Gönderen Konu: Clio 2 Alırken Dikkat Edilecek Hususlar - Ek Masraflar (Kendi Görüşlerim)  (Okunma sayısı 5386 defa)

0 Üye ve 1 Ziyaretçi konuyu incelemekte.

Çevrimdışı Hasidluu

  • 0cc
  • *
  • İleti: 127
Clio 2 almaya heves eden arkadaşlar için nelere dikkat etmeniz gerektiğini kendi çapımda anlatıcam.

Öncelikle Clio 2 artık yaşını almış bir araçtır. Boyasızı değişensizini bulmak zordur. Ayrıca genç arabası niteliğinde bir araçtır. Hunharca kullanılmış olabilir. Fakat parçaları uygun fiyatlı sayılabileceğinden yürüyen aksam sorunsuz ise denemeye değer bir araçtır. Avantaj olarak piyasada çok bulunması talebinin fazla olduğunu gösterir ki bu aracı satarken kolay alıcı bulabilmeniz demektir. Nitekim araç yaklaşık 2 sene kadardır bende olmasına rağmen 2-3 kişi satmaya niyetli olmadığım halde aracı satın almak istediler. Bu teklifleri sunmalarının en büyük sebebi araçla günde 120-130 km yola katlanabiliyor oluşu, yakıtın tasarruflu olması ve bir sorun çıkarmaması. Zaten hergün işe okula bu araçla giderseniz talipleri otomatikman artıyor.

Aracı alırken:

-Yağ yakıp yakmadığını kontrol ettirin.
-Su tankını kontrol edin su veya antifiriz dışında parçalar var mı diye.
-Su borularının bağlantı kısımlarını kontrol edin, su sızmış ise bu kısımlar oksitlenmiştir.
-Rampa aşağı frenlere hafif basarak inin. Islık sesi geliyorsa 200tl maliyet demektir. (Ön arka disk balata, arka balatalar özel çakılıyor)
-Araç lpgli ise hem lpgde hem benzinde sürüş yapın. 60tl küsür kesin olarak filtre değişimi yapacağınızı unutmayın.
-Motor yağını inceleyin, yağ kıvamı olması gerektiği gibi olsun. Ki değiştireceksiniz kesinlikle 80tl ona sayın.
-Antifiriz kesin koyulacak veya değişecek. Ama öncesinde eskiyen su boruları var ise 20-30tl masrafla hepsini değiştireceğinizi unutmayın. 50tl masraf ile tüm petekleri söktürmeden makina ile temizleteceğinizi de unutmayın. 30tl de antifiriz... (Kırmızıya bulaşmayın).
-Klima ve kaloriferlerin çalıştığından emin olun.
-Yedek anahtar yok ise yedek anahtar yaptırın. Ardından kesinlikle araca o anahtarı da tanıttırın. 150 küsür maliyet.
-Orjinal teyip dışında piranha tarzı dandik teyipler var ise bozulacağından tırt olacağından emin olun. Pionneere 200-300tl bayılacaksınız. Bu arada aracın kendi ses sistemi bence çok güzel, hiç müdahaleye gerek yok. Bu arada hoperlör kapaklarının yerinde olduğundan emin olun. Çünkü hoperlör kapağı arayıp da bulamayacağınız şeylerden. Bulursanız da fena fiyatlar çekecekler.
-Viteslerin geçişini zaten kesin kontrol etmeniz lazım. Otomatik alıyorsanız taysiyem almayın. O yaşta bir fransız aracının otomatiğinden ne hayır gelir. Zaten otomatik alıyorsanız kesin memursunuzdur. Gidin krediyle taş gibi otomatiklerden alın.
-Arka buhar çözücünün çalıştığından emin olun.
-Koltuklar yatıp kalkıyor mu emin olun.
-Klima ızgarası diyip geçmeyin cam tarafındakiler tanesi 150 lira orta traftakiler 15-20 lira.
-Şaseyi kontrol ettirin darbe olmasın. Zaten yüksek bir araç tabandan darbe almamış olması lazım.
-Galeriden almayın. Bu tarz forumlardan temiz araç bulursunuz.
-Aracın boyası size kalmış birşey boyaya bişey diyemiyorum.

