »
ozaman bakıcaz artık bı caresıne :S

Çevrimdışı çağlayan

  • 3000cc
  • *********
  • İleti: 6.915
  • caglayan@cliotr.com
Ynt: sararan farları beyazlat !
« Yanıtla #4 : 29 Mart 2012, 01:15 »
çiziği nasıl yaptın daha farların sıfır be kanka


Ne oldu sen bişey yapamadınmı daha, bi vida sık bari ey üye :P
http://www.facebook.com/caglayanER

lacetti 1.6 16v 110 bg 》 dead
golf tsi 1.6 8v 105 bg 》 dead

Çevrimdışı MeHMET eReN

  • 3000cc
  • *********
  • İleti: 1.707
  • mehmet@cliotr.com
Ynt: sararan farları beyazlat !
« Yanıtla #5 : 29 Mart 2012, 01:22 »
kanka arkadan bizim bi araba var 89 model flash ona tıkladım azcık o çizdi

Çevrimdışı çağlayan

  • 3000cc
  • *********
  • İleti: 6.915
  • caglayan@cliotr.com
Ynt: sararan farları beyazlat !
« Yanıtla #6 : 29 Mart 2012, 01:26 »
hmm hay Allah kötü olmuş .. işte bu ledli veya angel farların bu sıkıntısı var biri kırılsa taş gelse napacaksın :(


Ne oldu sen bişey yapamadınmı daha, bi vida sık bari ey üye :P
http://www.facebook.com/caglayanER

lacetti 1.6 16v 110 bg 》 dead
golf tsi 1.6 8v 105 bg 》 dead

Çevrimdışı MeHMET eReN

  • 3000cc
  • *********
  • İleti: 1.707
  • mehmet@cliotr.com
Ynt: sararan farları beyazlat !
« Yanıtla #7 : 29 Mart 2012, 01:32 »
komple degstrcez :) elimiz mahkum

Çevrimdışı eralp

  • Uzman
  • ********
  • İleti: 4.310
  • eralp@cliotr.com; eralp@adiratatil.com
Ynt: sararan farları beyazlat !
« Yanıtla #8 : 30 Mart 2012, 12:09 »
adamada koyar ya bizim eleman kaza yaptı sol taraf orjinal far var sağ taraf angel far var :D maaşının yatmasını bekliyor eleman farları değişmek için :D
*Clio 1.4 rta
*Symbol 1.5 dci Authentique Edition
*Symbol 1.2 Authentique
*Hyundai Accent Era 1.5 CRDİ
*Clio 1.5 dci Extreme Edition
*Punto Evo 1.3 Mjet
*Dacia Sandero 1.5 dci
*Ford Fiesta 1.5 TDCİ
*Symbol 1.5 Dci
*Fluence 1.5 Dci EDC

Çevrimdışı Bahtiyar1907

  • Moderatör
  • ********
  • İleti: 8.296
  • Symbol Fanatiği
Ynt: sararan farları beyazlat !
« Yanıtla #9 : 30 Mart 2012, 12:11 »
sende angel yokya ondan bıze camur atıyosun caglayan :D