Aracı aldıktan sonra

-Yağ ve yağ filtresi değişimi
-Lpg ve hava filtreleri değişimi
-Su boruları değişimi
-Su tesisatı temizliği
-Frenler gerekliyse değişimi
-Orjinal buji değişimi
-Rot, balans. Gerekliyse jant doğrultma.
-Kaput keçesi yoksa kesinlikle alın yada eskiyse değiştirin. 20tl masrafı var.
-Farlara baktırın.
-Kapı açma kolları mutlaka kırılıyor. Ortada tek vidalı oluyorlar. Onların vidaları söküp basit bir demir conta geçirip öyle takın. Daha dayanıklı oluyorlar.
-Aracı komple temizletin.
-WD-40 ile aracın kapılarını koltuk kızaklarını falan yağlayın.
-Paspasları değiştirecekseniz arka taraf için şaft kısmı olduğundan mutlaka komple birleşik paspas alın. Şaftı da kaplayan. Millet ortaya basıyor sizinde tepeniz atıyor.
-Muz silecek alın 10-20 liradan fazla vermeyin.
-Silecek suyunu kokulu alın eğlenceli oluyor.
-Aracın içine çam kokulu koku alın. İnsana keyif veriyor. Leylak bahçesi, lavanta deryası falan bunlar hep iğrenç.
-Araç lpgli ise bi 50km benzinde sürün pisliği varsa depoda gitsin.
-Lpg ve benzini adam gibi yerden alın. Şahsen opet bağdatta olsa gider gene opetten lpg alırım. Sebebi şu ucuz diye lpg aldığınız yer lpg diye ne dolduruyorsa artık araçla daha az yol yaptığınızı farkediyorsunuz. Fakat opetten tam verim alıyorum. Benzini de goygoylaroğulları tarzı işletmelerden değil adam gibi shell, bp gibi yerlerden alıyorum.
-LPG ayarı yaptırın. Yaz ve kış farklı ayarlar çektirin 20tl masrafı var.
-Lastikleri sıksık kontrol edin. Basınç farkı olan lastik kesin patlaktır. Gidin 15dk zaman yaırıp yaptırın.
-Hararet ibresine dikkat ederek kullanın.
-Aracın sağ ön kısmından su akıyor ise davirdaim pompası delinmiştir. Ben kırmızı antifiriz koymuştum. Anası ağlamıştı. Nasıl birşeyse pompanın dibinde birken paslı kısmı delmiş. Değiştik yırttık.
-Araçta yağ ve su eksiltme doğal bir olay değildir. Eksilme görürseniz direk sorunu çözmeye çalışın. Sağlıklı araçlar da yağ yakar ama kızartma yağı değil bu çok az eksilme olması gerekir. Su desen bizim bi komşu var 4 senedir araca ne su değişimi yapmış ne su eklemiş. Yani sağlıklı araç su eksiltmez.
-Tüm bu yaptıklarınızı şöyle güzel siyah suni deri kaplı ince bir deftere tek tek yazın, tarihleri unutmayın. Aracı satarken alıcı için büyük nimet olur. Hem de araca davrendığınız titizliği görür.
-Motordan ses geliyorsa garip ustaya baktırın. Orasını burasını sıktırın.
-Rölanti valfi arızası bizzat başıma geldi. Sakın rölanti titremesinden falan bu valfi değiştirmeyin. Benim rölanti valfi arızalandığında ibre fişek atar gibi vınn vınn vınnn 1000-3000 arası gelip gidiyordu. Bazen de pıt 0 a düşüyordu. Temizleme falan yaptırmayın direk değiştirin 100tl kadar kesenize girecek afiyet olsun. Şahsen 7bin km yaptıktan sonra başıma geldi.
-Araca bindiniz. Marşa bastınız marş motoru her zamanki gibi dönüyor ama araç inat etmiş eşşek gibi yerinde duruyorsa krank sensörünü bi soketini çıkarıp takın.
-İmmobilizer arsızası var ise vurdurmaya kalkmayın bi işe yaramaz.
-Akü bitmişse marş basmaz. Hemde hiç basmaz. Az bişey bile dönmez. Yani marş basıp sorunu aküde arayanlardan olmayın.
-Buji kablolarını sökmeyi bilmiyorsanız kendiniz denemeyin sökmeyi ipekleri koparırsınız. Bence yeni almışken o kabloları da değişin. 30 küsür masraf.
-Ben hep sol şeritten basarım ama bu aracın sol şerit arabası olmadığını bizzat kullanıcı olarak hatırlatayım.

Tüm bu meseleler kendi düşüncelerimdir. Başkaları başka şeyler düşünebilir. Kısaca bir clio alırken en az 500-600 lira orayı burayı değiştirmeye gitmez ise adam gibi zevkle kullanamazsınız.


Çevrimdışı gokhanbay

  • 1500cc
  • *****
  • İleti: 558
  • BİREYSEL VARLIK
ct +

otomatikte sana katılmıyorum bazı kronik sorunları var fakat halledilebiliyor.oylede 2000 tl cıvarlarında masraflarda oluşmuyor.aldığımda aracın selenoıd ve yağ değişimini yaptım parça + yağ + işçilik 500 tl verdim ve sorunsuzca kullanıyorum..
« Son Düzenleme: 15 Ocak 2015, 12:00 Gönderen: gokhanbay »
Clio II RTE 1.6 8v 90ps Otomatik.

Çevrimdışı grimlord

  • 1400cc
  • ****
  • İleti: 493
+ olarak sunroof varsa 2. kademede çalışıyor mu ona dikkat edin
 koltuk yatırma kolu her zaman kırılıyor,onu yedekte bulundurun
aks körükleri genelde yırtılıyor,yağ akıttıgını düşünüyosanız kesin değiştirin (ön takım gitmeden)
rölantiniz valf degistigi halde düzensizse,kendi kendine gaz veriyorsa manifold ve kelebek oringlerini degistirin,bogaz kelebegi temizligi bu sorun olsa da olmasa da yapın

Çevrimdışı gncrr

  • 3000cc
  • *********
  • İleti: 924
keyifle okudum elinize sağlık

Not : çam kokusu iyidir :)
Biz isteriz O korur.

Çevrimdışı kadir

  • Moderatör
  • ********
  • İleti: 10.128
  • kadir@cliotr.com
    • cliotr
görüşleriniz ve paylaşımınız için teşükkürler.

clio 1.2 16 v *
megane 2 hb 1.6 16v *
clio 3 1.2 16 v *
megane 2 hb 1.6 16v ov*
symbol 1.2 16v *
megane 2 hb 1.6 16v ov

Çevrimdışı metin_29

  • 0cc
  • *
  • İleti: 39
Bu faydalı bilgiler için teşekkürler...

Çevrimdışı kivanc2k

  • Yeni Üye
  • İleti: 4
Arkadaşın dediğine son harfine kadar katılıyorum, 2 ay önce aldım 1.4 RTA. İlk aracım olduğundan pek fazla tecrüe edinemedim lakin ilk 2 hafta arkadaşın saydığı maddelerin %75 i başıma geldi ve yenilendi/tamir edildi vs.

Çevrimdışı afatih25

  • 0cc
  • *
  • İleti: 34
Bende 5 yıl içinde yaptırdıklarımı yazayım. Clio 1.2 16 v authentique 2004 moldel 112.000 kmde

1- Arka teker rulmanları değişti , ses yapıyordu
2- Frend diski (benim hassasiyetim gerekmeyebilir)
3- 90.000 km de servisin %30 indiriminde triger seti değiştim (km dolmamıştı ama süre dolmuştu)
3- 90.000 de antifiriz, hidrolik fren sıvısı, benzin filtresi değiştim (yine hassasiyet)
4- 90.000 de LPG taktım 112.000 de ateşleme bobini ve birleşik buji kablosu değiştim
5- 112.000 de debriyaj seti değiştim
6- 112.000 de sübap ayarı yaptırdım, çekiş arttı (çok kimse yok dedi ama benim araçta varmış meğer)
7- Benzin depomu boş bırakmam benzin pompam bozulmasın diye.
8- Aküm 3-4 yıllıktır ama gücünü ölçtürdüm yolda kalmayayım diye

Yağ, su her arabada var zaten.

Bakım yaptığın sürece clio yolda bırakmaz. Clio'ya devam bir müddet daha. :)

Çevrimdışı tekniker35

  • 0cc
  • *
  • İleti: 40
  • Malesef...
-Silecek suyunu kokulu alın eğlenceli oluyor.

güzeldi :))
artı çok teşekkürler faydalı bilgiler  ;)

Çevrimdışı 17ey399

  • 1200cc
  • ***
  • İleti: 339
Benzin deponu boş bırakmamak benzin pompasına fayda etmez. Araç LPG'deyken de benzin pompası aktiftir. Bunu önlemek için role taktırman gerekir. Role takılı bir araçta; Araç çalışır bir süre sonra LPG ye geçer benzin lamban yanar bu benzin pompasının kapalı olduğuna işarettir.
« Son Düzenleme: 23 Temmuz 2015, 01:02 Gönderen: 17ey399 »